Emeğin Gücü, Emekçinin Yanındayız...
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
16 Haziran 2010
YEMEĞE KOYMAYA KIYAMAYANI GÖRDÜ SOFRA VE MUTFAK YOĞURDUNU AYIRDI

Danone Tikveşli yoğurt, yeni ürünleri Danone Doğal Sofrada ve Danone Doğal Mutfakta’yı piyasaya sürerek önümüzdeki 5 yıl içerisinde iki kat büyüme hedefi koydu.

YEMEĞE KOYMAYA KIYAMAYANI GÖRDÜ SOFRA VE MUTFAK YOĞURDUNU AYIRDI

Danone Tikveşli Genel Müdürü Okay Eğdirici, “Türkiye, yıllık 12.2 milyon ton süt üretimi ile dünyanın 16’ncı büyük süt endüstrisi, hızlı tüketim pazarında ise ciro büyüklüğü olarak 5’nci sırada. Yoğurt pazarında bu güne kadar 500 milyon TL’lik yatırım yaptık. Katma değerli ürünlerde gösterdiğimiz başarıyı geleneksel ürünlere de yansıtmak istiyoruz. Danone Doğal markamızla da kaymaksız yoğurt pazarında liderliği hedefliyoruz” dedi.

Yoğurda kıyamıyorlar
Yoğurdun Türklerin milli yiyeceği olduğunu vurgulayan Eğdirici, “Türkiye’de kişi başına düşen yoğurt tüketiminde 30 kilogramla dünyada ilk sırada bulunuyor. Bu da Türklerin yoğurdu ne kadar sevdiğinin bir göstergesi. Ev hanımları sofrada kullandıkları yoğurdu yemeklerin içine koymaya kıyamıyorlar. Tüketicilerin yüzde 54’ü yoğurdu sofrada kullanırken, yüzde 38’i de pasta, börek, yemek gibi gıdalarda kullanılıyor. Biz de bu ihtiyaç doğrultusunda mutfakta kullanabilecek, ‘Danone Doğal Mutfakta’yı yarattık. Bu ürünün fiyatı da Danone Doğal Sofrada ürününe göre daha uygun” diye konuştu.

Yüzde 50 büyüme
Sütlü ürünler pazarının son 5 yıldaki gelişimine bakıldığında pazarın her yıl ortalama yüzde 14 büyüme gerçekleştirdiğine değinen Eğdirici, büyümenin 2009 yılında yüzde 6’lık bir tonaj büyümesi ile devam ettiğini, pazarın yaklaşık 1.6 milyar TL’ye ulaştığını söyledi. Eğdirici, sözlerine şöyle devam etti: “Gelecek beş yıla bakıldığında sütlü ürünler pazarındaki hemen hemen tüm ürünlerin yüzde 50 ve daha üzerinde bir büyüme potansiyeli bulunuyor. İçinde bulunduğumuz ekonomik koşullar sekteye uğramadığı sürece biz bu büyümenin uzun vadeli ve sağlıklı olacağına inanıyoruz.”

Hangi ülkeyle sorun yaşansa Danone’yi listelere alıyorlar

DANONE’nin 100’ü aşkın ülkede faaliyet gösterdiğini belirten Danone Tikveşli Genel Müdürü Okay Eğdirici, “İsrail’le Türkiye arasında yaşanan olaylardan elbetteki etkileniyoruz. Sosyal paylaşım sitelerinde boykot edilecek markalar arasında Danone de bulunuyor. Satışlarımızı kısa vadede etkiliyor ancak biz işimize bakıyoruz. Anlamadığımız nokta, Türkiye hangi ülkeyle bir sorun yaşasa Danone o ülkelerin markası oluveriyor. Biz bu işlerin çok uzağındayız. Markamız her hangi bir politik tarafı bulunmuyor ya da dini motif içermiyor.”

Kısa vadede canımız yanar elleri cebe atarız

DANONE Tikveşli Genel Müdürü Okay Eğdirici, kriz yoğun olduğu dönemde süt fiyatlarının düştüğünü söyelerek, “Kısa vadede canımız yanacak ama Türkiye’de tarım faaliyetleri uzun vadede düzelecek. O zamana kadar elimizi cebimize atmaya devam edeceğiz” dedi.

Rakamlarla yoğurt pazarı

Yoğurt pazarı 900 milyon TL’lik hacme ulaşıyor.
Türkiye’de yılda 2 milyon ton yoğurt üretiliyor.
Pazar 900 milyon TL oldu.
2010’un ilk 5 ayında tonaj olarak yüzde 5 küçüldü.   
Yıllık tüketim 30 kg’ye ulaşıyor.
Yoğurt üretimin yüzde 80’ini kayıtdışı üretim oluşturuyor.
 

Mert TEMİZKAN – HÜRRİYET

 

DİĞER HABERLER
EN TEMEL GIDAYA ERİŞMEK BİLE LÜKS
EN TEMEL GIDAYA ERİŞMEK BİLE LÜKS

47 aydır artan gıda enflasyonu nedeniyle sağlıklı beslenmek lüks oldu.

PATRONLAR İÇİN YAŞAMAYACAĞIZ
PATRONLAR İÇİN YAŞAMAYACAĞIZ

1 Mayıs, 8 saatlik iş günü mücadelesinin bir sonucuydu. ABD’de daha kısa çalışma saatleri tekrar sendikaların gündeminde. Otomobil İşçileri Sendikası (UAW) 32 saatlik iş haftasını grev ve örgütlenme talepleri arasına aldı.

HALKIN ENFLASYONU YÜZDE 95.7
HALKIN ENFLASYONU YÜZDE 95.7

Türkiye’de 47 aydır yükselen gıda fiyatları ile halkın enflasyonu nisanda yüzde 95.7’ye ulaştı.

RASYONEL ZEMİN SLOGAN DÜZEYİNDE KALDI
RASYONEL ZEMİN SLOGAN DÜZEYİNDE KALDI

Mehmet Şimşek’in “Rasyonel zemine dönmek zorundayız” anlayışı iyi niyetli ve gerekli bir yaklaşımdır. Ne var ki Türkiye’de bugünkü koşullarda slogan düzeyinde kalmak zorundadır.