TÜRKİYE’NİN 1 MİLYAR DOLARLIK 12 ŞİRKETİ VAR
Marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance dünyanın ve Türkiye’nin en değerli markalarını açıkladı.

Marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance dünyanın ve Türkiye’nin en değerli markalarını açıkladı. Buna göre, ilk sıralarda bilişim, telekomünikasyon ve bankacılık sektörlerine ait markalar yer aldı.
İlk 100’ü oluşturan markaların değerinde geçen yıla göre yüzde 10’luk bir artış gözlendi. Banka marka değerlerindeki artış yüzde 40’lara ulaştı. “Türkiye’nin En Değerli Markaları” araştırmasının son 5 yıldaki değerlendirmesinin ele alındığı basın toplantısında konuşan Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner; 5 yıl önce 100 markanın toplam değeri 23 milyar dolarken bugün yüzde 43 artışla 33 milyar dolara çıktığını belirten İlgüner, “5 yıl önce değeri 1 milyar doların üzerinde olan marka sayımız 4 iken bugün 12’ye yükseldi” diye konuştu.
BİM’in 5 yılda yüzde 500 artışla Türkiye’nin değeri en fazla yükselen markası olduğuna işaret eden İlgüner, bunu yüzde 400 artışla THY’nin izlediğini, THY’nin Türkiye’nin ilk küresel markası olmasının işaretlerini verdiğini kaydetti.
Brand Finance Üst Yöneticisi David Haigh da markaların iç pazarda güçlü hale geldikten sonra dünyada önemli yer tutacağını söyledi. Dünyanın en değerli markası, marka değeri 48 milyar dolar olan Google olurken onu 39.3 milyar dolarla Apple izledi. Microsoft, IBM, Wal Mart, Vodafone, GE, Toyota, at&t ve HSBC de ilk 10 arasında yer alan diğer markalar oldu.