PINAR SÜT, ÇOCUKLARA YÖNELİK YATIRIMLARLA BÜYÜMEYİ HEDEFLİYOR
Pınar Süt´ün ulusal ve uluslararası pazarlarda gerçekleştireceği atılımlar ve yeni ürün geliştirme çalışmalarıyla pazar payını artırmaya odaklı hareket ettiğini kaydeden Ergun Akyol, firmanın önümüzdeki dönemde katma değerli ürünler ve çocuklara yönelik yatırımlarla kârlılığını sürdürmeyi ve büyümeyi hedeflediğini söyledi.
Çocuk Üretimini, içme sütü, yoğurt, ayran, geleneksel ve modem peynir, meyve suyu, tereyağı, krema, puding, ketçap, mayonez, bal, sos, reçel tatlı ve toz ürünler olmak üzere geniş bir yelpazede sürdüren Pınar Süt, yeni dönemde çocuklara yönelik yatırımlarla büyümeyi hedefliyor.
Ulusal ve uluslararası pazarlarda gerçekleştirecekleri atılımlar ve yeni ürün geliştirme çalışmalarıyla pazar paylarını artırmaya ve büyümeye odaklı hareket ettiklerini dile getiren Pınar Süt Genel Müdürü Ergun Akyol, "Pınar Süt, önümüzdeki dönemde katma değerli ürünler ve çocuklara yönelik yatırımlarla kârlılığını sürdürmeyi ve büyümeyi hedefliyor" dedi.
İzmir’de 1973 yılında kuruldukları günden bugüne ürün çeşitliliğine dönük yatırımlarını sürdürdüklerine işaret eden Akyol, "Pınar Süt, artan çeşitleriyle Türkiye’nin ‘sağlık’, ‘lezzet’, ‘yenilik pınarı’ kısaca ‘yaşam pınarı’ oldu ve kısa zamanda Türk halkıyla bütünleşti" dedi.
Ergun Akyol, Türkiye’yi ilk defa aseptik kutu ambalajda, uzun ömürlü süt ile tanıştıran Pınar Süt’ün, İzmir ve Eskişehir fabrikalarındaki faaliyetleriyle Türkiye süt pazarındaki liderliğini sürdürdüğünü ve yaptığı yatırımlarla sektörün büyümesine katkıda bulunduğunu belirtti.
Firmanın Eskişehir Organize Sanayi Bölgesindeki fabrikasının 1997 yılında, 150 bin metrekare arazi üzerinde 11 bin metrekarelik kapalı alanda hizmete girdiğini söyleyen Akyol, "2010 yılında Eskişehir fabrikasına yatırım yapan Pınar Süt, üretim alanı kapasitesini 22 bin metrekareye yükseltti. Eskişehir Fabrikası’nda ürünler halen, 128 bin metrekare açık ve 22 bin metrekare kapalı olmak üzere, toplam 150 bin metrekarelik alanda en son teknolojiyle üretiliyor" diye konuştu.
Eskişehir fabrikasında çiğ süt işleme kapasitesi 2010’da yüzde 30 arttı Eskişehir tesislerinin yaklaşık 300 kişiye doğrudan iş imkanı, 10 bine yakın süt üreticisi ile yaklaşık 30 bin kişiye dolaylı istihdam sağladığını aktaran Akyol, sözlerini şöyle sürdürdü:
"38 yıldır sektörde liderliğini sürdüren Pınar Süt, pazarda oluşan tüketici taleplerini daha verimli bir şekilde karşılayabilmek için Eskişehir’de kurduğu fabrikada, uzun ömürlü süt, pastörize süt, meyve sulan, aromalı sütler, yoğurt, ayran, beyaz peynir ve tereyağı üretiyor. En modern makinelerden oluşan çevreci teknolojinin kullanıldığı fabrikada Pınar Süt, yeni yaptığı uzun ömürlü süt üretim hatlarıyla enerji tüketimini yüzde 30 düşürdü. Fabrika, 2010 yılında gerçekleştirilen yatırımla çiğ süt işleme kapasitesini de yüzde 30 artırdı. Bu artışla şirket yıllık yaklaşık 400 milyon litre çiğ süt işleme kapasitesine ulaştı. Pınar Süt Eskişehir Fabrikasında her yönüyle en modern makinelerden oluşan yeni UHT üretim hatları, verimi yüksek, enerji tüketimleri de yüzde 30 daha düşük, çevreci teknolojisiyle oluşturuldu."
Pınar Süt’ün 2010 yılında ana ürün kategorilerindeki liderliğini koruyarak, satış tonajlarını ve gelirlerini önemli oranda artırdığına işaret eden Akyol, söz konusu yılda toplam satışların yüzde 20 artış kaydederek 577.1 milyon TL, aktif toplamın 532.6 milyon TL, net kârın ise 60.1 milyon TL olduğunu açıkladı. Pınar Süt’ün, süt ve süt ürünlerini yalnız iç tüketime yönelik değil, dünyanın belli başlı ülkelerine ihraç edilmek üzere de ürettiğini ve yakın coğrafyada bölgesel bir güç olma yolunda hızla ilerlediğini belirten Akyol, şunları söyledi:
"29 ülkeye ihracat yapan Pınar Süt, 2010 yılında 29 milyon dolar ihracat tutarına ulaştı. Ortadoğu’dan Avrupa’ya, ABD’den Asya’ya geniş bir yelpazede ihracat yapan Pınar Süt’ün ihracat yaptığı ülkelerin başında Suudi Arabistan, Kuveyt, KKTC, Azerbaycan, Birleşik Arap Emirlikleri ve Bahreyn geliyor."
Pınar Süt’ün önümüzdeki dönemde katma değerli ürünlerle ve çocuklara yönelik yatırımlarla kârlılığım sürdürmeyi ve büyümeyi hedeflediğini açıklayan Akyol, "Farklı segmentlerdeki tüketicilere hitap eden ürün portföyü ile pazarlama yatırımlarına devam ederek, bulunduğu segmentlerde pazarın üzerinde büyüme sağlamayı ve liderliği korumayı planlıyoruz" diye konuştu. 200’ü aşkın sözleşmeli çiftlikten süt alıyor Pınar kültürünün çekirdeğini oluşturan en önemli faktörün kalite anlayışı olduğunu ifade eden Akyol, kalitenin aynı zamanda Pınar Süt için daha iyiye ulaşmadaki en işlevsel araçlardan birisi olduğunun altını çizdi. Akyol, şöyle dedi:
"Süt ve süt ürünlerini en modern teknolojiyle ve Avrupa Birliği (AB) standartlarında üreterek tüketicilerine sunan Pınar Süt, 200 u aşkın sözleşmeli çiftlikten ve 21 bini aşkın üreticiden yaygın süt alım teşkilatı ile kaliteli çiğ süt tedarik ediyor. Bu çiftliklerde çiğ süt, sürü takip sistemleri ile sağımdan itibaren kayıt altına alımrak, tüm üretim aşamaları ve hayvan sağlığı aralıksız olarak izlenebiliyor. 300’ü aşkın toplama ve soğutma merkezinde sütlerin sabah ve akşam günde iki kez toplanmasını sağlayarak en kaliteli ve en taze sütü fabrikalarına ulaştırıyor.
‘Çiftlikten sofraya’ konsepti çerçevesinde, hammaddeden satış noktasına kadar giden yolculukta, Pınar ürünleri tam güvence altına alınmaktadır."
Firmanın, Türk süt sektöründe bir ilk olarak 1994 yılında aldığı TS ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Belgesi kapsamında tüm iş süreçlerim, kendini sürekli iyileştirecek ve müşteri ve tüketicilere odaklanacak şekilde yapılandırdığım aktaran Akyol, "Gıda güvenliğini ön planda tutan Pınar Süt, HACCP (Hazard Analysis Critical Control Points) uygulamaları 2007 yılından itibaren ‘ISO 22000 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi’ çerçevesinde yürütülüyor. Pınar Süt kalite çalışmaları kapsamında Kalite Yönetim Sistemi’nin ISO 9001:2008 versiyonuna geçerek süreç yönetimini uygulamaya başladı" dedi.
Pınar Süt tesislerinde tüm faaliyetlerin TS EN ISO 14001 "Çevre Yönetim Sistemleri" gereklerine uygun olarak yürütüldüğünü kaydeden Akyol, ayrıca kurulan tedarikçi değerlendirme sistemlerinde, tedarikçilerin çevre yönetim sistemleri ve işleyişinin de puanlandırıldığını söyledi.
Akyol, bu sistemle sürdürülebilirlik adına hem Pınar Süt’ün, hem de tedarikçilerinin verimli ve kârlı bir şekilde çalıştığını ifade etti.
2010 YILI KÂRI 60.1 MİLYON TL
Pınar Süt’ün 2010 yılında ana ürün kategorilerindeki liderliğini koruyarak, satış tonajlarını ve gelirlerini önemli oranda artırdığına işaret eden Ergun Akyol, söz konusu yılda toplam satışların yüzde 20 artış kaydederek 577.1 milyon TL, aktif toplamın 532.6 milyon TL, net kârın ise 60.1 milyon TL olduğunu açıkladı.