Emeğin Gücü, Emekçinin Yanındayız...
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
08 Mart 2021
NESTLE’NİN KADIN İSTİHDAMININ SIRRI ÇEŞİTLİLİK VE KAPSAYICILIK

Kurumsal olarak en önemli değerlerinden birinin de çeşitlilik ve kapsayıcılık olduğunu belirten Nestle Türkiye İnsan Kaynakları Direktörü İlkay Kayganacı, “Nestle Türkiye olarak eşit fırsatları, kadınların liderliğini destekliyoruz ve şirketimiz bünyesinde pek çok kadın direktörümüz görev yapıyor.

NESTLE’NİN KADIN İSTİHDAMININ SIRRI ÇEŞİTLİLİK VE KAPSAYICILIK

Nestle Türkiye Yönetim Kurulu Üyelerinin yüzde 60’ı kadınlardan oluşuyor. Bu oran, global Nestle ortalamasının üzerinde ve bir kadın olarak bunu söylemekten gurur duyuyorum” dedi.

Gıda sektörünün öncü firmalarından Nestle’nin kadın çalışan istihdam politikalarından bahseder misiniz?

155 yıllık köklü bir geçmişe sahip olan Nestle’de, insanı odağına alan ve değerlere dayanan bir kurum kültürü benimsiyoruz. Saygıyı esas alan en önemli değerlerimizden biri ise çeşitlilik ve kapsayıcılık. İnsan kaynakları stratejimizin ayrılmaz bir parçası haline getirdiğimiz çeşitlilik yönetiminde, kadınları desteklemeye ve cinsiyet eşitliğini sağlamaya yönelik çalışmalar yürütüyoruz. Çeşitliliğin ve kapsayıcılık kültürünün inşası ve etki alanının geliştirilmesi için kurduğumuz çeşitlilik ve kapsayıcılık komitemiz bulunuyor.

Nestle Türkiye olarak eşit fırsatları, kadınların liderliğini destekliyoruz ve şirketimiz bünyesinde pek çok kadın direktörümüz görev yapıyor. Nestle Türkiye Yönetim Kurulu Üyelerinin yüzde 60’ı kadınlardan oluşuyor. Bu oran, global Nestle ortalamasının üzerinde ve bir kadın olarak bunu söylemekten gurur duyuyorum. Aynı zamanda Nestle Türkiye’den yetişmiş pek çok kadın liderimiz, bugün farklı ülkelerde üst düzey görevlerde yer alıyor.

Ülkemizdeki başarılarının ardından şu an yurtdışında Nestle Çeşitlilik ve Kapsayıcılık Direktörlüğü yapan Nilüfer Demirkol ile Nestle Global, Dijital ve Sosyal Medya Hizmetleri Liderliği görevini yürüten Pınar Öney Bilsel’in global yolculukları, Türkiye organizasyonumuzdaki kadınlarımızın gücünden geliyor.

Türkiye’de kadının çalışma hayatına katılımı açısından önemli gelişmeler yaşansa da 2020 verilerine göre kadın çalışan sayısı erkeklerin yarısından daha az, siz bu konuda nasıl bir yol izliyorsunuz?

Nestle’de kadınların organizasyonun her kademesinde başarı ile temsil edilmesini önemli stratejilerimizden birisi olarak görüyoruz. Bu bakımdan, çeşitlilik ve kapsayıcılık, global olarak takip ettiğimiz ve aksiyon planlarına dönüştürdüğümüz bir anlayış. Kadınlar tarafından tercih edilebilir bir şirket olmakla başlayan aksiyonlarımızı, işe alım, performans ve gelişim sistemlerinde, çalışanlarımıza eşit yatırım yaparak sürdürüyoruz. Özellikle kadınlar için esnek çalışma modellerinin, iş aile dengesini koruma açısından değerli olduğunu biliyoruz ve esnekliği herkese hitap eden bir çalışma biçimine döndürmüş bulunuyoruz.

Kadın-erkek çalışan dengesini her aşamada hassasiyetle takip ediyor, sağlıklı bir denge için çok sayıda işe alım aktivitesi gerçekleştiriyoruz. Örnek olarak mühendislik, satış gibi departmanlardaki çalışma ortamını kadın öğrencilere anlattığımız ve deneyim imkânı sağladığımız kampus aktiviteleri düzenliyoruz. Organizasyonumuzun her seviyesinde tüm çalışanlarımıza eşit şans veriyor, onları gerçek potansiyellerini tam olarak kullanabilmeleri yönünde sistematik bir şekilde destekliyoruz.

8 Mart Dünya Kadınlar Günü’ne özel neler söylemek istersiniz?

Yaklaşık 21 yıldır iş hayatında sorumluluk alan bir kadın ve bir yönetici olarak şunu söyleyebilirim ki, eşit ve daha iyi bir gelecek ancak kadınların özgün katkısıyla mümkün olabilir. Kadınlar bugüne kadar eşit fırsatlar sağlandığında, yetkinlik temelli iş ortamları sunulduğunda, karar mekanizmalarında aktif şekilde rol aldıklarında ne tür başarılara imza atabileceklerini ortaya koydular. Geldiğimiz noktada, iş dünyası başta olmak üzere yaşamın her alanında elde ettiğimiz bu başarıda katkısı olan tüm kadınları kutluyorum. Gelecek dönemde ise kadınların etkinlik alanlarının genişletilmesini, en öncelikli ihtiyaçlardan biri olarak görüyorum. Böylece, kadınların çevik liderler olarak daha büyük başarılar elde edeceğine inanıyorum.

KAYNAK Sabah
DİĞER HABERLER
EN TEMEL GIDAYA ERİŞMEK BİLE LÜKS
EN TEMEL GIDAYA ERİŞMEK BİLE LÜKS

47 aydır artan gıda enflasyonu nedeniyle sağlıklı beslenmek lüks oldu.

PATRONLAR İÇİN YAŞAMAYACAĞIZ
PATRONLAR İÇİN YAŞAMAYACAĞIZ

1 Mayıs, 8 saatlik iş günü mücadelesinin bir sonucuydu. ABD’de daha kısa çalışma saatleri tekrar sendikaların gündeminde. Otomobil İşçileri Sendikası (UAW) 32 saatlik iş haftasını grev ve örgütlenme talepleri arasına aldı.

HALKIN ENFLASYONU YÜZDE 95.7
HALKIN ENFLASYONU YÜZDE 95.7

Türkiye’de 47 aydır yükselen gıda fiyatları ile halkın enflasyonu nisanda yüzde 95.7’ye ulaştı.

RASYONEL ZEMİN SLOGAN DÜZEYİNDE KALDI
RASYONEL ZEMİN SLOGAN DÜZEYİNDE KALDI

Mehmet Şimşek’in “Rasyonel zemine dönmek zorundayız” anlayışı iyi niyetli ve gerekli bir yaklaşımdır. Ne var ki Türkiye’de bugünkü koşullarda slogan düzeyinde kalmak zorundadır.