Emeğin Gücü, Emekçinin Yanındayız...
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
LA LORRAİNE
ANADOLU ETAP
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
LA LORRAİNE
ANADOLU ETAP
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
24 Haziran 2015
ZAMLAR BUNALTTI YENİLERİ KAPIDA

Seçim sonrası zamlar üst üste geldi. Marketlerde haftalık fiyat değiştirme dönemi başladı. Vatandaş kaliteli ürünler yerine ucuz ürünlere yöneldi. Sigara ve içkiye yeni zamlar kapıda.

ZAMLAR BUNALTTI YENİLERİ KAPIDA

Yaşanan ekonomik kriz ve seçim sonrası yaşanan belirsizlik nedeniyle döviz fiyatları yeniden yükseldi. Bütün sektörler ithalata bağımlı hale getirildiği için üretim maliyetleri arttı. Buna bir de seçimler nedeniyle ertelenen zamlar eklenince zamlar peş peşe geldi. Petrol ürünlerine yapılan zamlar da tetikleme etkisi yaptı. Büyük marketlerde sadece etiket değiştirmek için personel istihdam edilmeye başlanırken, birçok üründe fiyatlar haftalık olarak değişir oldu.

İÇECEKTE YÜZDE 10
 
7 Haziran sonrası kağıt ürünleri ve çocuk bezlerinin fiyatı ortalama yüzde 20 zamlanırken, süt ve süt ürünlerine de ortalama yüzde 10 zam yapıldı. Çocuk maması da fiyatı en sık artan ürünler arasına katıldı. Zeytinyağının fiyatı yüzde 15 artarken, bazı salçaların fiyatlarındaki artış yüzde 70’lere ulaştı. Kuruyemiş fiyatlarında en çok artış fındıkta görülürken kuruyemişteki ortalama artış yüzde 25 seviyesinde oldu.
Geçen yıllarda ayçiçeği yağı fiyatı ile satılan fındık yağının fiyatı, zeytinyağı fiyatının üstüne çıktı. Yaz mevsiminde çok tüketilen kola, soda türü içeceklerin fiyatları da arttı. İçeceklerin zam oranı da yüzde 10 civarında gerçekleşti. Kadınların çok kullandığı güzellik malzemesi, deodorant gibi ürünlerin fiyatları da ortalama yüzde 10-20 arasında yükseldi.

İÇKİ VE SİGARAYA ZAM
 
Bu arada özel sektörün ürettiği içki fiyatları ile ithal içki fiyatları da zamlandı. Şarap dışındaki yerli içkilerdeki zamlar yüzde 1-2 civarında seyrederken ithal içkilerdeki zam oranı yüzde 5 ile yüzde 15 arasında değişiyor. Temmuz ayı ile birlikte vergilerdeki artış nedeniyle tüm içki ve sigara ürünlerinde yeni zamların gündeme geleceği bildirildi.
 
KALİTE GERİ PLANDA 
 
Peş peşe gelen zamlar vatandaşı ucuz mallara yöneltti. Bir büyük mağaza zincirinin yöneticilerinden Tarkan Kaplan, Aydınlık’a yaptığı açıklamada vatandaşın durumunu en iyi kendilerinin hissettiklerini belirterek şunları söyledi:
“Yılbaşından beri zamlar hiç hız kesmedi. Seçimden sonra bir dalga daha geldi. Pek de duracağa benzemiyor. Vatandaş önce miktar azalttı. Kaliteden taviz vermedi. Bir kilo yerine yarım kilo almaya başladı. Ama şimdi kalite yerine ucuzluk ön plana çıktı. Ürünün kalitesine değil fiyatına bakıp alıyor. Kalite lüks haline gelmiş durumda. Örneğin peynir satışı. Eskiden tadına bakılır alınırdı. Fiyat ikinci plandaydı. Şimdi tadına bile bakmadan alınıyor. Fiyatı önemli hale geldi. İçkide de aynı. İçkiyi sevenler rakı alamaz oldu. Şarabın da iyisine bakmıyor. 12 liralık bir şarap getirdik bir anda bitti. Kaliteli bir şarap değildi. Sadece ucuz olduğu için tercih edildi. Bütün ürünlerde benzer bir durum söz konusu.”
 
EMEKLİ: ÇARESİZLİKTEN
 
Bir büyük markette karşılaştığımız emekli Süheyla-Necati Sarıca çifti içinde bulundukları durumu şöyle anlattı: “Emekli maaşlarımız yerinde sayıyor. Ama fiyatlar füze gibi. Maaşlar kaplumbağa hızı ile artarken ürünlerin fiyatları yarış arabası hızıyla artıyor. Tabi bu da sıkıntımızı her geçen gün arttırıyor. Eskiden toptancılara gidip alışveriş yapardık. Ama artık yaşlandık. Hem toptan alışveriş yapacak paramız yok hem de onu getirecek halimiz. Markette ihtiyacımız olan ürünlerden hangisinin fiyatı ucuz diye saatlerce araştırma yapıp ondan sonra alıyoruz. Artık kalite falan da aradığımız yok. Bir tek torunlar gelecekse iyisinden alıyoruz. Böyle giderse ondan da vazgeçeceğiz.”
 
ZEYTİNYAĞINDA FİYATI GÖREN KAÇIYOR
 
Üretici fiyatları geçen yıl 7 TL olan zeytinyağının bu yıl sezon başı fiyatları, artan iç talep ve dünya fiyatlarındaki yükseliş nedeniyle 13 TL lira seviyesinde seyrediyor.
Ambalajlandıktan sonra market rafında litresi ortalama 20 liraya yükselen zeytinyağının 5 litrelik teneke ambalaj fiyatı ise 100 lirayı geçiyor.
 
AA’ya konuşan Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Başkan Yardımcısı Emre Uygun, üreticinin “fiyatların yükseleceği” beklentisiyle malını pazara indirmemeyi tercih etmesi nedeniyle fiyatların yüksek bantta ilerlediğini, sezon içinde ise gerileme beklenmediğini söyledi.
 
Fiyatın yüksek seyretmesinin iç tüketimi düşürdüğünü, tüketicinin raftaki fiyatları görünce zeytinyağından uzaklaştığını dile getiren Uygun, birçok tüketicinin de “beyaz ambalaj” olarak adlandırılan markasız ürünlere yöneldiğini kaydetti.
DİĞER HABERLER
ANADOLU GRUBU’NDA BAYRAĞI KAMİL SÜLEYMAN YAZICI DEVRALDI
ANADOLU GRUBU’NDA BAYRAĞI KAMİL SÜLEYMAN YAZICI DEVRALDI

Tuncay Özilhan, 18 yıldır yürüttüğü Anadolu Grubu Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini, 2017 yılından bu yana Grubun Yönetim Kurulu Başkan Vekili olan Kamil Süleyman Yazıcı’ya devretti.

NESTLÉ TÜRKİYE’DEKİ 119. YILINDA 6 FABRİKA VE 50 MARKASIYLA FAALİYET GÖSTERİYOR
NESTLÉ TÜRKİYE’DEKİ 119. YILINDA 6 FABRİKA VE 50 MARKASIYLA FAALİYET GÖSTERİYOR

Nestlé’nin Türkiye ile tanışması Osmanlı İmparatorluğu dönemine rastlıyor. 119 senedir Türkiye’de faaliyette bulunan kuruluşun bugün 9 farklı kategoride 800’ü aşkın ürünü ve 50 markası mevcut.

MUSTAFA TÜRKEL’DEN 1 MAYIS MESAJI: ÇÖZÜM EMEKÇİLERDE, KÖYLÜLERDE…
MUSTAFA TÜRKEL’DEN 1 MAYIS MESAJI: ÇÖZÜM EMEKÇİLERDE, KÖYLÜLERDE…

Tekgıda-İş Sendikası Genel Başkanı Mustafa Türkel, 1 Mayıs Emek ve Dayanışma Günü’ne ilişkin mesajlar verdi.

YENİ ENFLASYON TAHMİNİ KAÇ OLUR YA DA OLMALI?
YENİ ENFLASYON TAHMİNİ KAÇ OLUR YA DA OLMALI?

Dikkat etmişsinizdir; başlıkta “Enflasyon tahmini değiştirilir ve artırılır mı” demiyor ve kesin bir yargıda bulunarak yeni tahminin kaç olacağını ya da olması gerektiğini soruyorum.