PARA HIRSI KAZALARA DAVETİYE ÇIKARIYOR
BAYRAM tatilinde 7 milyon kişinin Türkiye´nin farklı noktalarından otobüsle seyahat etmesi bekleniyor. Yoğunluk nedeniyle ek seferler koyan firmalar düşük ücretle, sosyal güvencesi olmayan şoför çalıştırıyor. 8 saat çalışması gereken şoförler 12 saat direksiyon başında kalıyor.

BAYRAM tatili başlamadan yollarda yoğunluk başladı. Türkiye Otobüsçüler Federasyonu Başkam Mehmet Erdoğan’ın verdiği bilgiye göre son bir haftada yalnızca İstanbul Otogarı’nı günde 100 bin kişi kullandı. Bayram tatilinde 7 milyon kişinin Türkiye’nin farklı noktalarından otobüsle seyahat etmesi bekleniyor. Firmalar, yoğunluk nedeniyle ek seferler koydu. Ek seferler koyan firmaların, yol güvenliğini ne kadar düşündüğü ise tartışmalı.
İŞİN EHLİ FİRMA KALMADI
İş güvenliği uzmanı, Motor ve Araç Tekniği Öğretmeni İbrahim Akar, Aydınlık’a yaptığı açıklamada sektördeki pekçok firmanın düşük ücretle şoför çalıştırdığım belirtti. Akar, "Maalesef işin ehli olan ve 50 yıldır taşımacılık yapan firmalar, sektörden çekildi. Düşük ücretle, sosyal güvencesi olmayan şoförler çalıştırılıyor. Bunların çoğu nitelik olarak yetersiz. Üstelik bayram gibi yoğunluk dönemlerinde bu şoförlerin çalışma saatleri de artıyor" dedi.
ŞOFÖRLER DİNLENEMİYOR
Bir firmanın otobüs şoförünü Kırklareli’den Ankara’ya, Ankara’dan tekrar Kırklareli’ye dinlenmeden gönderdiğine tanık olduğunu belirten Akar sözlerine şöyle devam etti: Şoförlere, 24 saat içinde 12 saat araç kullandırılıyor. Oysa bunun 3 saatte bir dinlenmek şartıyla 24 saat içinde 8 saat olması gerekir. Bayram gibi yoğunluğun olduğu dönemlerde, şoförlere daha hızlı hareket etmeleri söyleniyor. Bu da kaza olasılığını artırıyor. Bolu Tüneli’nin yerinin de yanlış olduğunu belirten İbrahim Akar, "Burası ters rüzgar estiğinde kazaların olduğu bir yer. En ufak bir yağışta kazalar oluyor. Bilim insanları bu tünelinin yerinin yanlış olduğunu daha önce de söylemişlerdi" dedi. ibrahim Akar, uzun yol deneyimi olmayan sürücülerin de kazaya davetiye çıkarttığım sözlerine ekledi.