Tat Gıda ve Polonyalı Maspex’in ortak girişimi Tedi İçecek, Tedi markasıyla çocuk ve gençlere yönelik meyve suyunu piyasaya sürdü.
Tat Gıda Sanayi Genel Müdürü Arzu Aslan Kesimer, Polonyalı ortakları Maspex ile 5 yıl içinde 100 milyon liralık yatırım planladıklarını söyledi. Tedi markasıyla 5 yıl içinde Türkiye’de yüzde 10 pazar payına ulaşmayı hedeflediklerini de belirten Kesimer, “Bu yatırımın yarısı marka, diğer yarısı da üretim, fabrika ve teknoloji yatırımı olacak.” dedi.
Dün yapılan basın toplantısında konuşan Tat Gıda Genel Müdürü Arzu Aslan Kesimer, uzun bir araştırma sürecinin ardından Mapex Wadowice Grup ile yüzde 50 ortaklık konusunda anlaşmaya vardıklarını ifade etti. Kesimer, “Bu işbirliği çocuklara ve gençlere sağlıklı ürünler sunma stratejimiz adına çok önemli bir adım.” dedi. Türkiye’de meyve suyu pazar hacminin 500 milyon litrenin üzerinde olduğu bilgisini veren Kesimer, “Hedeflediğimiz pazar payı yaklaşık olarak 150 milyon liralık bir ciroyu ifade ediyor. Bu ciro bir gıda şirketi için oldukça önemli.” diye konuştu.
Tedi markası Türkiye’ye giriş yaparken bin 500 anne ve 500 çocukla konuştuklarını belirten Kesimer, 5 değişik tadı bulmak için 50 değişik tarif denediklerini söyledi. Tedi havuç-elma-armut, havuç-şeftali-elma, havuç-elma-ananas-mango, havuç-kayısı-elma ve havuç-elma-çilekten oluşan 5 farklı karışımla piyasaya çıktı. Tedi’nin şimdilik Polonya’dan ithal edildiğinin bilgisini veren Kesimer, Tedi’nin üretimini Türkiye’ye taşımak istediklerini söyledi. Yatırımın nerede ve ne zaman yapılacağı hakkında sorulan bir soruya ise Kesimer, “İş planımız Türkiye’de üretimi içeriyor. Önümüzdeki 2 yıl içerisinde Mustafakemalpaşa’da diğer fabrikalarımızın olduğu yerde bir kampüs gibi ayrıca Tedi AŞ’nin bir üretim merkezi olacak. Kapasitemizi gelecek satış rakamlarına göre belirleyeceğiz. Üretimimizi adım adım artıracağız.” cevabını verdi. Türkiye pazarına Tat Gıda gibi büyük bir şirketle adım atmaktan duydukları memnuniyeti dile getiren Maspex Wadowice Grubu CEO’su Krzysztof Pawinski, ürünlerinin pazar lideri oldukları Polonya, Çek Cumhuriyeti ve Slovakya’nın da dahil olduğu 50 ülkede satıldığını söyledi. Pawinski, Polonya’da 39 milyon nüfusta kişi başına 27 litre meyve suyu tüketilirken, Türkiye’de bu rakamın 7 litre ile sınırlı kaldığına dikkati çekti.
Pawinski’nin verdiği bilgiye göre Maspex Wadowice Grubu’nun 2013 yılı konsolide satışları 1 milyar dolar. ABD, Kanada, Avustralya İngiltere, Almanya, İsveç, Hollanda, Rusya ve Danimarka’nın da aralarında olduğu ülkelere satışları toplam cironun yüzde 34’ünü oluşturuyor. Şu anda Maspex Wadowice Grubu 11’i Polonya’da, 11’i ise yurtdışında faaliyet gösteren toplam 22 şirketten oluşmakta. Yurtdışındaki ortaklıklarında çoğunluk hissesi daima Maspex’e ait. Bu konuda tek istisna ise Maspex’in Türkiye’deki girişimi oldu. Maspex’in eşit hisseyle ortaklık kurduğu ilk girişim Tat Gıda ile Türkiye’de gerçekleşti.