Emeğin Gücü, Emekçinin Yanındayız...
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
04 Nisan 2017
MUTFAK MASRAFLARI YÜZDE 9.34 ARTTI

Ayşe Hanım Teyzem için enflasyon demek “mutfak masraflarındaki artış” demektir.

MUTFAK MASRAFLARI YÜZDE 9.34 ARTTI

Ayşe Hanım Teyzem için enflasyon demek “mutfak masraflarındaki artış” demektir.

Ayşe Hanım Teyze’min, Ali Rıza Bey Amca’mın harcamalarında “gıda ve alkolsüz içecek” harcamalarının payı büyüktür.
 
TÜİK’in dün yayımladığı 2017 yılı mart ayı Tüketici Fiyat Endeksi’ne (TÜFE) göre, yılbaşından bu yana 3 ayda gıda ve alkolsüz içecek fiyatlarındaki artış % 9.34’e ulaştı.
 
Üç ayda mutfak harcamalarında % 10’a yakın artış alt ve sabit gelirli aileler için yüksek bir artıştır.
 
Sadece mart ayında gıda ve alkolsüz içki fiyatları artışı % 1.93 oldu.
 
Acaba tüketici fiyatlarındaki bu artışın arkasında ne var? Acaba üretici fiyat artırdı da, tüketici fiyatları tırmanışa mı geçti?
 
Mart ayında yurt içi üretici fiyat endeksine göre, gıda maddelerinde üretici fiyatı artışı % 0.35 oranında, alkolsüz içeceklerde fiyat artışı % 1.00 oldu.
 
‘Üretici’de artış yüksek
 
Üretici fiyatları endeksine göre, yılın ilk 3 ayında gıda fiyatlarında üretici fiyatı artışı sadece % 3.63 oranında, alkolsüz içkilerde % 2.77 oranında.
 
Ne var ki üretici fiyatlarında yıllık artış yüksek. Bir önceki yılın mart ayına göre gıdada üretici fiyatı artışı % 9.15 oranında. Alkolsüz içeceklerde % 9.22 oranında.
 
Gıda enflasyonu önemli ama, genelde her mal ve hizmetteki fiyat artışı da önemli.
 
Yurt içi üretici fiyatlarında yıllık artış % 16.09 oldu. Çok büyük bir artış. Bu artış zamanla şimdilik % 11.29 olan tüketici fiyatına yansıyacak. Halkımız, gıdadaki fiyat artışından sonra ulaştırmadaki fiyat artışından rahatsız olur.
 
Yılın ilk 3 ayında ulaştırma fiyatları % 6.74 oranında arttı. Yıllık artış % 17.69 oldu.
 
Tüketici zorlanıyor
 
Gerçekçi olalım. Fiyat artışları kontrolden çıktı. İnsanların gelirlerindeki artışın üzerine çıkan fiyat artışları fakirleşmeye yol açar. İnsanların yaşam şartlarında gerilemeye neden olur. Daha az tencere kaynar.
 
Fiyat artışlarını sadece rakam-oran olarak görmeyelim. Bu rakamların-oranların arkasında neler olduğunu bilelim.
 
Mart ayında üretici fiyatlarının % 1.04, tüketici fiyatlarının % 1.02 oranında artması yüksek bir fiyat artışıdır.
 
Yılın ilk 3 ayında üretici fiyatlarının % 6.38, tüketici fiyatlarının % 9.34 artması yüksek bir fiyat artışıdır.
 
Yıllık üretici fiyatlarının % 16.09, tüketici fiyatlarının % 12.53 oranında artması yüksek bir fiyat artışıdır.
 
Önemli olan, bu artışlara üzülmek değil, artışları önleyecek politikaları geliştirmektir. MALİyet artışları fiyatları artırıyor. Üretimdeki genel yavaşlama, tarım sektöründe üretim gerilemesi fiyat artışlarını devamlı hale getiriyor.
 
Ümidimiz, yaz ayında yaş meyve ve sebze bolluğunun gıda fiyatlarındaki tırmanışı durdurmasıdır.
DİĞER HABERLER
EN TEMEL GIDAYA ERİŞMEK BİLE LÜKS
EN TEMEL GIDAYA ERİŞMEK BİLE LÜKS

47 aydır artan gıda enflasyonu nedeniyle sağlıklı beslenmek lüks oldu.

PATRONLAR İÇİN YAŞAMAYACAĞIZ
PATRONLAR İÇİN YAŞAMAYACAĞIZ

1 Mayıs, 8 saatlik iş günü mücadelesinin bir sonucuydu. ABD’de daha kısa çalışma saatleri tekrar sendikaların gündeminde. Otomobil İşçileri Sendikası (UAW) 32 saatlik iş haftasını grev ve örgütlenme talepleri arasına aldı.

HALKIN ENFLASYONU YÜZDE 95.7
HALKIN ENFLASYONU YÜZDE 95.7

Türkiye’de 47 aydır yükselen gıda fiyatları ile halkın enflasyonu nisanda yüzde 95.7’ye ulaştı.

RASYONEL ZEMİN SLOGAN DÜZEYİNDE KALDI
RASYONEL ZEMİN SLOGAN DÜZEYİNDE KALDI

Mehmet Şimşek’in “Rasyonel zemine dönmek zorundayız” anlayışı iyi niyetli ve gerekli bir yaklaşımdır. Ne var ki Türkiye’de bugünkü koşullarda slogan düzeyinde kalmak zorundadır.