Emeğin Gücü, Emekçinin Yanındayız...
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
Kızılay İçecek
MilkAcademy
AquaAna
LA LORRAİNE
ANADOLU ETAP
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
Kızılay İçecek
MilkAcademy
AquaAna
LA LORRAİNE
ANADOLU ETAP
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
02 Mart 2018
OSMANLI NEDEN GERİ KALDI?

Osmanlı İmparatorluğunun geri kalmasının önde gelen nedeni eğitimdir. Eğitim yalnızca din öğretisi olarak uygulamış, bu nedenle kalkınma sağlayamamış ve çöküşe kadar gitmiştir.

OSMANLI NEDEN GERİ KALDI?

Osmanlı İmparatorluğunun geri kalmasının önde gelen nedeni eğitimdir. EĞİTİM yalnızca din öğretisi olarak uygulamış, bu nedenle kalkınma sağlayamamış ve çöküşe kadar gitmiştir.

Kendisine yeni Osmanlı diyenler, Osmanlının bilim ve teknikte neden geri kalmış olduğunu biliyorlar mı? Zira eğitim Osmanlılarda 18 asra kadar tam bir karanlık Dünya yaratmıştır.
 
Eski YÖK başkanlarından Kemal Gürüz ‘’Medrese ve Üniversite ‘’ isimli kitabında Osmanlı eğitim sistemini, de inceliyor.
 
Osmanlı da, ilköğretim yerine Hayırseverler kişiler ve dini cemaatler tarafından mahalle mektebi ve sıbyan mektebi vardı. Bunlar şeyhülislama bağlıydı. Bu okulların amacı kuran öğretmekti. Bunun içinde eğitim dili Arapça idi.
 
Tanzimat’a gelinceye kadar, kızlar Sıbyan okulundan sonra eğitim görmezlerdi.
 
EĞİTİMin ikinci kademesi medreselerdi. Yalnızca Müslüman erkeklere açıktı. Medreseler Padişah, yakınları, sadrazamlar ve vezirler ile devlet adamları tarafından kurulurdu.
 
Fatih Döneminde kurumlaşan Enderun , ‘’ sadece Hristiyan tebaanın yetenekli çocuklarına açıktı; amacı padişaha kulluk derecesinde sadik, güvenilir devlet adamı, asker ve genel olarak saray hizmetlerini yürütecek görevlileri yetiştirmekti. ‘’
 
Anlaşılan odur ki, Osmanlı padişahları yakın çalışma gurubunu Türk ve İslam olmayanlardan seçiyordu. Bu bana ‘’yemen Türküsü ‘’nü hatırlatıyor. Türkünün sondan bir önceki kıtasında;
 
Şu yemende can verenler;
 
Biri memet, biri memiş.
 
Yine son kıtasında da;
 
Zenginimiz bedel öder;
 
Askerimiz fakirdendir. diyor.
 
Yeniçerinin feshinden sonra, Türk olmayanlar padişahların yanındaydı, uzaklara Anadolu insanı gidiyordu. Yeni Osmanlı heveslileri bunu da not etsinler.
 
Osmanlı da Babıali mektebi de, babı alide çalışan memurları yetiştirirdi.
 
MALİyeci yetiştiren babı defterdarı yetiştirirdi. Tıp eğitimi, darüşşifa ve darültıp denilen hastanelerde yapılırdı.
 
Osmanlı medreselerinde okutulan derslerin tamamına yakını fıkıh, hadis, kelam, tefsir dersleriydi. Kemal Gürüz, ‘’Felsefe, matematik ve fen bilimleri geleneksel medrese müfredatında yer almamıştır. Beytül Hikme ve bazı rasathaneler dışında, İslam aleminde ve Osmanlılarda bilim ve gözleme dayalı olarak araştırma yapan müstakil kurumlar yoktur.’’ diyor.
 
Matematik ve fen bilimleri de müstakil dersler olarak müfredatlar da yer almamıştır.
 
Tekrar etmek gerekirse, Osmanlının geri kalmasının, idari ve jeopolitik nedenleri olmakla birlikte, temel neden eğitimde ve bilimde geri kalmasıdır.
 
Avrupa’da 15 ve 16 yüzyıllarda, Rönesans ve reform yaşarken, Osmanlıda eğitim sitemi tersine bozulmuştur. Yahya Akyüz, Türk EĞİTİM Tarihi kitabında, Osmanlı eğitim sisteminde bozulmanın akli ve müspet ilimlerin programlardan çıkarılması ile başladığını yalnızca dini ve hukuki bilimler öğretildiğini söylüyor. Daha sonra müderrislik te kötüye kullanılmıştır. ‘’Medrese mezunları, az sayıdaki müderrislik kadrolarına atanabilmek için mülazemet usulüne göre bir bekleme döneminden geçerlerdi. Bu bir çeşit staj dönemi idi. Zamanla bu yol kötüye kullanıldığı gibi, müderris olmak için medreseyi bitirme şartı da aranmamıştır ‘’
 
Rönesans ve reform hareketleri, batıda skolastik düşünceyi yıkarken, Osmanlı da aynı dönemlerde dini eğitim daha fazla ağırlık kazanmıştır.1454 ‘te Almanya da matbaa bulunmuş e batıda okur-yazar olanlar bilimsel eserlere Kolayca ulaşmıştır. Osmanlı da ise matbaayı yasaklamış ve ancak Almanya’dan 300 Yıl sonra izin vermiştir.
 
Her millet geçmişini iyi bilmek ve önem vermek zorundadır. Osmanlı Türkiye’nin geçmişidir. Ancak bu günü Atatürk ve demokratik- özgür Türkiye ‘dir.
DİĞER HABERLER
GENEL BAŞKANIMIZ İBRAHİM ÖREN, SÜRDÜRÜLEBİLİR GIDA ZİRVESİ’NE KATILDI
GENEL BAŞKANIMIZ İBRAHİM ÖREN, SÜRDÜRÜLEBİLİR GIDA ZİRVESİ’NE KATILDI

TÜGİS (Türkiye Gıda İşverenleri Sendikası) tarafından organize edilen Sürdürülebilir Gıda Zirvesi bugün itibarıyla gerçekleştirildi. Gıda sektörünün tüm paydaşlarını bir araya getiren zirveye Genel Başkanımız İbrahim ÖREN katılım sağladı.

BAŞTEMSİLCİLERE YÖNELİK SOSYAL İLETİŞİM EĞİTİMİ GERÇEKLEŞTİRİLDİ
BAŞTEMSİLCİLERE YÖNELİK SOSYAL İLETİŞİM EĞİTİMİ GERÇEKLEŞTİRİLDİ

Örgütlü olduğumuz işyerlerimizdeki baştemsilcilerimize yönelik düzenlenen Sosyal İletişim Eğitimi Eskişehir sosyal tesislerimizde Firuz Kanatlı Konferans salonunda gerçekleştirildi.

İŞÇİ TARAFIYLA İSTİŞARE YAPILACAK
İŞÇİ TARAFIYLA İSTİŞARE YAPILACAK

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, Asgari Ücret Komisyonu’nun ikinci toplantısı öncesi, ilk toplantıya katılmayan Türk-İş’e ayrıca bir davet yapılıp yapılmayacağı sorusuna “Sosyal diyalog gereği her türlü süreci işleteceğiz. Sendikaların görüşlerini alacağım. Mutlaka istişarede bulunacağız” yanıtını verdi.

IUF “GIDA İŞLETME BÖLÜMÜ YÖNLENDİRME GRUBU VE  STRATEJİK LİDERLİK KOMİTESİ” TOPLANTISI  9–12 ARALIK TARİHLERİ ARASINDA GERÇEKLEŞTİ
IUF “GIDA İŞLETME BÖLÜMÜ YÖNLENDİRME GRUBU VE STRATEJİK LİDERLİK KOMİTESİ” TOPLANTISI 9–12 ARALIK TARİHLERİ ARASINDA GERÇEKLEŞTİ

IUF tarafından 9–12 Aralık tarihleri arasında İsviçre’nin Cenevre kentinde düzenlenen Gıda İşletme Bölümü Yönlendirme Grubu Toplantısı ile Stratejik Liderlik Komitesi Toplantısı’na sendikamız adına Genel Başkanımız İbrahim Ören ve Genel Mali Sekreterimiz Ali Bükülmez katılım sağladı.