‘MÜŞTERİYLE SAMİMİYET’ ÇIKARILMA SEBEBİ
Yargıtay, hizmet sektöründe çalışan milyonlarca işçiyi yakından ilgilendiren emsal nitelikte bir karara imza attı.
Yargıtay, hizmet sektöründe çalışan milyonlarca işçiyi yakından ilgilendiren emsal nitelikte bir karara imza attı.
Bir otelde çalışan resepsiyon görevlisi, otele giriş yapan yabancı uyruklu bir kadın müşteriyi karşılayıp odasına çıkardı. Ertesi gün de müşteriyi taksiye kadar yolcu eden resepsiyon görevlisi, bir süre sonra 7 yıl çalıştığı otelden, "müşteriyle samimi olmak" iddiasıyla herhangi bir tazminat ödenmeden işten çıkarıldı. İş mahkemesine başvuran resepsiyon görevlisi kıdem ve ihbar tazminatının ödenmesini talep etti. İşveren ise davacının mesai saatleri içerisinde müşteri ile işyeri dahilinde özel ve yakın ilişkiye girdiğini, işyerindeki kamera kayıtlarından davacının bu müşteri ile yakın ve samimi görüntüler sergilediğinin tespit edildiğini kaydetti.
Temyiz davasına bakan Yargıtay 9. Hukuk Dairesi işvereni haklı bularak iş mahkemesinin kararını bozdu. Kararda, davacının kıdem ve ihbar tazminatı taleplerinin reddine karar verilmesi gerektiği vurgulandı.