Emeğin Gücü, Emekçinin Yanındayız...
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
02 Aralık 2022
ÜRETİCİDE 3 LİRA 75 KURUŞ OLAN MARUL 12 LİRA 63 KURUŞA SATILDI

Vatandaşın sofrasının vazgeçilmezlerinden biri olan pirinç kasımda fiyatı en çok artan ürün oldu.

ÜRETİCİDE 3 LİRA 75 KURUŞ OLAN MARUL 12 LİRA 63 KURUŞA SATILDI

Türkiye Ziraat Odaları Birliği Başkanı Şemsi Bayraktar Kasım ayında en çok fiyatı artan ve en çok fiyatı düşen ürünü açıkladı. Bayraktar’a göre üretici ile market arasındaki fiyat farkı açıldı.

Vatandaşın sofrasının vazgeçilmezlerinden biri olan pirinç kasımda fiyatı en çok artan ürün oldu. Bunu Türkiye Ziraat Odaları Birliği Başkanı Şemsi Bayraktar açıkladı.

Bayraktar, “Kasım ayında üretici ile market arasındaki fiyat farkı en fazla yüzde 236.8 ile marulda görüldü. Üreticide 3 lira 75 kuruş olan marul, markette 12 lira 63 kuruşa satıldı ve 3.4 kat arttı” dedi.

Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, yaptığı açıklamada kasım ayı üretici ile market fiyat farklılıklarını ve girdi fiyatlarını değerlendirdi.

Pek çok kalemde masrafların eklendiği bir sezonun başladığını ifade eden Bayraktar, üreticiden çıkan ürünün markete ulaşıncaya kadar fiyatında ciddi oranda artış yaşandığını belirtti. Bayraktar, tarımsal girdi fiyatlarındaki artışların ürün maliyetlerini yukarı doğru çektiğini söyleyerek, gıda sektörünün spekülasyona açık bir sektör olduğuna ve tüketicinin ürün fiyatlarına müdahale etme gücünü kullanması gerektiğine dikkati çekti.

‘ÜRETİCİ GİRDİ YÖNÜNDEN DESTEKLENMELİ TARIMSAL ÜRÜN SEKTEYE UĞRAR

İlaç, yem, tarımsal sulamada kullanılan elektrik ve sulama girdilerinin göz ardı edildiğini ve destek verilmediğini ifade eden TZOB Genel Başkanı Bayraktar, şunları kaydetti:

“Özellikle bugünlerde maliyet problemiyle boğuşan üreticilerimize, hayvansal üretimde kullanılan yem başta olmak üzere diğer girdilerde de sağlanacak destekler tarımsal üretimi artıracak, üretimin sürdürülebilirliğine katkı sağlayacaktır. Üretici girdi yönünden desteklenmezse tarımsal üretim sekteye uğrar. Ekonominin diğer sektörlerine kaynak sağlayan, bu sektörlerin katma değer oluşturmasına ön ayak olan, dış ticaret açığına pozitif yönde katkı veren tarım sektörüne daha çok önem verilmelidir.”

Pamuk üreticisinin yaşadığı sıkıntılara da değinen Bayraktar, üreticinin pamukta umduğunu bulamadığını ve pamuk üreticilerinin desteklenmesi gerektiğini dile getirdi.i Başkanı Şemsi Bayraktar Kasım ayında en çok fiyatı artan ve en çok fiyatı düşen ürünü açıkladı. Bayraktar’a göre üretici ile market arasındaki fiyat farkı açıldı.

TARLA İLE MARKET ARASINDAKİ FİYAT FARKI YÜKSELDİ

Kasım ayında tarla ile market arasındaki fiyat değişimlerini açıklayan Bayraktar, şöyle konuştu:

“Maruldaki fiyat farkını yüzde 210.5 ile kırmızı mercimek, yüzde 209.8 ile elma, yüzde 180.6 ile maydanoz, yüzde 180.3 ile kabak, yüzde 180 ile havuç takip etti. Marul 3.4 kat, kırmızı mercimek ve elma 3.1 kat, maydanoz, kabak ve havuç ise 2.8 kat fazlaya tüketiciye satıldı. Üreticide 3 lira 75 kuruş olan marul 12 lira 63 kuruşa, 13 lira 84 kuruş olan kırmızı mercimek 42 lira 97 kuruşa, 5 lira olan elma 15 lira 49 kuruşa, 2 lira 6 kuruş olan maydanoz 5 lira 78 kuruşa, 6 lira 79 kuruş olan kabak 19 lira 3 kuruşa, 4 lira 25 kuruş olan havuç ise 11 lira 90 kuruşa markette satıldı.”

TEZGAHTA FİYATI EN FAZLA ARTAN ÜRÜN PİRİNÇ

Kasım ayında market fiyatlarındaki fiyat artışlarına da değinen Bayraktar, fiyatı en fazla artan ürünün pirinç, en çok azalan ürünün ise limon olduğunu belirterek, “Kasım ayında markette 37 ürünün 29’unda fiyat artışı, 8’inde ise fiyat azalışı görüldü. Markette fiyatı en fazla artan ürün yüzde 42.9 ile pirinç oldu. Pirinçteki fiyat artışını yüzde 36.1 ile yeşil soğan, yüzde 33.1 ile Antep fıstığı, yüzde 22.4 ile kırmızı mercimek, yüzde 20.9 ile kuru kayısı ve domates takip etti. Markette fiyatı en fazla azalan ürün ise yüzde 17.2 ile limon oldu. Limondaki fiyat düşüşünü yüzde 6.4 ile marul, yüzde 3.4 ile tavuk eti, yüzde 1.6 ile mısırözü yağı izledi” dedi.

ÜRETİCİDE FİYATI EN FAZLA DÜŞEN ÜRÜN MARUL OLDU

Kasım ayında üreticide en fazla fiyatı düşen ürünün marul olduğunu kaydeden Bayraktar, “Kasım ayında üreticide fiyatı en fazla düşen ürün, yüzde 13.2 ile marul oldu. Maruldaki fiyat düşüşünü yüzde 12.9 ile taze fasulye, yüzde 11.7 ile ıspanak, yüzde 10.4 ile sivri biber, yüzde 8.2 ile limon izledi. Üreticide en fazla fiyat artışı yüzde 48,8 ile kuru soğanda görüldü. Kuru soğandaki fiyat artışını yüzde 44.7 ile yeşil soğan, yüzde 31 ile Antep fıstığı, yüzde 30,7 ile salatalık, yüzde 26.3 ile patates, yüzde 25.7 ile maydanoz, yüzde 20 ile domates takip etti. Kasım ayında üreticide 29 ürünün 17’sinde fiyat artışı olurken, 7 üründe ise fiyat düşüşü görüldü. 5 üründe de fiyat değişimi görülmedi” diye konuştu.

BAYRAKTAR FİYAT DEĞİŞİMLERİNİN SEBEPLERİNİ İSE ŞÖYLE AÇIKLADI

“Marul, ıspanak ve limonda arz artışı fiyatların düşmesine neden oldu. Sivri biber ve taze fasulyede talepteki azalma ürün fiyatlarını düşürdü. Patates, kuru soğan, salatalık, yeşil soğan, domates ve maydanoz arzındaki azalma bu ürünlerin fiyatlarını yükseltti. Talep artışı Antep fıstığında fiyatın yükselmesine sebep oldu.”

 

KAYNAK Yeniçağ
DİĞER HABERLER
ÇARESİZ KALAN EMEKLİ İŞE DÖNÜYOR
ÇARESİZ KALAN EMEKLİ İŞE DÖNÜYOR

Açlık sınırı altında aylıklarla yaşamaya mahkûm edilen emekliler, çalışma yaşamına geri dönmek zorunda kalıyor. Sosyal Güvenlik Destek Primi ödeyerek çalışan emekli sayısı son 4 yılda 1 milyon 125 bin 131 kişi arttı.

HALK BIKANA KADAR YÜKSEK FAİZE DEVAM
HALK BIKANA KADAR YÜKSEK FAİZE DEVAM

Politika faizini yüzde 50 seviyesinde sabit bırakan TCMB, liraya geçişi özendirmek için bankaları mevduat faizini artırmaya zorluyor. Bankalar mevduat faizini düşük, kredi faiz oranını ise daha yüksek hızda artırıyor.

İŞÇİYE İŞ SÖZLEŞMESİ VERİLMESİ ZORUNLUDUR
İŞÇİYE İŞ SÖZLEŞMESİ VERİLMESİ ZORUNLUDUR

5 yıldır özel bir iş yerinde çalışıyorum. Geçen hafta iş sözleşmesi verip imzalamamı istediler. Anlayabildiğim kadarıyla şartlar hep işverenin lehinde. Sözleşmeyi imzalamazsam ne olur, işveren işten çıkarabilir mi?

FAİZİ ARTIRMAK İYİ OLURDU DA, ANLAYIN İŞTE!
FAİZİ ARTIRMAK İYİ OLURDU DA, ANLAYIN İŞTE!

Bizler, yani kamuoyu, enflasyonda buzdağının su üstündeki kısmını görürüz. Merkez Bankası ise suyun altında kalan kısmı da görür, görmelidir, zaten gördüğünü de dile getiriyor.