Emeğin Gücü, Emekçinin Yanındayız...
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
21 Temmuz 2010
PEPSİCO, 14 ÜLKENİN ‘ORTAK DAMAK TADI’NI İZMİT’TE ARAYACAK

PepsiCo, 14 ülkeye ürün geliştirecek Ar-Ge Merkezi’ni İzmit Suadiye’de kurdu. PepsiCo Avrupa Ar-Ge Başkanı Rob Hargrove, merkezde Doğu Avrupa için ortak damak tatlarının belirleneceğini söylerken, “Türkiye’de ürettiğimiz bir ürünü tüm dünyaya yayabileceğiz” dedi.

PEPSİCO, 14 ÜLKENİN ‘ORTAK DAMAK TADI’NI İZMİT’TE ARAYACAK

PepsiCo, 14 ülkeye ürün geliştirecek Ar-Ge Merkezi’ni İzmit Suadiye’de kurdu. PepsiCo Avrupa Ar-Ge Başkanı Rob Hargrove, merkezde Doğu Avrupa için ortak damak tatlarının belirleneceğini söylerken, “Türkiye’de ürettiğimiz bir ürünü tüm dünyaya yayabileceğiz” dedi.

İZMİT’teki Frito Lay Suadiye Fabrikası Ar-Ge Merkezi’ni 14 ülkenin Ar-Ge üssü yapan Pepsico, Güneydoğu Avrupa Bölgesi’nin ‘ortak damak tadını’ arayacak. Türkiye’nin yanı sıra Yunanistan, Kıbrıs, Sırbistan, Bosna Hersek, Kosova, Makedonya, Hırvatistan, Slovenya, Karadağ, Romanya, Bulgaristan, Moldova ve İsrail’e hizmet verecek olan merkezde, yeni cips lezzetleri araştırılacak. PepsiCo Avrupa Ar-Ge Başkanı Rob Hargrove, artık Türkiye’nin Doğu Avrupa Bölgesi’ndeki yeni tatların belirlendiği bir yer konumunda olacağını belirtirken, “Türkiye’de ürettiğimiz bir ürünü tüm dünyaya yayabileceğiz. Güneydoğu Avrupa için ortak bir lezzet dili oluşturmaya çalışacağız. Bölge ülkelerinin en çok tercih edilen tatlarını inceleyecek ve onları ürünlerimizde yeniden yaratmaya çalışacağız” dedi.
Stratejik önemi var
Ar-Ge merkezi için Türkiye’yi seçmelerinin çok yalın bir nedeni olduğunu vurgulayan Rob Hargrove, “Türkiye, PepsiCo’nun stratejik öneme sahip pazarlarından biri. Bu durum yalnızca genç bir nüfusa sahip olmasından ve yiyecek-içecek sektörünün hızla büyüyor olmasından değil, aynı zamanda kıtaları ve kültürleri birleştiren bir köprü olmasından kaynaklanıyor. Orta Doğu’dan Akdeniz’e uzanan mutfak kültürlerinin önemli bir kesitine sahipsiniz” dedi. Rob Hargrove, ayrıca Türk kültürü ve nüfusunun hızla modernleşip, geleneksel mutfak kültürüne duyulan sevginin yenilikçi ürünleri uyarlamaya duyulan ilgiyle dengelendiğini vurguladı.
18’i Türk 25 kişi
PepsiCo Türkiye Ar-Ge merkezinin daha çok bölgesel ağız tadına uygun ürünlerin geliştirileceği bir merkez işlevi göreceğini de anlatan Rob Hargrove, sözlerini şöyle sürdürdü: “Ar-Ge merkezimizle birlikte buradaki ekibim, Türkiye’ye ait tatları ve benzersiz yerel lezzetleri dünyaya daha fazla sunuyor olacak. Türkiye şimdi, Yunanistan, Kıbrıs, Sırbistan, Bosna-Hersek, Romanya ve Bulgaristan’ın içinde bulunduğu Doğu Avrupa Bölgesi’nde ürün ve tatların belirlenmesinde daha fazla etkiye sahip olacak. Merkezde, İngiliz, Sırp, Rumen ve İsraillilerin yanı sıra çoğunluğunu Türklerin oluşturduğu 25 çalışanımızla Güneydoğu Avrupa için ortak bir lezzet dili oluşturmaya çalışacağız. PepsiCo Türkiye Ar-Ge Merkezi’nde, bölgesel lezzet tercihlerine göre ürünlerimizi yerelleştirmek ve besin değerlerini artırmak ana odak noktamız olacak. Beslenme ve diyet ihtiyaçlarından kaynaklanan kamu sağlığı problemlerine ilişkin özel çözümler sunacak, tüketicilerimizin dengeli beslenmesine yardımcı olacak üstün kalitede ürünler geliştireceğiz.”

Türkiye’nin bölgesel önemini gösteriyor

GÜNEYDOĞU Avrupa Bölgesi’nin merkez ülkesi olan Türkiye, İngiltere, Fransa, İspanya ve Rusya ile birlikte PepsiCo Avrupa’nın 5 yönetim merkezlerinden birisi olduğuna dikkat çeken Pepsico Güneydoğu Avrupa Bölge Başkanı Alexei Mekonoshin, Türkiye’nin, 14 ülkenin bağlı bulunduğu Güneydoğu Avrupa Bölgesi’nin merkez ülkesi olarak seçilmesinin PepsiCo’nun Türkiye’ye verdiği önemin bir kanıtı olduğunu söyledi. Geçen yıl en büyük hedeflerlerden biri olarak “yerel lezzetleri globalleştirme” çalışmalarını gündeme aldıklarını ve bu yıl da bu hedef doğrultusunda yürüdüklerini anlatan Mekonoshin, Türkiye, bölgede özellikle Doğu Avrupa Bölgesi’nde satılacak yeni ürünlerin belirlenmesinde en çok söz sahibi olan ülke konumunda olduğunu dile getirdi. Mekonoshi, geçen yıl Türkiye’de yerel tatların belirlenmesi için tüketici görüşlerine başvurulan ‘Hisseli Tatlar Kampanyası’nın başarısına dikkat çekti. Bu kampanyada, tüketiciden 83 binden fazla formül geldiğini hatırlatan Mekonoshin, Ar-Ge merkeziyle birlikte Türkiye’nin bölgesel öneminin ve Frito Lay içerisindeki merkezi rolünün kurumsal olarak da kayıt altına alınmış olduğunu dile getirdi.

Sodyum yağ, şeker oranları düşürülecek

PEPSICO Avrupa Ar-Ge Başkanı Rob Hargrove, İzmit’teki Ar-Ge merkezinde PepsiCo Global’in şu taahhütlerine yönelik çalışmalar yürütüleceğini açıkladı: “2015 yılına kadar başlıca küresel başlıca yiyecek markalarındaki ortalama sodyum miktarının yüzde 25 azaltılması, 2010 yılı sonuna kadar doymuş yağ oranının yüzde 15 azaltılması, 2020 yılına kadar ilave şeker oranını yüzde 25 azaltılması.”

Mahmood Khan söyledi gerçekten öyle oldu

ALEXEI Mekonoshin, 2009’da İstanbul’da düzenlenen dünya çapında 23 ülkede faaliyet gösteren Ar-Ge merkezlerinin beyin takımı toplantısında, PepsiCo Ar-Ge Başkanı Mahmood Khan’ın “Türkiye’nin etrafındaki pazarlar hızla büyürse burada da önemli bir Ar-Ge merkezi kurmayı düşünüyoruz” dediğini hatırlattı. Mekonoshin “Gerçekten de öyle
oldu” dedi.
 

DİĞER HABERLER
EN TEMEL GIDAYA ERİŞMEK BİLE LÜKS
EN TEMEL GIDAYA ERİŞMEK BİLE LÜKS

47 aydır artan gıda enflasyonu nedeniyle sağlıklı beslenmek lüks oldu.

PATRONLAR İÇİN YAŞAMAYACAĞIZ
PATRONLAR İÇİN YAŞAMAYACAĞIZ

1 Mayıs, 8 saatlik iş günü mücadelesinin bir sonucuydu. ABD’de daha kısa çalışma saatleri tekrar sendikaların gündeminde. Otomobil İşçileri Sendikası (UAW) 32 saatlik iş haftasını grev ve örgütlenme talepleri arasına aldı.

HALKIN ENFLASYONU YÜZDE 95.7
HALKIN ENFLASYONU YÜZDE 95.7

Türkiye’de 47 aydır yükselen gıda fiyatları ile halkın enflasyonu nisanda yüzde 95.7’ye ulaştı.

RASYONEL ZEMİN SLOGAN DÜZEYİNDE KALDI
RASYONEL ZEMİN SLOGAN DÜZEYİNDE KALDI

Mehmet Şimşek’in “Rasyonel zemine dönmek zorundayız” anlayışı iyi niyetli ve gerekli bir yaklaşımdır. Ne var ki Türkiye’de bugünkü koşullarda slogan düzeyinde kalmak zorundadır.