Emeğin Gücü, Emekçinin Yanındayız...
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Belkarper
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
TavsanliUn
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
Sibaş
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Doğuş Cips
Dr Oetker
Agthia
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Belkarper
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
TavsanliUn
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
Sibaş
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Doğuş Cips
Dr Oetker
Agthia
21 Temmuz 2010
TETRA PAK: 2013’TE KİŞİ BAŞINA PAKET SÜT 18 LİTRE OLUR

Tetra Pak’ın yılda iki kez yayınladığı “Tetra Pak Küresel Süt Endeksi”ne göre, küresel sıvı süt ürünleri tüketiminin 2009 ile 2012 arasında bileşik yıllık büyüme oranının yüzde 2.4 artması ve 2012’de 283.2 milyar litreye ulaşması bekleniyor.

TETRA PAK: 2013’TE KİŞİ BAŞINA PAKET SÜT 18 LİTRE OLUR

Tetra Pak’ın yılda iki kez yayınladığı “Tetra Pak Küresel Süt Endeksi”ne göre, küresel sıvı süt ürünleri tüketiminin 2009 ile 2012 arasında bileşik yıllık büyüme oranının yüzde 2.4 artması ve 2012’de 283.2 milyar litreye ulaşması bekleniyor.

Ankete yansıyan bazı sonuçlar şöyle:

2013 yılında Türkiye’de kişi başı süt tüketim hedefi 18 litre. Açık süt tüketimi 2003-2009  döneminde yaklaşık yılda yüzde 7 küçüldü.
Aynı dönemde paketli sade süt kategorisinde UHT’nin büyümesi pazarın büyümesini tetikledi, sade sütte UHT kategorisinin büyümesi yüzde 14 olarak gerçekleşti.
Türkiye’de kişi başı süt tüketimi açık süt de dahil edildiği zaman 24 litre seviyelerindeyken, işlenmiş ve paketlenmiş süt tüketimi ise 14 litredir.
Bu rakam da Türkiye’deki süt tüketiminin Avrupa’daki süt tüketiminin çok altında olduğunu gösteriyor.
Türk tüketicisi sütü içmek yerine daha çok yoğurt yapmak ve yemek olarak kullanmayı tercih ediyor. Bu oran toplam tüketimin yüzde 60’ını oluşturuyor.
Türkiye’de içilen sütün yüzde 75’inin çocuklar tarafından tüketiliyor. Tüketim küçük yaşlarda daha yoğunluktayken, 7-9 yaşlarında günde 2 bardak seviyelerine düşüyor.
9-10 yaşlarından sonra ise giderek azalan bir süt tüketimi söz konusu. Süt çoğunlukla sabah kahvaltıda ve yatmadan önce içilen bir içecek olarak tercih ediliyor.
Türkiye’de içmeye hazır aromalı süt tüketimi yıllık ortalama yüzde 20 ile büyüyen bir kategori.
 

DİĞER HABERLER
CARGİLL’E KARŞI ULUSLARARASI SANAL MİTİNG BU AKŞAM 21.00’DE DAVETLİSİNİZ..!
CARGİLL’E KARŞI ULUSLARARASI SANAL MİTİNG BU AKŞAM 21.00’DE DAVETLİSİNİZ..!

Bu akşam (17 Nisan Cumartesi) saat 21.00’da Cargill Türkiye’de anayasal hakları için mücadele verdikleri için işten atılan kardeşlerimizi desteklemek için, IUF ile dünya çapındaki kardeş sendikalarla birlikte “Biz Cargill 8’lisiyiz” yazan bir çıkartma ve İngilizce tek sayfalık bir broşürü paylaşarak sanal miting düzenliyoruz.

ADKOTÜRK İŞVERENİNDEN İŞÇİ KIYIMI
ADKOTÜRK İŞVERENİNDEN İŞÇİ KIYIMI

Çerkezköy Organize Sanayi Bölgesinde faaliyet gösteren Adkotürk’te örgütlenen Tekgıda-İş Sendikası’nın hukuki mücadelesi zaferle sonuçlandı.

MERKEZ BANKASI ENFLASYON DÜŞÜŞÜNE DESTEK VERMEDİ!
MERKEZ BANKASI ENFLASYON DÜŞÜŞÜNE DESTEK VERMEDİ!

-Merkez Bankası faizi yüzde 19’da tutarak “faiz indirimi yoluyla enflasyonu düşürme politikası”na destek vermemeyi tercih etti.

-PPK açıklamasında faizin enflasyonun hep üstünde tutulacağı da belirtildi. Şu durumda faizi aşağı çekerek enflasyonu düşürme ve piyasaları canlandırma politikasını terk mi ettik?

AHLAK VE İYİ NİYETE UYMAYAN İŞÇİNİN FESHİ
AHLAK VE İYİ NİYETE UYMAYAN İŞÇİNİN FESHİ

Geçtiğimiz hafta işçinin ahlak ve iyi niyet kurallarına aykırı davranışı nedeni ile fesihlere ilişkin SGK çıkış kodu değişikliği yapıldı. SGK’nın 2021/9 sayılı Genelgesi ile işten ayrılış nedenleri tablosundaki “29- İşveren tarafından işçinin ahlak ve iyi niyet kurallarına aykırı davranışı nedeni ile fesih” kodu çıkarılmış ve “41-” nolu koddan sonra gelmek üzere bir dizi yeni işten ayrılış kodu düzenlendi.