Çalışan kadınların yüzde 82’si amacına ulaşmak için gereken özgüvene sahip. Yeter ki işveren şeffaf olsun, doğum izninden dönen kadına gözden düştü hissi yaşatılmasın.
Ev ve aile ile iş dengesini kurmak zor ama kadınların büyük bir bölümü, iş ve toplumsal yaşamdaki eşitsizliğe karşın, yaptıkları işte kendileri için hedefledikleri noktaya gelmek konusunda özgüven sahibi. Ancak yollar tabi ki kendileri için pek de temizlenmiş, engellerden arındırılmış değil. Hatta tam tersine…
PwC’nin 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nün önemine dikkat çekmek için hazırladığı. ‘Söz Kadınlarda: Kadınlar için iş yerlerinde neler değişmeli?’ başlıklı raporu, kadınların kendilerini iş yaşamında iddialı ve yükselmeye hazır hissetmelerine rağmen, konu kariyer gelişimi ve terfilere geldiğinde işverenlerine tam güvenemediklerini ortaya koyuyor. Araştırmaya katılan kadınların yarıya yakını da aile kurmanın ve anneliğin kariyerlerinde ilerlemeyi olumsuz etkileyeceğinden kaygı duyuyor.
Pwc’nin son raporuna göre: kadınlar iş yaşamında yükselmeye hazır ve işverenlerden şeffaflık bekliyorlar. Dünya çapında 61 ülkede, 27 farklı sektörde görev yapan 28-40 yaşlan arasındaki 3.600’ü aşkın kadın çalışanı kapsayan raporun ilgi çekici sonuçlarına göre;
* Araştırmaya katılan kadınların yüzde 58’i, işverenlerin kariyer geliştirme fırsatlarını iyileştirmek için atması gereken kritik adımın "şeffaflık" olduğunu düşünüyor.
* Kadınların yüzde 82’si kariyer hedeflerini gerçekleştirme konusunda kendisine güveniyor.
* Yüzde 73’ü kariyerlerini geliştirebilmek için aktif olarak fırsat arıyor.
* Dünyanın dört bir köşesinden araştırmaya katılan kadınların yüzde 42’si aile yaşamının kariyerinde yaratacağı etki konusunda endişeli.
* Yeni annelerin yüzde 48’i işe geri döndüklerinde terfi ve özel projeler için tercih edilmediklerini ve gözden düştüklerini hissediyor.
* Yüzde 51’i, işverenlerinin cinsiyet çeşitliliğini geliştirmek için yeterince çalıştığını düşünüyor.
İstediğini söyle
Çalışmanın bir diğer ilginç çıkarımı da, kadınların kariyerlerinde ilerlerken; terfi, yeni projelere talip olma, gelişim fırsatları talep etme gibi konularda seslerini yükseltmeleri gerektiği yönünde. Son iki yılda terfi alan kadınların sadece yüzde 63’ünün bu konuyu dile getirmiş olması bunun göstergesi. İyi ve ses getiren projelere atanan kadınlara bakıldığında yüzde 80’inden fazlasının bu projelere inisiyatif kullanarak talip olduğu görülüyor. Rapor, liderlerin kadınların kariyerlerini geliştirmesine yardımcı olmak için odaklanması gereken üç önemli alanı ortaya konuyor: Şeffaflık ve güven, stratejik destek ve yaşam, aile sorumluluğu ve çalışma hayatı.