Emeğin Gücü, Emekçinin Yanındayız...
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
12 Ağustos 2020
TAT GIDA YILIN İLK YARISINI YÜZDE 40 CİRO ARTIŞI İLE KAPATTI

Tat Gıda, 2020 yılının ilk altı ayında konsolide ciroda yüzde 40 artış ile 745 milyon liraya ulaşırken, Tat Gıda’da salça ve konserve ürünlerine ait ciro yüzde 55, süt ve süt ürünlerine ait ciro ise yüzde 26 artış kaydetti

TAT GIDA YILIN İLK YARISINI YÜZDE 40 CİRO ARTIŞI İLE KAPATTI

Tat Gıda, 2020 yılının ilk altı ayında konsolide ciroda yüzde 40 artış ile 745 milyon liraya ulaşırken, Tat Gıda’da salça ve konserve ürünlerine ait ciro yüzde 55, süt ve süt ürünlerine ait ciro ise yüzde 26 artış kaydetti.

Tat Gıda yaptığı açıklamada, 2020 yılının ikinci çeyrek finansal sonuçlarını Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) duyurduğunu bildirdi.
 
Yılın ikinci çeyreğinde, bir önceki yıla oranla yıllık bazda yüzde 64,6 artışla 32,1 milyon lira net kar açıklayan şirketin satış gelirleri, yıllık bazda yüzde 35,7 artışla 368 milyon lira seviyesinde gerçekleşti. FAVÖK yılın ikinci çeyreğinde yıllık bazda yüzde 99,3 artışla 45,3 milyon lira seviyesinde gerçekleşti.
 
Tat Gıda’da yılın ilk yarısında ihracat satışları yüzde 67 artış ile 67 milyon lira olarak gerçekleşti. Brüt kar yüzde 45 artış ile 165 milyon lira olurken, faaliyet karı yüzde 89 artışla 96 milyon lira olarak gerçekleşti. Faaliyet kar marjı yüzde 12,9 ile geçen yılın aynı dönemine göre 3,3 puan artış gösterdi. FAVÖK yılın ilk altı ayında yüzde 106 artış ile 94 milyon lira olarak gerçekleşti. FAVÖK marjı yüzde 12,6 ile geçen yıl aynı döneme göre 4 puan artış gösterdi. Net finansal borç etkin bir şekilde yönetilirken Aralık 2019 tarihinde 194 milyon lira olan net finansal borç, Haziran 2020’de 108 milyon liraya geriledi.
 
Salça, domates ürünleri, konserve ve ketçap denince ilk akla gelen, Türkiye’nin pazar lideri markası Tat’ın cirosu yüzde 55 artışla 394 milyon lira olarak gerçekleşirken, süt ve süt ürünlerinin yenilikçi lider markası SEK’te 2019 yılının ilk altı ayında yüzde 31 markalı büyüme üzerine, 2020 yılının ilk altı ayında da yüzde 22 markalı büyüme gerçekleşti. 2020 ilk yarıyıl sonuçlarına göre SEK markasında toplam ciro yüzde 26 artış ile 352 milyon lira olarak gerçekleşti.
 
Tüm dünyayı etkisi altına alan Kovid-19 nedeniyle evlerde geçirilen karantinanın da etkisiyle her iki markanın ürünleri de güçlü büyüme yaşadı. Özellikle raf ömrü uzun olan konserve, hazır yemek, domates ürünleri gibi kategorilerde ciddi talep artışları olurken, ev dışı tüketim kanallarında mart-nisan-mayıs aylarında satışlarda ciddi düşüşler yaşandı. Haziran başı itibariyle normalleşmeye geçiş sürecinde açılan restoran, kafe gibi ev dışı tüketim noktalarına tekrar hizmet verilmeye başlandı.

"Türkiye’nin pazar lideriyiz"
 
Açıklamada görüşlerine yer verilen Tat Gıda Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Arzu Aslan Kesimer, yılın ilk altı ayına ilişkin veriler hakkında şunları kaydetti:
 
"Tüm dünyada olduğu gibi ülkemizin de içinde bulunduğu bu zorlu süreçte işimiz gıda üretmek ve ürettiklerimizi halkımıza ulaştırmak. Tarımsal üretimin devamlılığı için çalışmalarımızı sürdürürken, nesiller boyu hepimizin aile hayatına dokunan, sofralarına ortak olan, Tat markasını bu noktalara taşıyan en önemli iş ortağımız çiftçilerimize finansal destek sağladık. Domates sezonunda sözleşmeli çiftçimize tarımsal faaliyetlerde yardımcı olan mevsimlik tarım işçilerimizin sağlığı ve güvenliği için de çalıştık, projeler geliştirdik. Dijital Tarım alanında çalışmalarımızı hız kesmeden ve yenilikler ekleyerek sürdürdük, Dijital Tarla gününün 3’üncüsünü çiftçilerimizle birlikte gerçekleştirdik. İhracat tarafında da Irak ve Avrupa pazarlarında yeni anlaşmalar yaptık. TAT ve SEK üretim işletmelerinde iş sağlığı ve güvenliği, kalite ve hijyen standartlarından ödün vermeden üretim yapan Tat Gıda olarak Türk Standartları Enstitüsü (TSE) uzmanları tarafından, sanayi tesislerinde alınması gereken önlemlere yönelik denetimden geçen firmalara verilen ‘Covid-19 Güvenli Üretim Belgesi’ni almaya hak kazanan sektöründeki ilk şirket olduk. Bu çalışmalarımızın, emeğimizin bir ödülü diyebilirim."
 
Türkiye’nin pazar lideri markası olduklarını belirten Kesimer, "Firmalara salgınla mücadelede yol göstermenin yanında, salgın sonrası dönemin ihtiyacı olan, firmaların güvenilir ve hijyenik üretim standartlarına uygunluğunu denetleyen, hızlı bir şekilde değişen dünya ve iş ortamının öncülerinden olmaya devam ediyoruz." ifadelerini kullandı.
DİĞER HABERLER
EN TEMEL GIDAYA ERİŞMEK BİLE LÜKS
EN TEMEL GIDAYA ERİŞMEK BİLE LÜKS

47 aydır artan gıda enflasyonu nedeniyle sağlıklı beslenmek lüks oldu.

PATRONLAR İÇİN YAŞAMAYACAĞIZ
PATRONLAR İÇİN YAŞAMAYACAĞIZ

1 Mayıs, 8 saatlik iş günü mücadelesinin bir sonucuydu. ABD’de daha kısa çalışma saatleri tekrar sendikaların gündeminde. Otomobil İşçileri Sendikası (UAW) 32 saatlik iş haftasını grev ve örgütlenme talepleri arasına aldı.

HALKIN ENFLASYONU YÜZDE 95.7
HALKIN ENFLASYONU YÜZDE 95.7

Türkiye’de 47 aydır yükselen gıda fiyatları ile halkın enflasyonu nisanda yüzde 95.7’ye ulaştı.

RASYONEL ZEMİN SLOGAN DÜZEYİNDE KALDI
RASYONEL ZEMİN SLOGAN DÜZEYİNDE KALDI

Mehmet Şimşek’in “Rasyonel zemine dönmek zorundayız” anlayışı iyi niyetli ve gerekli bir yaklaşımdır. Ne var ki Türkiye’de bugünkü koşullarda slogan düzeyinde kalmak zorundadır.