Emeğin Gücü, Emekçinin Yanındayız...
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
20 Aralık 2010
EFES, AVRUPA 2’NCİSİ OLDU

Dünyada bira tüketimi 181 milyar litreyi geçti Efes, Avrupa 2’ncisi oldu

EFES, AVRUPA 2’NCİSİ OLDU

Dünya bira tüketimi 2009 yılında 181 milyar litreyi geçti. 77 ülkeye ihracat yapan Efes Pilsen, dünyanın 13’üncü, Avrupa’nın 2’nci büyük bira markası oldu. Türkiye’de bira tüketiminin 930 milyon litreyi bulduğunu söyleyen Efes Bira Grubu Pazar Geliştirme Direktörü Cem Güner, “Dünyada bira meşrubatlaşıyor” dedi.

DÜNYADA geçen yıl 181 milyar litrelik tüketime ulaşan bira sektöründe Efes Pilsen markası öne çıktı. 77 ülkeye ihracat yapan Efes, tüketimde dünyanın 13’üncü, Avrupa’nın ise 2’nci büyük bira markası olmayı başardı. Türkiye’de kişi başı tüketimin 12 litrede olduğuna dikkat çeken Efes Bira Grubu Pazar Geliştirme Direktörü Cem Güner, “2009 yılında 930 milyon litre bira tükettik. Dünyada bira tüketimi hızla artıyor. İnsanlar sosyalleşmek için bira içiyor. Bu da biranın meşrubatlaşması anlamına geliyor” dedi.
İhracat 65 milyon dolar.

Bira ihracatında 110 milyon litreye ulaştıklarının altını çizen Cem Güner, şu değerlendirmeyi yaptı: “Efes Bira Grubu’nun ihracatına yeni ülkeler katmaya devam ediyoruz. Bugün Japonya’dan Madagaskar’a kadar dünyanın bir çok ülkesinde Efes Pilsen markası raflarda yerini alıyor. Toplam ihracat rakamımız 65 milyon dolar civarında. En fazla ihracat yaptığımız pazarların başında Irak, Azerbaycan ve Lübnan gibi ülkeler geliyor. İngiltere ve Almanya ise Avrupa’da bizim için gelişen ülkeler arasında. Ortadoğu pazarları kişi başı tüketim alanında hala çok düşük ama hızlı büyüyen ve potansiyel pazarlar arasında yer alıyor. Irak’ta viski tüketimi yoğun. Suriye ve Lübnan’da da yüksek alkollü içki tüketimi var.”

Çek Cumhuriyeti lider
Kişi başı bira tüketiminde Çek Cumhuriyeti’nin liderliği elinde tuttuğunu söyleyen Cem Güner, şu bilgileri verdi: “Türkiye’de kişi başı tüketim 12 litre civarında. Bu rakam Çek Cumhuriyeti’nde 145 litreyi geçiyor. 2’nci sırada Avusturya bulunuyor. Bu ülkede tüketim 108 litre. Almanya ise 107 litrelik tüketime sahip. Kişi başı tüketimde diğer öne çıkan ülkeler ise İngiltere, Fransa, Belçika, İspanya, Rusya ve İtalya oluyor.”

Ürün çeşitliliği arttı
Dünyada biranın ürün çeşitliliğinin arttığını dile getiren Cem Güner, şöyle konuştu: “Bira dünyada meşrubatlaşıyor. Serinlemek ve eğlenmek için tüketilen bir içki haline geliyor. Alkol tüketmekten öte sosyalleşmenin bir aracı olarak görülüyor. İnsanlar ağır alkollü içecekleri saatlerce oturup tüketmek yerine daha çok birayı kahve gibi tüketime yöneldi. Böyle olunca ürün çeşitliliği de hızla arttı.”

Rusya’da 1.2 milyar litre bira sattık
EFES Pilsen’in Rusya pazarında Türkiye’yi geçtiğini belirten Cem Güner, “Bu yıl Rusya’da 1 milyar 200 milyon litreye ulaştık. Genel bira tüketimi hızlı arttı. Kişi başı bira tüketimi yükseldi. Yaşam tarzlarının gelişmesi bu artışta etkili oldu. Rusya’da insanlar eğlenerek vakit geçirmek istiyor. Toplam alkol tüketimi artmıyor. Ancak bira tüketiminde ciddi bir yükseliş bulunuyor. Rusya’da kişi başı tüketim 20 litrelerden 78 litrelere ulaştı. Bu rakamlar artamaya devam edecek.”
 
Efes’in tadı Almanya’dan Çin’e kadar hiç değişmez
EFES Pilsen markasının dünyanın hemen her yerinde aynı tatta tüketildiğini belirten Cem Güner, “Efes’in tadıyla oynamıyoruz. Tüm dünyada yoğun tüketici testleri yapıyoruz. Bu testlerde yüksek kaliteli ürün olarak algılanıyor. Almanya’dan Çin’e kadar her yerde kabul gören bir tadı var. Yerel ihtiyaçların farklılaşmaları olabiliyor. Onları başka markalarla tatmin etmeye çalışıyoruz” diye konuştu.

HÜRRİYET – EKONOMİ
 

DİĞER HABERLER
TÜRKİYE: PERFETTİ VAN MELLE, SENDİKA HAKLARINA SAYGI GÖSTERİN ARTIK!
TÜRKİYE: PERFETTİ VAN MELLE, SENDİKA HAKLARINA SAYGI GÖSTERİN ARTIK!

Perfetti van Melle (PvM) Türkiye’de yerel yönetim sendika üyelerini tehdit etti, korkuttu ve taciz etti; bu eylemler, IUF üyesi Tekgıda-İş’in Mentos ve Chupa Chups şekerleme üreticisinin Türkiye’deki iki fabrikasındaki işçileri başarılı bir şekilde örgütlemesinin ardından başladı.

ENFLASYON TAHMİNİ DEĞİŞİR Mİ, DEĞİŞMELİ Mİ?
ENFLASYON TAHMİNİ DEĞİŞİR Mİ, DEĞİŞMELİ Mİ?

Merkez Bankası yılın ikinci enflasyon raporunu 9 Mayıs Perşembe günü açıklayacak. Tabii ki en çok merak edilen 2024 yılının enflasyon tahmininin değişip değişmeyeceği…    

FİNANSALLAŞMANIN YENİ DÖNEMİ
FİNANSALLAŞMANIN YENİ DÖNEMİ

Finans farkında olalım veya olmayalım toplumsal yaşamın tüm dokularına nüfuz etmiş durumda. Bankamatikten para çekerken, bakiyemiz yetersizse kredi kartından nakit çekme olanağını değerlendirirken, her ay kart borcumuzun ne kadarını ödeyeceğimize karar verirken aslında finansal kararlar veriyoruz.

SOSYAL GÜVENLİK REFORMU TARTIŞMALARI VE TİSK
SOSYAL GÜVENLİK REFORMU TARTIŞMALARI VE TİSK

Türkiye’de çalışma hayatında 1993-1999 döneminin en önemli konularından biri, Sosyal Sigortalar Kurumu’nun mali sorunlarının çözümü amacıyla gündeme getirilen çözüm önerileriydi.