Nestle, Türkiye pazarındaki yatırımlarına devam edecek. Zorlu geçen 2016 yılında büyümesini sürdüren şirket, yılı yüzde 15’lik büyüme ile kapattı. Şirket, son sekiz yılda üretim kapasitesinin artırılmasının yanı sıra ürünlerle ilgili inovasyon ve renovasyon çalışmaları için fabrikalara 500 milyon TL yatırım yaptı. Şirket, 2020 yılına kadar 550 milyon TL daha yatırım yapmayı planlıyor.
Şirketin ev dışı tüketim sektöründe faaliyet gösteren birimi Nestle Professional’in Ülke Müdürü Arzu Alibaz, "Türkiye, Nestlé’nin en hızlı büyüyen pazarlarından bir tanesi. Birçok fırsat barındıran dinamik bir pazar. Yatırımlar devam edecek" dedi.
NESTLE BÜYÜDÜ
Ev dışı tüketimde yaşanan daralmaya rağmen Nestle Professional’in yeni ürün ve yatırımlarla büyüme sağladığını ifade eden Alibaz, şöyle devam etti:
"2016, ev dışı tüketim sektörü açısından zor bir yıl oldu. Araştırma sonuçlarına göre; gıda kategorileri bir önceki yıla göre yüzde 12 daralma gösterdi. Sektörel anlamda bakıldığında en fazla daralma gösteren kanal, oteller oldu. Etkilenen diğer kanallar da kafe ve restoranlardı. Bizim de aktif olarak rol aldığımız bu kanallarda 2016’da ortalama yüzde 20’lik bir daralma yaşandı. Sektörün bu durumuna rağmen Nestle Professional Türkiye olarak biz piyasaya yeni çıkardığımız ürünler ve sahaya yaptığımız kahve makinesi yatırımlarıyla 2016 yılını yüzde 17.3’lük bir büyüme ile kapattık. Bu büyümenin arkasında hem ülkemize hem de sektöre olan inancımız ve Nestle’nin bu ülkede ticari faaliyetlerini artırarak devam ettirme istekliliği yatıyor.
TÜRKİYE 3 PROJENİN ÖNCÜ PAZARI
Nestle Professional olarak hem global hem de Karacabey Fabrika’daki Ar-Ge ekipleriyle çok yakın çalıştıklarını belirten Nestle Professional Türkiye Ülke Müdürü Arzu Alibaz, "Ayrıca, dünyada sadece Nestle’de olan, İsviçre Orbe’da konumlanmış Beverage Center’ımızda ürünlerin yanı sıra, bu ürünleri hizmete sunduğumuz içecek çözümleri makinelerinin de Ar-Ge’si yapılıyor. Şu an Nestle Professional Türkiye bu ekibin çalıştığı toplam 3 global projenin öncü pazarı olarak görev alıyor. Nestle Professional olarak, bilgi birikimimizle, deneyimimizle ve eğitimlerimizle müşterilerimizin işlerine değer katmaya devam edeceğiz" diye konuştu.
Zor bir yıl olmasına rağmen 2016’yı yüzde 17.3’lük bir büyüme ile kapattıklarını kaydeden Alibaz, sektördeki pazar paylarını artırdıklarını vurgulayarak, toplamda 14 tane yeni ürünle 2017’de de istikrarlı büyüme ile sektöre, ülkeye olan inançlarını bir kez daha göstermek istediklerini dile getirdi. (Dunya.com)