‘PEPSİ İLK ÜÇ AYDA YÜZDE 30 BÜYÜDÜ’
Türkiye’de toplam gazlı içecek pazar hacminin yaklaşık olarak 5 milyar TL olduğunu kaydeden PepsiCo Beverages Türkiye Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Deniz Aktürk Erdem, gazsız içeceklerle birlikte yaklaşık 9 milyar TL’lik bir pazar bulunduğunu anlattı

Bu yıl gazlı içecekler pazarının ilk 3 ayda geçen yıla göre yaklaşık yüzde 4.5 büyüdüğünü belirten Erdem, “Nielsen verilerine göre şirketimiz ilk üç ayda gazlı içeceklerde yüzde 21.1, kola segmentinde de yüzde 30 büyüdü” dedi.
Bu süreçte tüketicileriyle iyi bir iletişim sağlamaya çalıştıklarını belirten Erdem, “Görünmeyen maliyetlerimizi dizginlemeye çalıştık. Krizde özellikle küçük esnaf dediğimiz geleneksel taraf çok etkilenir. Oradaki işi desteklemek adına çok ciddi çalıştık” dedi.
Pazardaki ürünlerin yaklaşık yüzde 60’ının geleneksel kanallardan satıldığını söyleyen Erdem, “Biz tüm kanallarda, krizin etkisinin silinmesi için farklı uygulama ve kampanyalar yapıyoruz” diye konuştu. Erdem şöyle dedi:
“Pazarda çok ciddi değişikler var. Son 2.5 yıldır kola pazarı daralıyordu ve kola pazarı ilk defa stabilize oldu. Nielsen verilerine göre, kola segmentinde yüzde 30 gibi bir rakamla büyüyen tek marka biziz.”