Emeğin Gücü, Emekçinin Yanındayız...
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
26 Mayıs 2011
TÜKETİCİLERİN EN BÜYÜK KAYGISI YÜKSELEN GIDA FİYATLARI

TÜKETİCİLERİN EN BÜYÜK KAYGISI YÜKSELEN GIDA FİYATLARI

TÜKETİCİLERİN EN BÜYÜK KAYGISI YÜKSELEN GIDA FİYATLARI

Tüketicilerin en büyük kaygısı yükselen gıda fiyatları Dünyanın önde gelen pazar araştırmaları şirketlerinden Nielsen’in küresel bir araştırmasına göre, son 10 yıldır ilk kez gıda enflasyonu tüketicilerin bir numaralı kaygısı haline geldi. Şirketin dünya genelinde yaptığı ankete yanıt veren 28 bin kişinin yüzde 13’ü, yükselen gıda fiyatlarının gelecek 6 ay için en büyük kaygıları olduğunu belirtti. Ekonomi ise, kaygı kaynağı sıralamasında yüzde 11 ile ikinci sırada çıktı. İş güvenliği ve sağlık ise yüzde 8’şer oranla üçüncü sırayı paylaştılar.

Merkez bankalarının yöneticileri, enflasyonist baskı sorunu ile boğuşurken ve bunun para politikasını sıkılaştırmayı gerektirip gerektirmediği üzerine tartışmayı sürdürürken, fiyat yükselişleri sokaktaki insanı vurmaya başladı. Nielsen’in üst düzey yöneticilerinden James Russo, "Toplamda, yükselen emtiaya fiyadan küresel bir kaygı kaynağı" diyor. Russo, Amerika’da 2010’un son çeyreğinde yaptıkları ankete yanıt verenlerin yüzde 4’ünün yakıt fiyatlarından kaygılandığını anımsatıyor ve 201 l’in ilk çeyreğinde bu oranın yüzde 18 çıktığını vurguluyor.

Gıda enflasyonunun en çok vurduğu tüketiciler ise Asyalılar. Asyalıların beşte biri, yükselen gıda fiyadannın gelecek 6 ay için en büyük kaygılan olduğunu belirtti. Bu oran, ekonomiyi birincil kaygı olarak görenlerin iki katı düzeyinde. Russo, bu durumun, gıda harcamâsındaki orantısız harcamadan kaynaklandığına işaret ediyor. Gelişen ülkelerde hanehalkı, gelirlerinin yüzde 40’ına kadar bölümünü gıdaya harcıyor. Bu oran Avrupa’da yüzde 10, Amerika’da ise yüzde 7. Bu kaygılar, gelişen ülkelerde satış yapan şirketleri de etkiliyor. Tüketim malları sektöründeki şirketler, paket ebadım küçültme, daha fazla promosyon ya da yeni tadar ekleyip ürünlerin çekiciliğini artırma yoluna gidiyor. Tüketiciler de fiyat yükselişlerine karşı kendi önlemlerini üretiyor. Amerika’da tüketiciler eğlence, giysi harcamalarını keserken, Avrupalılar daha ucuz satan marketlere yöneliyorlar. 

DİĞER HABERLER
VATANDAŞ ENFLASYONUN DÜŞECEĞİNE İNANMIYOR
VATANDAŞ ENFLASYONUN DÜŞECEĞİNE İNANMIYOR

Enflasyonun gerileyeceğine ikna olanların oranı yüzde 29’a indi.

ÇALIŞMA BAKANLIĞINA ÇAĞRI
ÇALIŞMA BAKANLIĞINA ÇAĞRI

Ürdünlü şirketin 2021’de satın aldığı Polonez fabrikasında, Türkiye Cumhuriyeti Anayasası hiçe sayıldı. Önce sendikalı 13 işçi, sonra ona destek olan 100 işçi ekmeklerinden edildi. Emekçiler, bu kanunsuzluğa göz yumulmamasını istedi.

POLONEZ’DE İŞÇİ KIYIMI
POLONEZ’DE İŞÇİ KIYIMI

İstanbul Çatalca’da Polonez fabrikasında Tekgıda-İş’e üye olmalarının ardından 22 Temmuz’da 13 kişiyle başlayan işten çıkarmalar önceki gün 100’ü aştı.

İŞ GÜVENCESİ VE İŞTEN ÇIKARMADA GEÇERLİ NEDENLER
İŞ GÜVENCESİ VE İŞTEN ÇIKARMADA GEÇERLİ NEDENLER

İşyerimizde yaşı ve özel durumu itibariyle işten ayrılmak isteyen bir kadın çalışanımız var. İşverenimiz bu kişiye tazminatlı olarak çıkış yapmak istiyor ve ödediği tazminatı kanuni olarak da göstermek istiyor. Bu durumda iş kanununun hangi maddesine istinaden çıkış işlemini yapabiliriz?