ÜNLÜ ŞEKERLEMECİDEN ENFLASYON ÇIKIŞI
Atıştırmalık üreticisi Mondelez International´ın Türkiye Genel Müdürü İhsan Karagöz, bu yıl satış gelirlerinde ihracat odaklı olarak çift haneli büyümenin süreceğini; artan maliyet ortamında kârlılık seviyelerinin korunması için de çalıştıklarını söyledi.
Atıştırmalık üreticisi Mondelez International’ın Türkiye Genel Müdürü İhsan Karagöz, bu yıl satış gelirlerinde ihracat odaklı olarak çift haneli büyümenin süreceğini; artan maliyet ortamında kârlılık seviyelerinin korunması için de çalıştıklarını söyledi. Sakız, şeker, çikolata ve bisküvi alanında faaliyet gösteren Mondelez International’ın bünyesinde Kent, Falım, First, Olips, Jelibon, Milka, Oreo, Toblerone gibi markalar bulunuyor. Mondelez International’ın dün akşam düzenlediği toplantıda konuşan Karagöz, iç ve dış piyasada ciddi büyüme hedefleri olduğunu belirterek, "Zorlaşan ekonomik koşullarda gerek iç, gerekse dış piyasalarda gelişime devam edeceğiz. Öncelikle ihracat odağıyla ciroda çift haneli büyümeye devam edeceğiz" diye konuştu. Mondelez International Türkiye’nin 2017 cirosu yüzde 19 artışla 720 milyon lira olarak gerçekleşirken; bunun 220 milyon lirası ihracattan elde edildi. Şirketin ihracat gelirlerindeki artış yüzde 56 olurken, iç piyasa satışlarındaki artış ise yüzde 8 olarak gerçekleşmişti. Şirket 2017’de 50 milyon lira vergi öncesi kar elde etmişti. Karagöz’ün verdiği bilgiye göre, bu yılın ilk çeyreğinde satış gelirleri yüzde 21 artışla 192.3 milyon lira olurken, dönem kârı geçen yıl aynı dönemdeki 2.8 milyon liradan 18.6 milyon liraya yükseldi.