Emeğin Gücü, Emekçinin Yanındayız...
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
Elmacık Atasu
Belkalper
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Socotab
Pepsi
Tuborg_Bira
Vakıf Zeytinlikleri
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
TavsanliUn
Tat
Taris
Tamek
Sırma Su
Sunel
Sibaş
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Doğuş Cips
Dr Oetker
Agthia
Elmacık Atasu
Belkalper
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Socotab
Pepsi
Tuborg_Bira
Vakıf Zeytinlikleri
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
TavsanliUn
Tat
Taris
Tamek
Sırma Su
Sunel
Sibaş
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Doğuş Cips
Dr Oetker
Agthia
20 Eylül 2020
TÜKETİM HARCAMALARIYLA İLGİLİ SON 10 YILLIK BÖLGESEL SONUÇLAR İLGİNÇ VERİLER İÇERİYOR

TÜİK’in “Bölgesel Hanehalkı Tüketim Harcaması” çalışmasının son 10 yıllık sonuçlarına bakınca, bölgesel gelişmişlik açısından batıdaki yığılmanın arttığı görülüyor.

TÜKETİM HARCAMALARIYLA İLGİLİ SON 10 YILLIK BÖLGESEL SONUÇLAR İLGİNÇ VERİLER İÇERİYOR

TÜİK’in “Bölgesel Hanehalkı Tüketim Harcaması” çalışmasının son 10 yıllık sonuçlarına bakınca, bölgesel gelişmişlik açısından batıdaki yığılmanın arttığı görülüyor.

Buna göre payını en çok artıran bölge içinde Bursa, Kocaeli, Eskişehir gibi illerin yer aldığı Doğu Marmara oldu. 2010’dan 2019’a bu bölgenin payı yüzde 11.1 artışla yüzde 11’e çıktı. Yine, Ege’nin payı yüzde 4.9 artışla yüzde 15.4, içinde Tekirdağ, Balıkesir gibi illerin olduğu Batı Marmara’nın payı yüzde 2.2 artışla yüzde 4.7 ve İstanbul’un payı yüzde 2.1 artışla yüzde 24.4’e çıktı.

GÜNEYDOĞU DEĞİŞMEDİ
 
Buna karşın tüketim harcamalarındaki payı en çok azalan bölge, içinde Malatya, Van, Bingöl gibi illerin yer aldığı Ortadoğu Anadolu oldu. Bu bölgenin payı yüzde 21.1 düşüşle yüzde 2.6’ya indi. Yine, içinde Erzincan, Ağrı, Iğdır gibi illerin olduğu Kuzeydoğu Anadolu’nun payı yüzde 10 azalışla yüzde 1.8, içinde Aksaray, Sivas gibi illerin olduğu Orta Anadolu’nun payı yüzde 8.9 düşüşle yüzde 4.1, içinde Trabzon, Giresun gibi illerin olduğu Doğu Karadeniz’in payı yüzde 6.5 düşüşle yüzde 2.9 ve içinde Ankara, Karaman gibi illerin olduğu Batı Anadolu’nun payı yüzde 5.4 düşüşle yüzde 10.6’ya indi. Ayrıca Akdeniz’in payı yüzde 2.6 düşüşle yüzde 11.4, içinde Karabük, Çankırı, Samsun gibi illerin olduğu Batı Karadeniz’in payı yüzde 1.9 azalışla yüzde 5.2’ye indi. İçinde Adıyaman, Şanlıurfa, Siirt gibi illerin olduğu Güneydoğu Anadolu’nun payı ise yüzde 6.2 ile değişmedi.

EDİRNE’NİN DERDİ ULAŞIM
 
Tüketim harcamalarındaki son 10 yıllık oransal artışlar da bölgesel olarak ilginç sonuçlar veriyor. Örneğin önemli harcama türlerinden ulaşımda en dikkat çekici artış yüzde 71 ile Tekirdağ, Edirne, Kırklareli bölgesinde oldu. Bu bölgenin harcamaları içinde ulaşımın payı yüzde 12.4’ten yüzde 21.2’ye çıktı. Tüm Türkiye için en büyük harcama türü olan konut, kira payı ise en çok yüzde 16.6 ile Van, Muş, Bitlis ve Hakkâri’de arttı ve yüzde 21.8 oldu. Gıdanın payı da yine en çok bu bölgede yüzde 8.9 arttı ve yüzde 34.4’e çıktı.
 
ONLİNE SEPETİ ANKARALI DOLDURDU
 
Ödeme altyapı sağlayıcısı şirketlerden iyzico’nun araştırması, salgında tüketicinin algısında değişim olduğunu ortaya koydu.
 
Alışverişlerin yüzde 62’si kredi kartı, yüzde 38’i banka kartı ile yapıldı. Ortalama sepet tutarı, kredi kartında 208 TL, banka kartlarında 93 TL oldu. Online sepetini en çok dolduran İç Anadolulular olurken, Ankaralılar 208 TL’lik sepetle öne çıktı. Bu şehri 206 TL ile Muğla, 201 TL ile Artvin izledi. Yine yapılan alışverişlerin yüzde 45’inde bilgisayar, yüzde 55’inde mobil cihazlar kullanıldı. Ayrıca online alışverişin yüzde 33’ü erkek, yüzde 67’si kadınlar tarafından yapıldı. Erkeklerin yüzde 29’u mobil, yüzde 71’i web, kadınların yüzde 55’i mobil, yüzde 45’i ise ‘web’i tercih etti. 
DİĞER HABERLER
AYÇİÇEĞİ YAĞINA BİR AYDA YÜZDE 5 ZAM
AYÇİÇEĞİ YAĞINA BİR AYDA YÜZDE 5 ZAM

Ayçiçeği yağı fiyatındaki artış sürüyor. Ayçiçeği yağının market fiyatı sadece bir ay içerisinde yüzde 5 arttı.

NEDEN UÇTU BU GIDA FİYATLARI
NEDEN UÇTU BU GIDA FİYATLARI

Mutfak alışverişi için marketlere gidenler zamlı fiyatlarla karşılaşıyor. Ayçiçek yağından tereyağına, peynirden yumurtaya kadar birçok ürüne yüzde 25’ten fazla zam geldi. Bazı hammaddelerde de fiyat yükselişleri yaşandı. Biz de sektör temsilcileri ile konuştuk. Fiyat artışlarının nedenlerini araştırdık, çözüm önerilerini dinledik.

KISA ÇALIŞMAYA KİMLER BAŞVURACAK?
KISA ÇALIŞMAYA KİMLER BAŞVURACAK?

Mevcut koronavirüs (COVID-19) sürecinde hem çalışanların hem de işverenlerin en önemli nefes alma mekanizmasının Kısa Çalışma Ödeneği (KÇÖ) olduğunu görmekteyiz. İlk COVID-19 vakasının ülkemizde görülmesiyle birlikte hızlı bir aksiyon alınmış ve ekonomik tedbirler kapsamında da işletmeler için kısa çalışma ödeneği uygulaması kolaylaştırılmıştır.

KOD 29 EZİYETİ MECLİS’E TAŞINDI
KOD 29 EZİYETİ MECLİS’E TAŞINDI

İşçilerin yasağa karşın işten üstelik de tazminatsız bir şekilde atılmasına izin veren Kod 29, hem Meclis’e taşındı hem de maddenin değiştirilmesi için teklif sunuldu.

TEKGIDAIS

BEDAVA
İNCELE