Emeğin Gücü, Emekçinin Yanındayız...
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
TavsanliUn
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
Sibaş
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Doğuş Cips
Dr Oetker
Agthia
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
TavsanliUn
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
Sibaş
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Doğuş Cips
Dr Oetker
Agthia
30 Kasım 2010
YABANCI İÇKİ DEVLERİ TÜRKİYE’YE ‘AKIYOR’

Avrupa’daki kriz nedeniyle yabancı içki devleri gözünü Türkiye’ye çevirdi. Bacardi ve Pernod gibi üreticiler Türkiye yatırımlarını artırıyor. WSJ, yabancı üreticileri Türkiye’de hem kâr, hem de kısıtlamaların beklediğini yazdı

YABANCI İÇKİ DEVLERİ TÜRKİYE’YE ‘AKIYOR’

Türkiye hızlı büyüyen ekonomisi ve genç nüfusuyla, kârlarını artırmak isteyen Batılı içki şirketleri için çekici bir pazar haline geldi. Wall Street Journal, “Beklenmedik Akdeniz ülkesi hem potansiyel kâr, hem de ikilemle dolu” ifadesini kullandığı haberinde, yabancı içki şirketlerinin Türkiye’ye aktığını yazdı. “İçki üreticilerinin gözü Türkiye’de” başlıklı haberde İspanya, İtalya ve Yunanistan gibi ülkelerin ekonomik krizle boğuşması nedeniyle Avrupalı dev içki şirketlerinin dümeni Türkiye’ye kırdığı belirtildi.
Hızlı büyüyen ekonomisinin Türkiye’yi önemli hale getirdiği kaydedilen haberde romlarıyla tanınan Bacardi’nin Başkan Yardımcısı Robert Furniss-Roe, “Türkiye’de gençler çok hızlı bir değişim içinde. Harcanabilir gelirde artış var. Genç Türkler de statü için para harcamak istiyor” dedi.
Furniss-Roe, gelişmiş ülkelerde tüketicilerin ürettikleri içkileri yakından tanıdığını, ancak gelişmekte olan ülkelerde işe en basitinden başlayıp, içkilerini anlatmak durumunda olduklarını da söyledi. 

Bacardi yatırıma geçiyor
Wall Street Journal, Türkiye’de yabancı içki şirketleri için potansiyel kârın yanı sıra zorlukların da bulunduğuna işaret ederek, yüzde 30’luk ÖTV artışı ve Ramazan ayındaki içki tüketiminde keskin düşüş gibi faktörlere dikkat çekti.
Danimarkalı bira üreticisi Carlsberg’in 2008 yılında Türkiye’deki şirketini kısmen yükselen vergiler nedeniyle kapattığına, Chivas, Ballantines ve Absolut gibi markalarla bilinen Pernod’un satışlarının Ramazan sırasında yüzde 30 azaldığına işaret edilen haberde TV ve radyodaki reklam kısıtlamalarının da şirketler için olumsuz bir durum olduğu belirtildi.
Her şeye rağmen içki üreticilerinin Türkiye’ye aktığını belirten gazete, Bacardi’nin 2011 yılından itibaren Türkiye’deki pazarlama yatırımlarını beş yıl içinde yüzde 20-30 artırmayı planladığını ve 2010 yılında Türkiye’de yüzde 40 büyüme kaydeden Pernod Ricard’ın Türkiye ofisine 15 kişi daha alarak 75 personele ulaştığını yazdı.  

İçki sponsorluğu arttı
Tekila içkileriyle tanınan Patron Spirits COO’su John McDonnel, WSJ’ye yaptığı açıklamada, Türkiye’deki iş hacimlerinin bu yıl geçen yıla göre yüzde 80 arttığını, yılın ilk yarısında İstanbul’daki duty-free gelirlerinin yüzde 155 yükseldiğini belirtti. Patron firması, habere göre, “Türklere kokteyl karıştırmayı öğretmek için” popüler bar ve restoranlarda promosyona başladı. 
WSJ’nin genç Türklerin “demode” buldukları rakıdan uzaklaşarak votka ve tonik gibi içkilere yöneldiğini öne süren bir görüşe yer verdiği haberinde içki üreticilerinin Türkiye’deki satışlarını daha da artırmak için yürüttükleri promosyon kampanyalarına da değinildi.
Gazete, “Parti sponsorluğunu yapmak, genç Türklere yeni içkileri tanıtmanın diğer bir yolu. Geçen yıl 5 gece kulübüne sponsor olan Pernod bu yıl sekiz gece kulübünün sponsorluğunu yapıyor” diye yazdı

MİLLİYET – EKONOMİ

DİĞER HABERLER
AÇLIK SINIRI 7.667 LİRAYA YÜKSELDİ
AÇLIK SINIRI 7.667 LİRAYA YÜKSELDİ

İktidarın, geçen yıl eylül ayında Merkez Bankası’na faiz indirterek Türkiye’yi içine soktuğu yüksek enflasyon döngüsü yoksulluk ve açlık sorununu hızla büyütmeye devam ediyor.

REEL KESİM HEM YAKINIYOR, HEM GİDİŞAT İYİ DİYOR!
REEL KESİM HEM YAKINIYOR, HEM GİDİŞAT İYİ DİYOR!

Reel kesim güven endeksi iki yıl aradan sonra yeniden 100’ün altına indi. 2020’de pandemi vardı, ya şimdi?

ÖZELLEŞTİRME KONUSUNDA TÜRK-İŞ’İN AÇIKLAMALARI  (1998-2003 DÖNEMİ)
ÖZELLEŞTİRME KONUSUNDA TÜRK-İŞ’İN AÇIKLAMALARI (1998-2003 DÖNEMİ)

Özelleştirme sürecinin başladığı ve hızlandığı dönemde, kamu kurum ve kuruluşlarında çalışan işçilerin çok büyük bölümü Türk-İş’e bağlı sendikalarda örgütlüydü.