Sustainable Brands Istanbul 2014 kapsamında, bu yıl ilk kez Sürdürülebilir Perakende Konferansı da düzenlendi.
ABD merkezli Sürdürülebilir Markalar Ağı’nın İstanbul ayağı olan Sustainable Brands Istanbul 2014, 28-29 Mayıs 2014 tarihlerinde 800 katılımcı, 15’i uluslararası olmak üzere 92 konuşmacı, 44 oturumla gerçekleşti. Sürdürülebilirlik Akademisi tarafından Sustainable Brands İstanbul 2014 çatısı altında bu yıl ilk kez düzenlenen Sürdürülebilir Perakende Konferansı’nda da, markaların ürün ve hizmetlerini son tüketici ile buluşturan perakendecilikte sürdürülebilirlik her yönüyle ele alındı.
Konferansın açılışını yapan Sürdürülebilirlik Akademisi Yönetim Kurulu Üyesi Semra Sevinç, perakende sektörüne neden ayrıca yer verdiklerini ve sektördeki sürdürülebilirlik uygulamalarının ekonominin geneline etkilerini açıkladı.
Konferans kapsamında gerçekleştirilen söyleşide Sürdürülebilirlik Akademisi Yönetim Kurulu Başkanı Murat Sungur Bursa’nın sorularını yanıtlayan Türkiye Perakendeciler Federasyonu Başkanı Mustafa Altunbilek, perakendeciler olarak kendilerine düşen rolün farkında olduklarını söyledi. Altunbilek, sürdürülebilirlik konusunda yapılması gerekenleri de şöyle sıraladı:
“Tedarikçilerimizden aldığımız ürünler konusunda bilinçli olmalıyız, müşterilerimizi bilinçlendirmeliyiz, çalışanlarımıza yatırım yapmalıyız, kurumsallaşarak verimliliği ve karlılığı yakalamalıyız, Avrupa’daki gibi plastik poşetleri para ile sunmalı ve kullanımını özendirmemeliyiz.”
Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından Başbakanlığa sunulan Perakende Yasa Tasarısı’na da değinen Altunbilek, sektörün sürdürülebilirliği için mağazaların Avrupa’daki gibi pazar günleri kapatılmasını desteklediklerini kaydetti.
Konferansta konuşan Hızlı tüketim sektörünün en önemli aktörlerinden Unilever’in Satış ve Müşteri Geliştirmeden Sorumlu Başkan Yardımcısı Cem Tarık Yüksel ise değişen alışverişçi davranışlarını, yeni nesil alışverişçinin markadan beklentilerini ve Unilever’in müşterileri ile sürdürülebilir bir ilişki kurması için nasıl politika belirlediğini anlattı.
Perakendecilere ürün ve hizmet sağlayan tedarikçilerin konuk olduğu oturumda ise karbon emisyonunun en önemli nedeni olan lojistik ayağında Ekol Lojistik Perakende Sektör Yöneticisi Alper Bilgi, mağazalarda en çok kullanılan ürünler olan plastik poşetlerdeki yenilikler hakkında BASF Plastikler Satış Müdürü Sevgül Keskin ve mağazaların demirbaşları olan raflar ve diğer ekipmanlar alanında önde gelen tedarikçilerden ÜÇGE’nin İcra Kurulu Üyesi Özden İnce, alanlarındaki sürdürülebilir uygulamaları anlattılar.
Envirosell’in Türkiye ortakları Burç Tutanç ve Melik Karabıyıkoğlu ise sunumlarında perakendecilere müşterileri ile sürdürülebilir bir ilişki kurmanın ipuçlarını verdiler. Müşterilerin satın alma kararlarının yüzde 70-80’inin mağaza içinde oluştuğunu belirten Tutanç ve Karabıyıkoğlu, ürün diziminden fiyatlandırmaya, müşterilere mesajların nasıl verilmesi gerektiği konusundaki görüşlerini paylaştılar.
Satış Alanlarında Enerji verimliliği oturumunda konuşan Venesco Kurucu Genel Müdürü Arif Künar, Türkiye’nin ilk AVM’lerinden Carousel’in yatırımcısı Mermerler Holding Koordinatörü Mete Göknel ve Tesco Kipa Mühendislik Müdürü Cüneyt Güven de günde binlerce müşteriyi ağırlayan mağaza ve AVM’lerde enerji verimliliği uygulamalarını anlattılar.