Emeğin Gücü, Emekçinin Yanındayız...
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
Elmacık Atasu
Belkalper
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Socotab
Pepsi
Tuborg_Bira
Vakıf Zeytinlikleri
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
TavsanliUn
Tat
Taris
Tamek
Sırma Su
Sunel
Sibaş
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Doğuş Cips
Dr Oetker
Agthia
Elmacık Atasu
Belkalper
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Socotab
Pepsi
Tuborg_Bira
Vakıf Zeytinlikleri
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
TavsanliUn
Tat
Taris
Tamek
Sırma Su
Sunel
Sibaş
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Doğuş Cips
Dr Oetker
Agthia
26 Temmuz 2010
YABANCI YATIRIMCININ GÖZÜ TÜRKİYE MEYVE SUYU PAZARINDA

Türkiye meyve suyu pazarındaki büyüme potansiyeli yabancı yatırımcının da ilgisini çekiyor. Brezilyalı narenciye üreticisi Cutrale ve Hintli Jain firması Türkiye´de meyve bahçeleri yatırımını başlattı.

YABANCI YATIRIMCININ GÖZÜ TÜRKİYE MEYVE SUYU PAZARINDA

Türkiye meyve suyu pazarındaki büyüme potansiyeli yabancı yatırımcının da ilgisini çekiyor. Brezilyalı narenciye üreticisi Cutrale ve Hintli Jain firması Türkiye’de meyve bahçeleri yatırımını başlattı.

Krizinde etkileriyle yeni sektör arayışına giren Türk firmaları için ise meyvecilik alternatif pazar olmaya başladı. Türkiye’nin 10 yıl içinde meyve suyu üreticileri için dünyanın meyve tedarik merkezi haline geleceğini kaydeden Meyve Suyu Endüstrisi Derneği (MEYED) Yönetim Kurulu Başkanı Alaaddin Güç, meyve suyu sektörünün 2009 yılını yaklaşık 1.4 milyar TL’lik bir ciroyla kapattığını açıkladı.
 
Meyve Suyu Endüstrisi Derneği (MEYED) Yönetim Kurulu Başkanı Alaaddin Güç, Türkiye’nin yeni ve sağlıklı ürünlerin yükselişe geçtiği, % 100 meyve suyuna ilginin arttığı bir dönemde olduğunu belirterek, "Türkiye meyve suyu sektörünün geleceğinden çok umutlu olduğumu söylemeliyim. Global ekonomik krizin etkilerini bile bertaraf ederek bugün yine sektörün oldukça parlak, yabancı yatırımcıların dikkatini çeken bir kimliğe büründüğünü görüyoruz" dedi. 2009 yılının ilk yarısının krizin etkilerinin sindirilmeye çalışıldığı ve ikinci yarısının ise onunla mücadele yollarının uygulamaya koyulduğu bir yıl olduğunu dile getiren Güç, meyve suyu tüketim trendindeki istikrarlı yükselişin krizin etkilerini azalttığını söyledi. Güç, "Birçok sektör yara alır ya da küçülürken, meyve suyu sektörü sağlıklı beslenme trendi sayesinde yine de büyüme gösterdi.

Meyve suyu üreticilerine kriz, büyüme hızında yavaşlama olarak yansıdı. Kriz öncesi dönemlerde yüzde 15-20’ler civarında seyreden yıllık büyümenin, 2009 yılında rakamların henüz kesinleşmemesine rağmen yüzde 9 civarında olacağı tahmin ediliyor. Sektörümüz 2009 yılını yaklaşık 1.4 milyar TL’lik bir ciroyla kapattı. 2010 yılında bir canlanma olacağını ve ileriki yıllarda krizin olumsuz etkilerinin silinmesinin ardından, meyve suyu sektörünün kriz öncesi dönemdeki yüzde 15-20’lik yıllık büyüme oranlarına döneceğini tahmin ediyoruz" diye konuştu. Sektör oyuncularının bu durgun dönemi yatırımlarını artırmak için kullandıklarını vurgulayan Güç, 2010 yılının sektörün toparlanma dönemi olacağım ve yaklaşık %10-12’lik büyüme öngördüklerini açıkladı.

Türkiye, Avrupa’nın ‘gıda tedarikçisi’ olacak Yerli-yabancı yatırımcıların gözlerini, potansiyeli yüksek Türkiye pazarma yönelttiğini vurgulayan Alaaddin Güç, "Brezilyalı narenciye üretici devi Cutrale ve Hintli Jain firması Türkiye’de meyve bahçeleri yatırımını başlattılar. Oldukça büyük hacimli yatırımların konuşulduğu meyve bahçeciliği sektörümüzün geleceğini şekillendirecek.
 
Ayrıca başta tekstil olmak üzere çeşitli sektörlerde uzmanlaşmış ve yıllardır faaliyet gösteren firmaların, krizin de etkileriyle farklı pazarlara yöneldiğini görüyoruz. Meyvecilik yeni bir alternatif olarak şirketlerin tercihi olmaya başladı. Türkiye 10 yıl içinde meyve suyu üreticileri için dünyanın meyve tedarik merkezi haline gelecek" dedi. Güç, önümüzdeki 5 yılın sonunda, iç pazar talebinin tam olarak iki misline ulaşacağını öngördüklerini kaydetti.

Türkiye’nin genel olarak gıda sektörlerinin tümünde, özel olarak da meyve suyu sektöründe dünya oyuncusu olma yolunda ilerlediğine dikkat çeken Güç, "Batı ülkelerinde, tarımsal kaynakların sınırlı oluşu ve büyük sübvansiyonlar için parasal kaynakların tükenme noktasına gelmesi sonucunda, gıda üretimi gerileme sürecine girdi. Er ya da geç hızlanacak olan bu süreç, Türkiye’nin önünde mükemmel bir fırsat olarak duruyor. Bu büyük şansı, hem özel sektör hem de devlet olarak doğru politikalarla değerlendirmemiz gerekiyor" diye konuştu. Sektörün işlediği meyve ve sebze toplamının, son 10 yılda yaklaşık yüzde 80 artış gösterdiğine işaret eden Güç, "2008 yılında yurt içi ve yurt dışı pazarlar için tüketime hazır içecek üretimi, önceki yıla göre yüzde 10 civarında artarak 821,6 milyon litreye ulaştı. 2008’deki üretim rakamı 2000 yılıyla karşılaştırıldığında yüzde 178’lik bir büyüme gerçekleştiğini görüyoruz" şeklinde konuştu.
 
150’den fezla ülkeye ihracat yapılıyor 1970’de 6 ton gibi sembolik bir rakamla başlayan meyve suyu ihracatının, 2007 yılında hacimsel olarak 66 bin tona ve değer olarak da 131 milyon dolara kadar yükseldiğini kaydeden Güç, sektörün Almanya başta olmak üzere yaklaşık 150 ülkeye ihracat gerçekleştirdiğini söyledi. Meyve suyu pazarı 5 yıl içinde 2 kat büyüyecek Yurt içi hazır meyve suyu ve benzeri ürün tüketimi 2008 yılında 776 milyon litreye ulaştı.
 
Yurt içi tüketim 2000 yılına göre yüzde 164,2007 yılma göre ise yüzde 9,4 artış gösterdi. Tüketimde en büyük payı yüzde 66 ile meyve nektarı alıyor. Bunu yüzde 22 ile aromalı içecek, yüzde 7 ile meyve suyu ve yüzde 5 ile de meyveli içecek takip ediyor. 2008 yılı kişi basma düşen meyve suyu ve benzeri içecek tüketimi yaklaşık 11 litre civarında. Bunun 7 litresi meyve nektarlarından, 1 litresi % 100 meyve suyundan, 2.5 litresi aromalı içeceklerden ve 0.5 litresi de meyveli içeceklerden oluşuyor. 10 litre barajının ilk defa aşıldığı 2007 yılının ardından kişi başına düşen tüketim de artmaya devam ediyor. Sektör 2009 yılını yaklaşık 1.4 milyar TL’lik bir ciroyla kapattı, önümüzdeki 5 yü sonunda bu rakamın 3 milyar TL olabileceği tahmin ediliyor.

DİĞER HABERLER
KOD 29 EZİYETİ MECLİS’E TAŞINDI
KOD 29 EZİYETİ MECLİS’E TAŞINDI

İşçilerin yasağa karşın işten üstelik de tazminatsız bir şekilde atılmasına izin veren Kod 29, hem Meclis’e taşındı hem de maddenin değiştirilmesi için teklif sunuldu.

GIDA DEVİ MONDELEZ’DEN 54 MİLYON DOLARLIK YATIRIM
GIDA DEVİ MONDELEZ’DEN 54 MİLYON DOLARLIK YATIRIM

Gebze’de bulunan fabrikasına yaklaşık 54 milyon dolarlık yatırım kararı alan Mondelez International Türkiye, bu yatırımla mevcut sistemine yeni şeker üretim hatları ekleyecek. İlave yatırımla üretimde 20 bin tonluk artış hedefleniyor. 

TAKSİTLİ VİCDANSIZLIK
TAKSİTLİ VİCDANSIZLIK

İstanbul’da iş cinayetinde yaşamını yitiren Halit Balicak (49) isimli işçinin davası 21 bin TL para cezasıyla sonuçlandı. İşverenlere ve şantiye şefine kesilen ceza, “ödeme gücü dikkate alınarak” 24 eşit takside bölündü.

GIDA GÜVENLİĞİ VE BESLENME…
GIDA GÜVENLİĞİ VE BESLENME…

Kuraklık gıda sorununu yaratır. Bizde bugünlerde gıda sorunu tartışılmıyor. Biz devlet olarak millet olarak her zaman iş başa düşünce önlem almaya kalkarız. Aşıda olduğu gibi bu defada geç kalmış oluruz ve iş işten geçmiş olur.

TEKGIDAIS

BEDAVA
İNCELE