Emeğin Gücü, Emekçinin Yanındayız...
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
Sibaş
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Doğuş Cips
Dr Oetker
Agthia
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
Sibaş
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Doğuş Cips
Dr Oetker
Agthia
24 Ocak 2019
TÜKETİCİ DE DEPRESYONDA

Türkiye İstatistik Kurumu Ocak 2019 Tüketici Güven Endeksi´ni açıkladı.

TÜKETİCİ DE DEPRESYONDA

Türkiye İstatistik Kurumu Ocak 2019 Tüketici Güven Endeksi’ni açıkladı.

Bu endeks Türkiye İstatistik Kurumu ve Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası iş birliği çerçevesinde, her ay tüketicilerle anket yapılarak hazırlanıyor. Bu endeksi her şeyden önce ekonomiyi yönetenlerin okuması gerekiyor. Çünkü Tüketici Güven Endeksi aynı zamanda ekonominin içinde bulunduğu durumu gösteriyor.
 
Tüketici Güven Endeksi 2018 Temmuz ayından itibaren düşmeye başladı. Son üç aydır da dip yaptı.
 
Daha doğru sonuç için endeks değerlerini bir yıl öncesi için karşılaştırmak gerekir. 2018 Ocak ayında 72 olan Tüketici Güven Endeksi değeri, 2019 Ocak ayında yüzde 19.2 oranında gerileyerek, 58.2 oldu.
 
Hane halkına sorulan sorular ve onların verdiği cevaplara gelince;  Hane halkı özetle diyor ki;
 
* Bir yıl öncesine göre maddi durumum bozuldu; 
 
* Bir yıl öncesine göre Türkiye’nin ekonomik durumu bozuldu;
 
* Önümüzdeki bir yıl içinde işsiz sayısı daha da artacak;
 
* Bir yıl içinde konut almayı düşünmüyorum.
 
 
Tüketici güveni neden dip yaptı? 
 
Yüzde 20’nin üstünde bir enflasyon, halkın satın alma gücünü düşürdü. 2018 üçüncü çeyrek ve sonrası fert başına gelir artışı düşük kaldı. Bu durumu fert başına büyüme oranındaki düşme de gösteriyor. Fiili işsiz sayısı 5.8 milyona yükseldi. Üç gençten birisi işsizdir ve eğitime gitmiyor. Özetle halk, geçim sıkıntısı yaşıyor.
 
Bankalarda yapılandırmalar, konkordatolar, iflaslar, artan kredi kartları mağdurları, tüketicinin moralini bozdu.
 
Sermaye, iş adamı, insan ve gençler arasında yurt dışına çıkışlar arttı. Bunlar neden gidiyor? Başka ülkelerden vatandaşlık isteyenler neden birden bire bu kadar arttı? Nedeni ne olursa olsun bu sorun toplumda endişe yaratıyor.
 
Bu sorunlar tüketicinin moralini bozdu, kriz beklentisini artırdı. Tüketicinin kriz psikolojisi içine girmesi de depresyonu artırıyor.
 
Bu psikolojiyi şöyle görebiliriz. Seçim nedeniyle, KOBİ ve esnaf kredileri arttı. Ziraat ve Halkbank, kredi kartları için düşük faizle yeni krediler veriyor. Seçim nedeni ile bütçe harcamaları artıyor. İktidar ve muhalefet partileri reklam ve propaganda için harcama yapıyor. Seçim ekonomisi yaşıyoruz. Geçim sıkıntısı çekenler dışında da kimse harcama yapmıyor. Zira perakende satışlar geriledi. Beyaz eşya ve konut satışları düştü.
 
Türkiye geçmiş yıllarda çok krizler gördü. Her krizde siyasi iktidar, Üniversiteler, sivil toplum örgütleri iş birliği yaparak, krizden çıkış imkânlarını ve politikalarını tartışırdı.
 
Bugünkü iktidar, beklentileri olumsuz etkiler diye kriz tartışmıyor. Kriz yok diyor Asıl sorun da buradan başlıyor. Bu yaklaşım tüketici gözünde ”bugünkü ekonomi yönetimi bu krizi çözemez” algısını yaratıyor. Tüketicinin morali daha da bozuluyor.
DİĞER HABERLER
SİGARADA MUTLU SON
SİGARADA MUTLU SON

Sendikamızla British American Tobacco (BAT) arasında sürdürülen Toplu İş Sözleşmesi (TİS) görüşmeleri anlaşma ile sonuçlandı.

ÖZSOY UNLU MAMÜLLER’DE TİS GÖRÜŞMELERİ BAŞLADI
ÖZSOY UNLU MAMÜLLER’DE TİS GÖRÜŞMELERİ BAŞLADI

Özsoy Unlu Mamüller Gıda (Bolca Mantı) işyerinde yeni dönem toplu iş sözleşmesi görüşmeleri, Tekirdağ’da yapılan toplantıyla başladı.

TÜFE’DE 2023’ÜN MADDE SEPETİ VE AĞIRLIKLAR NASIL DEĞİŞECEK?
TÜFE’DE 2023’ÜN MADDE SEPETİ VE AĞIRLIKLAR NASIL DEĞİŞECEK?

TÜİK yarın ocak ayı TÜFE oranıyla birlikte 2023’ün madde ağırlıklarını da açıklayacak. Elektrik, doğalgaz ve akaryakıtın ağırlığı artacak. Buna karşılık otomobil, kira, ekmek gibi kalemlerin ağırlığı düşecek.

SIRMA GRUP’TA TİS GÖRÜŞMELERİ BAŞLADI
SIRMA GRUP’TA TİS GÖRÜŞMELERİ BAŞLADI

Sırma Grup işletmesinde yeni dönem toplu iş sözleşmesi görüşmeleri, İstanbul’da yapılan toplantıyla başladı.