Emeğin Gücü, Emekçinin Yanındayız...
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
17 Kasım 2011
SOSYAL HAKLARI ANAYASADAN ‘TART EDİN!’

Sosyal hakları insan haklarından saymayıp savaşımlarla biriktirilen kazanımları birer birer budayan neoliberal yaklaşım ve politikalar, otuz yıl önce pompalanan pembe umutların boşa çıktığını çoktan ortaya koydu.

SOSYAL HAKLARI ANAYASADAN ‘TART EDİN!’

       Sosyal hakları insan haklarından saymayıp savaşımlarla biriktirilen kazanımları birer birer budayan neoliberal yaklaşım ve politikalar, otuz yıl önce pompalanan pembe umutların boşa çıktığını çoktan ortaya koydu. Ekonomik ve sosyal eşitsizliklerin giderek artması, en üst ve en alt gelir grupları arasındaki adaletsizliğin büyümesi, "bahar arayışlan"nın yoksul -Kuzey- Afrika’dan varsıl Amerika ve Avrupa’ya da sıçramasına yol açtı. Dünya nüfusuyla birlikte, sosyal eşitlik açığı da büyüdükçe büyüdü.

       "Bıçak kemiğe dayandı" mı, dayanmak üzere mi?

       Türkiye’nin gündeminde, "insan hakları" olarak sosyal haklar var mı? Yeni anayasa yapılması tartışmalarında, sosyal devlet ve sosyal haklar da konuşuluyor mu? Sosyal hakları yok sayan yahut geçiştiren taslaklar hazırlanırken / hazırlattırırken "ekonomik anayasa" önerileri sunulurken, emek örgütlerinin iktidardan bağımsız kesimleri ne yapıyor? Özellikle, sendikaların, örneğin Türk-lş’in kamuoyuna sunduğu somut önerileri var mı?

       "Ne gezer!" değil mi?

       Bu ve benzeri sorulara olumlu yanıt verme olanağı yok ne yazık ki!

       Sosyal devlet ve sosyal haklar karşıtı politika ve uygulamalar "ustalık dönemi"nde KHK’lerle sürdürülürken, aslında çok gecikmiş olarak, 2009’dan beri "insan hakları olarak sosyal haklar" disiplinlerarası bir yaklaşımla ele alan sempozyumlar düzenleniyor. Birincisi, 2223 Ekim 2009’da Akdeniz, ikincisi 4-6 Kasım 2010’da Pamukkale, üçüncüsü de 25-26 Ekim 2011’de Kocaeli üniversitelerinde gerçekleştirildi. Dördüncüsünün 2012 sonbaharında Muğla Üniversitesinde yapılması için düğmeye basıldı. Öğrencilerimizin olağanüstü ilgisiyle karşılaşan sempozyumların tümü, IİBF ÇEEİ bölümlerince düzenlendi. Avrupa Sosyal Şartı’nın 50. yıldönümüne denk düşen III. Sempozyum’un ana teması, "Sosyal Şart’ta Ayrımcılık Yasağı ve Türkiye" idi. Sosyal Haklar Avrupa Komitesi üyelerinin ve yetkin uzmanların (R. Brillat, Prof. P. Stangos, Prof. J.-F. Akandji Kombe ve Prof. D. Roman) katılımıyla, hem eşitlik ve ayrımcılık yasağı, hem de sosyal hakların yargılanabildiği konusu tartışıldı. (www.sosyalhaklar.net)

       Konular ve disiplinler yönünden çok geniş bir yelpazesi bulunan sempozyumlarda, sosyal haklar; kuram ve tarih, hukuk ve uygulama, ihlaller ve eylemler, ulusal ve uluslararası düzenleme ve kararlar vb. boyutlarıyla ele alınıyor; özgün araştırmalar özendiriliyor, sorunlar insan hakları perspektifinden incelenip değerlendiriliyor…

       Sempozyumlar; sosyal hakları gündeme taşımasının yanı sıra, akademik kuşaklar, disiplinler, uzmanlar, sendikacılar ve uygulayıcılar arasında etkileşimin ve ortak sentezlere erişme arayışının gerçekleştiği, bilgi ve birikimler ile deneyimlerin paylaşıldığı bilimsel bir ortam işlevi de görüyor. Dönüşümlü olarak "uluslararası" ve "ulusal" düzeylerde gerçekleştirilen sempozyumlar, çok kapsamlı bir disiplinlerarası buluşma fırsatı yaratıyor.

       Bağımsız, güçlü, etkili ve birleşik bir emek cephesi oluşturulmadıkça, sosyal haklardan sosyal adalet ve eşitlik gereklerince eylemli olarak yararlanmayı sağlama amacı güden etkin ve işlevsel bir sosyal devlet ilkesinin anayasaya girebileceğini, sosyal barışsız bir siyasal barışın kalıcı olacağını kim söyleyebilir?

DİĞER HABERLER
İŞ KANUNUNDA TEMSİLCİ İŞÇİLERİN GÜVENCESİ (1936-1960)
İŞ KANUNUNDA TEMSİLCİ İŞÇİLERİN GÜVENCESİ (1936-1960)

1936 yılında kabul edilen ve 1937 yılında yürürlüğe giren 3008 sayılı İş Kanununda getirilen önemli düzenlemelerden biri, “mümessil işçi” uygulamasıydı.

BU KUYUDAN SU ÇIKMAZ!
BU KUYUDAN SU ÇIKMAZ!

Yeni vergi paketi bugünlerde asıl gündemde olması gereken asgari ücret ve emekli aylıkları artışlarını arka plana itecek. Yeni vergi paketi, emek gelirleri üzerindeki vergilerde bir azalmaya yol açmayacak. Pakette devasa şirket kârları ve servetler için anlamlı yeni vergiler yok.

BORÇ YAKAYA YAPIŞTI
BORÇ YAKAYA YAPIŞTI

İktidar, asgari ücrete ara zam beklentilerine kulak tıkarken borç, yurttaşın yakasına yapıştı. Enflasyon karşısında geliri yetersiz kalan yurttaşlar kartlara sarıldı. Kartla yapılan yemek harcamalarının tutarı ise yüzde 146,36 arttı.

ŞEYTAN KULAĞINA KURŞUN VERGİLER
ŞEYTAN KULAĞINA KURŞUN VERGİLER

Bundan 3,800 yıl önce Hammurabi, Babil caddelerine dev tabletler asmış ve üzerine şunu yazmıştı; “Vergi vermeyenin kellesi gider.”