Emeğin Gücü, Emekçinin Yanındayız...
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
Elmacık Atasu
Belkalper
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Socotab
Pepsi
Tuborg_Bira
Vakıf Zeytinlikleri
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
TavsanliUn
Tat
Taris
Tamek
Sırma Su
Sunel
Sibaş
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Doğuş Cips
Dr Oetker
Agthia
Elmacık Atasu
Belkalper
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Socotab
Pepsi
Tuborg_Bira
Vakıf Zeytinlikleri
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
TavsanliUn
Tat
Taris
Tamek
Sırma Su
Sunel
Sibaş
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Doğuş Cips
Dr Oetker
Agthia
21 Ağustos 2018
ÜRETMEDEN TÜKETENLER

Kurban ve şeker bayramında tatil günleri, 27 Mayıs 1935 tarihli kanunla belirlendi. Kanunda Şeker bayramı 3 gün ve kurban bayramı ise 4 gün tatil olarak yer aldı.

ÜRETMEDEN TÜKETENLER

Kurban ve şeker bayramında tatil günleri, 27 Mayıs 1935 tarihli kanunla belirlendi. Kanunda Şeker bayramı 3 gün ve kurban bayramı ise 4 gün tatil olarak yer aldı.

Sonradan Adalet partisinin iktidarda olduğu ve Demirel’in başbakan olduğu dönemde, 10 haziran 1975 tarihli yasa ile , Şeker Bayramı; arefe günü saat 13.00’te başlamak üzere üç¸ buçuk güne ; Kurban Bayramı ise arefe günü saat 13.00’te başlamak üzere dörtbuçuk güne çıkarıldı.
 
Haftada beş çalışma günü olduğu için bayramların hafta içi günlere gelme ihtimali yedide beştir. Bir kısmı da gelse, idari kararla tüm hafta tatil ediliyor. Yani çoğunlukla bayramlarda 9 gün tatil yapıyoruz. Diğer islam ülkeleri içinde Suudiler dışında ramazan ve kurban bayramları bu kadar uzun değil. Söz gelimi Tunus’ta 2 gün, Lübnan’da 2 gün ve İran’da bir gündür.
 
2016’da 118.5 gün, 2017 de 113.5 gün tatil yaptık. 2018 yılında ise 116 gün tatilimiz var. Yani bu sene yılın üçte ikisinde çalıştık, üçte birinde tatil yaptık.
 
30 Mayıs 1974 yılına kadar Cumartesi yarım gündü. Okullarda yarım gün açıktı. Cumartesi günü 1974 te Önce devlet memurları ve okullar için tatil yapıldı. Sonra 2003 te işçiler içinde tatil yapıldı.
 
2000 yılı öncesinde bir köşe yazımda bu kadar tatilin doğru olmadığını yazmıştım. Ertesi gün komşumun orta okulda okuyan kızı, bana kızgın olduğunu söyledi ve konuşmadı.
 
Avrupa’da en fazla bayram tatilleri olarak, resmi tatil yapan ülke, 15 gün ile Türkiye ve Slovakya’dır. Türkiye de dini bayramlarda idari tatilde girdiği için iki katına çıkıyor. Resmi tatiller, İspanyada 14, Rusya da 13 ve Fransa’da 11 gündür.
 
Tatil konusunda her gelen siyasi iktidar popülist davranıyor. Popülizm şimdi mutlu eden ve fakat insan refahından götüren bir düzenbazlıktır.
 
Bayram tatillerinde, tatil öncesi bir iki gün hazırlık yapılıyor. Ayrıca tatil sonrası işe intibak için de yine bir iki gün geçiyor. Yani iş verimliliği tatil öncesi ve sonrası da düşüyor.
 
Akdeniz ülkeleri, İspanya, İtalya, Yunanistan, Kıbrıs, Portekiz sieasta yapıyor. Öğlen saat 16.00 kadar herkes iş yerini kapatıyor ve uyuyor. Sonrasında ise Yunanistan’da akşam yemeği saat 22.00 de yeniliyor.
 
Bu şartlarda ortalama verimlilik düşüyor. Bunun içindi ki Yunanistan’ın ve Güney Kıbrıs dış borçlarda temerrüde düştüler. Avrupa Birliği olmasaydı, bu ülkelerin düze çıkması çok zaman alırdı.
 
İspanya’da işsizlik oranı bir aralar yüzde 25’e çıkmıştı.
 
Türkiye ‘de çalışmak isteyenler de çalışamaz. Zira banka ve kurumlar da kapalıdır.
 
Tatil her insanın, her çalışanın hakkıdır. Ne var ki her şey denge üstüne kuruludur. Az çalışıp çok tatil yapmayı, hiçbir dengeye oturtamayız.
 
2009 yılında dini tatillerin ikişer gün olarak uygulanması için kanun teklifi vermeyi düşünmüştüm. Partim ‘’ halktan tepki gelir ‘’ diyerek beni uyardı.
 
Önce toplumun bu alanda bilinç sahibi olması gerekir. Sonra da siyasi partilerin bu konuda araştırma yapması ve idari tatille birlikte yılda ortalama 20 güne çıkan bu tatilleri yeniden düzenlemesi gerekir.
 
Kurban Bayramınızı en içten dileklerimle kutlar, mutluluk ve huzur dolu günler dilerim.
DİĞER HABERLER
CARGILL İŞÇİLERİ 1000 GÜNDEN UZUN SÜREDİR NEDEN EYLEM YAPIYOR, ŞİRKET SUÇLAMALAR İÇİN NE DİYOR?
CARGILL İŞÇİLERİ 1000 GÜNDEN UZUN SÜREDİR NEDEN EYLEM YAPIYOR, ŞİRKET SUÇLAMALAR İÇİN NE DİYOR?

2018 yılında işten çıkarılan Cargill Türkiye işçilerinden sekizi, sendikal faaliyetleri nedeniyle Anayasa’ya aykırı olarak işlerine son verildiği gerekçesiyle 1000 günü aşkın süredir işe iade mücadelesi yürütüyor. BBC Türkçe’nin sorularını yanıtlayan şirket, mahkemece hükmedilen tüm tazminatların ödendiğini ve sorunların hukuken çözüldüğünü belirtse de işçiler, “bir daha hak aradıklarında işten kovulmamak için” Cargill’de yeniden işbaşı yapma mücadelesini sürdürmekte kararlı olduklarını söylüyor.

GIDADA ARACI VURGUNU
GIDADA ARACI VURGUNU

Pandemide Türkiye’de liberal ekonominin en acımasız şekilde kendini gösterdiği sektör gıda oldu. Aracıların çiftçileri istediği fiyatı zorladığı, marketlerin aynı anda aynı oranlarda zam yaptığı bu dönemde vatandaş ve çiftçiler yoklukla mücadele ediyor, tüketici dernekleri acil müdahale çağrısı yapıyor.

1960’LARIN İŞÇİSİ NASILDI? GÜNÜMÜZÜN İŞÇİSİ NASIL? (II)
1960’LARIN İŞÇİSİ NASILDI? GÜNÜMÜZÜN İŞÇİSİ NASIL? (II)

Türkiye işçi sınıfı 1960’lardan günümüze çok büyük değişim gösterdi. 1960’lı yıllarda Türkiye’nin toplumsal ve siyasal dönüşümü için işçi sınıfına umut bağlayanların nesnel olarak başarı şansı yoktu. Bugün ise işçi sınıfına dayanmayanların hiçbir başarı şansı yok. Dünkü yazımda bıraktığım yerden devam ediyorum.

1960’LARIN İŞÇİSİ NASILDI? GÜNÜMÜZÜN İŞÇİSİ NASIL?
1960’LARIN İŞÇİSİ NASILDI? GÜNÜMÜZÜN İŞÇİSİ NASIL?

Türkiye’de günümüzde giderek daha da güçlenmekte olan “bağımsız ve demokratik bir Türkiye” ve “sınıfsız ve sömürüsüz bir dünya” mücadelesinin ana gücü, işçi sınıfımızdır. İşçi sınıfımızın yapısını ve davranış dinamiklerini anlamadan, bu büyük sınıfın güvenini ve desteğini kazanmak mümkün değildir.

TEKGIDAIS

BEDAVA
İNCELE