Emeğin Gücü, Emekçinin Yanındayız...
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
03 Şubat 2015
SENDİKALARIN PARALARI NEREYE HARCANIYOR

Türkiye sendikacılık hareketi tarihinin önemli isimlerinden biri, Fukara Tahir´dir (Tahir Öztürk). Eski sendikacılara! anlattıklarına göre, Ankara´da Rüzgarlı Sokak´ta bir kahvesi varmış.

SENDİKALARIN PARALARI NEREYE HARCANIYOR

Türkiye sendikacılık hareketi tarihinin önemli isimlerinden biri, Fukara Tahir’dir (Tahir Öztürk). Eski sendikacılara"! anlattıklarına göre, Ankara’da Rüzgarlı Sokak’ta bir kahvesi varmış.
Türk-İş’in 1957 yılındaki 3. Genel Kurulu bu kahvede toplanmış. Dengini omuzuna atıp Ankara’ya çalışmaya gelen inşaat işçileri gündüz Fukara Tahir’in kahvesinde iş bekler, gece de yatağını kahveye serer yatarmış. Fukara Tahir’in sendikasının genel merkezi de, kahvenin bir köşesindeki masaymış. Şimdiki sendikalar ne kadar farklı, değil mi? Sendikacılarımız da öyle. Peki, işçiler sendikalarına her ay ne kadar aidat ödüyor? Bu paralar nerelere harcanıyor? Sendikalar bu bilgileri genellikle çok gizli tutarlar. Size yakında genel kurulu toplanacak olan Yol-İş Sendikasının 2011 yılındaki genel kurulunda kabul edilen bütçeye göre 2011-2015 döneminde aidat gelirlerini ve yetkilendirilen harcamaları aktarayım.

ORTALAMA İŞÇİ YILDA 960 LİRA AİDAT ÖDÜYOR
Yol-İş tüzüğünün 7/a maddesine göre, "Sendikaya kayıtlı üyelerin ödeyeceği aylık üyelik aidatı, bir günlük çıplak gündeliklerinin yüzde 80’idir." Peki, bu aidat ne kadar tutuyor. 1.3.2013-28.2.2015 döneminde yürürlükte bulunan Karayolları toplu iş sözleşmesindeki ücret cetveline göre, ortalama brüt yevmiye günümüzde 100 lira civarında.
Diğer bir deyişle, bir işçi Yol-İş’e her ay 80 lira, bir yıl içinde 960 lira aidat ödüyor.
Peki, bu paralar nerelere harcanıyor?
Yol-İş Sendikası’nın 21-22 Mayıs 2011 günleri toplanan 9. Olağan Genel Kuruluna sunulan MALİ Rapor’un sonunda 2011 (9 ay), 2012, 2013, 2014 ve 2015 (3 ay) dönemlerine ilişkin tahmini bütçe verilmiş (s. 154-155).
Bu bütçe genel kurulda onaylandı. Bu bütçeye göre, bu süre içinde Yol-İş’in aidat geliri 115 milyon 435 bin liradır. Bu para nereye harcandı?

AİDAT GELİRLERİ SENDİKACILARA ÖDENENLERE YETMİYOR
Yol-İş’in 8 tane genel merkez yöneticisi var. Bu 8 yöneticiye yapılmış olması gereken ödemeler şöyle:
Ücretler: 8 milyon 7 bin lira.
İkramiyeler: 2 milyon 578 bin lira.
Giyim bedeli: 90 bin lira.
Yolluk: 320 bin lira.
Hizmet ödentisi: 3 milyon lira.
Toplam: 13 milyon 995 bin lira.
Adam başına düşen miktar: 1 milyon 749 bin lira.
Yol-İş’in şubeleri var. Şubelerde profesyonel sendikacılar çalışıyor. Ayrıca amatör sendikacılara da belirli bir ödeme yapılıyor.
Şube yöneticilerine yapılmış olması gereken ödemeler şöyle:
Ücretler: 65 milyon 900 bin lira.
İkramiyeler: 20 milyon 50 bin lira.
Giyim bedeli: 910 bin lira.
Yolluklar: 1 milyon 250 bin lira.
Yönetici temsil ödeneği: 7 milyon 187 bin lira.
Hizmet ödentisi: 16 milyon 800 bin lira.
Yöneticilere 2 aylık ücret: 850 bin lira.
Toplam 112 milyon 947 bin lira.
Sendika yöneticilerine verilen vasıtaların giderleri de 5 milyon 750 bin lira.
Genel merkez ve şube yöneticilerine ödenen para ve vasıta giderleri toplamı ise 132 milyon 692 bin lira.
Aidat geliri ne kadardı? 115 milyon 435 bin lira. 17 milyon 257 bin lira açık var. Bu da faiz gelirleriyle kapatılıyor. 24 Ocak 2015 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanan istatistiklere göre, Yol-İş’in işkolunda 1 milyon 546 bin 830 işçi var. Bunların yalnızca 39 bin 519’u Yol-İş’e üye. İşkolundaki sendikasız işçi sayısı ise 1 milyon 505 bin 306 işçi. Peki, sendikanın örgütlenme çalışmaları için 4 yıllık sürede ayrılan para ne kadar? Yalnızca 700 bin lira. Yol-İş’in ortalama bir üyesinin yılda ödediği 960 liralık aidatlann toplamı, sendika yöneticilerine yapılan harcamalara yetmiyor. Bu gerçeği bilmeden bugünün sendikalarını değerlendirebilmek mümkün değildir.

DİĞER HABERLER
EN TEMEL GIDAYA ERİŞMEK BİLE LÜKS
EN TEMEL GIDAYA ERİŞMEK BİLE LÜKS

47 aydır artan gıda enflasyonu nedeniyle sağlıklı beslenmek lüks oldu.

PATRONLAR İÇİN YAŞAMAYACAĞIZ
PATRONLAR İÇİN YAŞAMAYACAĞIZ

1 Mayıs, 8 saatlik iş günü mücadelesinin bir sonucuydu. ABD’de daha kısa çalışma saatleri tekrar sendikaların gündeminde. Otomobil İşçileri Sendikası (UAW) 32 saatlik iş haftasını grev ve örgütlenme talepleri arasına aldı.

HALKIN ENFLASYONU YÜZDE 95.7
HALKIN ENFLASYONU YÜZDE 95.7

Türkiye’de 47 aydır yükselen gıda fiyatları ile halkın enflasyonu nisanda yüzde 95.7’ye ulaştı.

RASYONEL ZEMİN SLOGAN DÜZEYİNDE KALDI
RASYONEL ZEMİN SLOGAN DÜZEYİNDE KALDI

Mehmet Şimşek’in “Rasyonel zemine dönmek zorundayız” anlayışı iyi niyetli ve gerekli bir yaklaşımdır. Ne var ki Türkiye’de bugünkü koşullarda slogan düzeyinde kalmak zorundadır.