Emeğin Gücü, Emekçinin Yanındayız...
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
01 Ekim 2013
SAYIŞTAY’DA USULSÜZLÜK BATAĞI

Sayıştay; mali rapor, tablo ile bilgi-belge verilmediği için Başbakanlık-bakanlıklar dahil birçok kurumu denetleyemedi. Denetleyebildiklerinde ise çok sayıda usulsüzlük belirledi.

SAYIŞTAY’DA USULSÜZLÜK BATAĞI

Sayıştay; mali rapor, tablo ile bilgi-belge verilmediği için Başbakanlık-bakanlıklar dahil birçok kurumu denetleyemedi. Denetleyebildiklerinde ise çok sayıda usulsüzlük belirledi.

2012 raporlarını uzun bir aradan sonra Meclis’e gönderen Sayıştay, Başbakanlık, bakanlıklar dahil birçok kurumu, mali rapor ve tablolar ile bilgi ve belgeler verilmediği için denetleyemedi. Kurumlara kayıtlı taşınmazları bile belirleyemeyen Sayıştay, eksik bilgilendirmeye karşın denetleyebildiği kurumlarda ise birçok usulsüzlük saptadı.
 
Sayıştay’ın Meclis’e gönderdiği 2012 yılı raporları açıklandı.
 
Ancak Sayıştay, mali rapor ve tablolar ile bilgi ve belgeler verilmediği için bazı kurumların mali rapor ve tabloları hakkında görüş bildiremedi. Bu kurumlar arasında Başbakanlık da var.
 
Başbakanlık’ın yanı sıra Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Diyanet İşleri Başkanlığı, Ekonomi, Enerji ve Tabii Kaynaklar bakanlıkları, GAP, Gelir İdaresi Başkanlığı, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Hazine Müsteşarlığı, Kalkınma ve MALİye bakanlıkları, MGK Genel Sekreterliği, MİT Müsteşarlığı, Milli Savunma, Sağlık, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme bakanlıkları, Türkiye Halk Sağlığı Kurumu, Kültür ve Turizm, Dışişleri, Bilim Sanayi ve Teknoloji, Milli EĞİTİM bakanlıkları da Sayıştay’ın mali rapor ve tabloları hakkında görüş bildiremediği kurumlar arasında yer aldı.
 
Sayıştay rapor ve tablo gönderilmemesi nedeniyle MALİye Bakanlığı’nı eleştirirken, “…görüş vermemize esas temel mali tabloları üretecek olan MALİye Bakanlığı’nca kurulan muhasebe sistemi (Say2000İ), genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri için kurumsal bazda Bilanço ve Faaliyet Sonuçları Tablosu’nu doğru bir şekilde üretmemektedir. MALİye Bakanlığı, Sayıştay denetimine esas olacak tüm mali tabloların oluşturulabilmesine imkân verecek yevmiye kayıtlarının, kurumsal bazda, 2013 yılı itibarıyla kaydedilmesine başlanacağını beyan etmiştir” değerlendirmesini yaptı.
 
‘Raporlar doğru ?ve güvenilir değil’
 
Sayıştay’ın SGK, Türkiye İş Kurumu, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Döner Sermaye İşletmesi, TMSF’nin de aralarında bulunduğu bazı kurumlara ilişkin raporlarında ise “2012 yılına ilişkin mali rapor ve tablolarının doğru ve güvenilir bilgi içermediği; gelir, gider ve mallarına ilişkin hesap ve işlemlerinde mali rapor ve tabloları etkileyecek düzeyde kanun ve diğer hukuki düzenlemelere aykırılık bulunduğu kanaatine varılmıştır” saptaması yer aldı. Sayıştay’ın kamu idarelerine ilişkin raporlarından bazı değerlendirmeler şöyle:
 
Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu’na ilişkin raporunda, kurum tarafından yapılan ihalelerde standart ihale onay belgesinin kullanılmadığı, ihale yapılması kararının başkanlık ve kurul kararı ile alındığı, doğrudan teminle yapılan alımlarda ise bir kurul kararı ile birçok alımın yapıldığına dikkat çekildi. Taşınır Mal Yönetmeliği gereğince yapılması gereken sayım işlemleri 5 yıldır yapılmadığı için taşınır mal denetiminin gerçekleştirilemediği belirtildi.
 
Diyanet İşleri Başkanlığı Hac ve Umre Hesabı’na ilişkin denetim raporunda, Diyanet İşleri Başkanlığı yurtdışı teşkilatı tarafından tahsil edilen hac ve umre gelirlerinin bir kısmının hac ve umre hesabına aktarılmadığına dikkat çekildi.
 
‘Daire başkanlarına araç tahsis edildi’
 
Enerji Piyasası Düzenleme Kurulu’na (EPDK) ilişkin rapora göre resmi mevduatını kendi bankalarında değerlendirmeleri karşılığında bir banka tarafından EPDK’ye 11 adet binek aracı verildi. Banka ile kurum arasında protokol yapılmadı. Araçlar tüm kurum işlerinde kullanılmak yerine, daire başkanlarının şahsi kullanımına tahsis edildi. EPDK ise yanıtında, söz konusu araçların dairelerin hizmetlerinde kullanılmak üzere daire başkanlıklarına verildiğini bildirdi.
 
‘5 milyon lira geçici hesapta bekliyor’
 
Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’na ilişkin raporda şu saptamalara yer verildi: Tarımsal destekleme ödemeleri için Ziraat Bankası ile yapılan protokolün süresi 2005 yılında dolduğu halde günümüze kadar yenilenmemiştir.
 
Tarımsal destekleme ödemeleriyle ilgili olarak bakanlığın Ziraat Bankası’nda açtığı “destekleme hesaplarına” 1 Ocak 2012 – 31 Aralık 2012 tarihleri arasında yapılan transferler toplamı ile aynı dönem içerisinde Ziraat Bankası’nın bakanlığın destekleme hesaplarından çiftçilere yapmış olduğu destekleme ödemelerinin toplamı birbirine eşit değildir. Bu bağlamda, bakanlığın mali tablolarının destekleme giderlerine ilişkin bölümü doğruyu yansıtmamaktadır.
 
Bakanlığın, Ziraat Bankası’na vermiş olduğu destekleme ödemeleri talimatı uyarınca çeşitli nedenlerle ödemesi gerçekleştirilemeyen 2009-2010-2011 ve 2012 yıllarına ait tutarların şubelerin hesaplarında bekletildiği görülmüştür. Buna göre henüz sonuca bağlanmamış 4 milyon 965 bin 640,80 TL geçici hesaplarda beklemektedir.
 
Darphane ve Damga Matbaası Genel Müdürlüğü Döner Sermaye Muhasebe Birimi’ne ilişkin raporda, “Cumhuriyet altını üretimi sırasında Hazine’ye kalan altınların rayiç değerler ile kayda alınmadığı görülmüştür” saptamasına yer verildi.
 
‘İhtiyaçtan fazla?yardım yapılmış’
 
MALİye Bakanlığı’na ilişkin raporda, “Hazine taşınmazlarının taksitli satış, kira ve irtifak hakkı işlemlerinden doğan alacaklar ile bedelsiz devir suretiyle yapılan çıkış işlemlerinin, muhasebe kayıtlarına yansıtılmadığı ve satış işlemlerinin muhasebeleştirilmesinde yönetmelik hükümlerine aykırı kayıtlar yapıldığı tespit edilmiştir… MALİye Bakanlığı bütçesinden yükseköğretim kurumlarına aktarılan Hazine yardımlarında, bu kurumların nakit durumlarının dikkate alınmadığı ve bu suretle ihtiyaç duyulandan fazla Hazine yardımı tahakkuk ettirildiği tespit edilmiştir” değerlendirmelerine yer verildi.
 
‘Yasal sınırın üzerinde ödeme’
 
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu’na ilişkin raporda “…mali tabloların tam ve doğru olmadığı, birbirini doğrulamadığı, hesap kayıtlarının gerçeği yansıtmadığı görülmüştür” ifadesine yer verildi. Personele yapılan ek ödemelerle ilgili olarak bazı sağlık tesislerinde yasal mevzuatın izin verdiği “en üst sınırın üstünde” ödeme yapıldığına dikkat çekildi.
 
MEB’e bağlı üretim yapan okullar ve Merkez Döner Sermaye İşletmeleri’nden televizyon, bilgisayar, yazıcı, DVD player gibi malzemelerin Kamu İhale Kanunu’nun temel ilkelerine aykırı olarak alındığı kaydedildi.
 
‘Köprüden kaçak geçiş kayıt dışı’
 
Karayolları Genel Müdürlüğü’ne ilişkin raporda, “köprü ve otoyollarda meydana gelen kaçak geçişlerin tahakkukuna ilişkin muhasebe kaydı yapılmamaktadır. Otoyol ve köprülerde meydana gelen kaçak geçişler sonucu tahakkuk eden toplam 371 milyon 311 bin 474 TL kaçak geçiş bedeline ilişkin herhangi bir muhasebe kaydı yapılmamakta ve mali tablolara yansıtılmamaktadır” denildi.
 
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’na ilişkin raporda, “2012 yılı hesabının denetimi sırasında taşra teşkilatı il müdürlüklerince ölçü ve tartı aletlerinin yerinde muayenesinde elde edilen paraların bütçeye gelir kaydedilmeyip, özel bir hesapta toplanıp harcandığı görülmüştür” denildi.
 
Hacettepe Üniversitesi’ne ilişkin raporda, birçok mal ve hizmetin, Kamu İhale Yasası’nda belirtilen usullerden biri uygulamadan, doğrudan firma/şahıslardan alındığına dikkat çekildi. Farklı harcama birimlerinin, aynı tür malzemeler için farklı fiyatlardan satın alma yaptıklarına işaret edildi.
DİĞER HABERLER
ÇALIŞMA BAKANLIĞINA ÇAĞRI
ÇALIŞMA BAKANLIĞINA ÇAĞRI

Ürdünlü şirketin 2021’de satın aldığı Polonez fabrikasında, Türkiye Cumhuriyeti Anayasası hiçe sayıldı. Önce sendikalı 13 işçi, sonra ona destek olan 100 işçi ekmeklerinden edildi. Emekçiler, bu kanunsuzluğa göz yumulmamasını istedi.

POLONEZ’DE İŞÇİ KIYIMI
POLONEZ’DE İŞÇİ KIYIMI

İstanbul Çatalca’da Polonez fabrikasında Tekgıda-İş’e üye olmalarının ardından 22 Temmuz’da 13 kişiyle başlayan işten çıkarmalar önceki gün 100’ü aştı.

İŞ GÜVENCESİ VE İŞTEN ÇIKARMADA GEÇERLİ NEDENLER
İŞ GÜVENCESİ VE İŞTEN ÇIKARMADA GEÇERLİ NEDENLER

İşyerimizde yaşı ve özel durumu itibariyle işten ayrılmak isteyen bir kadın çalışanımız var. İşverenimiz bu kişiye tazminatlı olarak çıkış yapmak istiyor ve ödediği tazminatı kanuni olarak da göstermek istiyor. Bu durumda iş kanununun hangi maddesine istinaden çıkış işlemini yapabiliriz?

BASIN AÇIKLAMASINA ÇAĞRI
BASIN AÇIKLAMASINA ÇAĞRI

İstanbul Çatalca’da kurulu bulunan Polonez Fabrikasında işveren, daha iyi bir ücret alabilmek ve insana yaraşır koşullarda çalışabilmek için sendikaya üye olan işçilerden 13’ünü işten çıkardı.