Emeğin Gücü, Emekçinin Yanındayız...
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
Sibaş
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Doğuş Cips
Dr Oetker
Agthia
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
Sibaş
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Doğuş Cips
Dr Oetker
Agthia
26 Eylül 2016
MEYVE SUYU SEKTÖRÜNÜN ÖNÜNDEKİ EN BÜYÜK ENGEL; YANLIŞ ALGILAR!

Meyve suyu sektörü, son yıllarda temelsiz iddialarla yürütülen algı operasyonlarıyla başa çıkmak için uğraş veriyor. Aroma Yönetim Kurulu Başkan Vekili Mahmut Atom Duruk, “Tüketicide meyve sularının sağlıksız olduğu yönünde yanlış algı oluşturulması, sektörümüzün büyümesinin önündeki en büyük engel.

MEYVE SUYU SEKTÖRÜNÜN ÖNÜNDEKİ EN BÜYÜK ENGEL; YANLIŞ ALGILAR!

Meyve suyu sektörü, son yıllarda temelsiz iddialarla yürütülen algı operasyonlarıyla başa çıkmak için uğraş veriyor. Aroma Yönetim Kurulu Başkan Vekili Mahmut Atom Duruk, “Tüketicide meyve sularının sağlıksız olduğu yönünde yanlış algı oluşturulması, sektörümüzün büyümesinin önündeki en büyük engel. Kişi başı meyve suyu tüketim rakamlarının gelişmiş ülkelerin gerisinde kalması da bu durumun kanıtı” diyor.

Türk gıda sektörünün köklü firmalarından Aroma, meyve suyu ve meyveli içecekler alanında yaptığı yatırımlarla öne çıkıyor. Yenilikçi ürünleri ile ürün yelpazesini her geçen yıl genişleten marka, son olarak Aroma Ice Tea ile buzlu çay pazarına da girdi.
Aroma Yönetim Kurulu Başkan Vekili Mahmut Atom Duruk ile Aroma’yı, yatırımlarını, tüketicinin meyve suyu tercihlerini ve tabii ki tüketicide oluşturulan yanlış algıyı konuştuk.
Sayın Duruk, Aroma’nın üretim tesisi ve kapasiteleri hakkında bilgi verir misiniz?
 
Aroma Bursa Meyve Suları ve Gıda Sanayi A.Ş., Bursa’nın Gürsu ilçesinde yaklaşık 75.000 m² arazi üzerine kurulu tesisinde faaliyet gösteriyor. Aroma olarak 270 kişilik istihdamımız var. Yılda 200 bin ton meyve işliyor, iç pazarda yeniliklerimizle hacmimizi sürekli genişletiyoruz.
 
Aroma Ice Tea ile buzlu çay pazarına da giren Aroma’nın ürün portföyünde neler var?
 
Ürün gamımızda Aroma %100 meyve suları ve nektarlar ile birlikte meyveli içecek, Aroma ananaslı içecek, Aroma limonata, Aroma Ice Tea, Aroma gazlı içecekler, Aroma mineralli gazlı içecekler gibi 30’un üzerinde ürün bulunuyor. Ayrıca Meyöz markalı meyve nektarları ve Tropical markalı meyveli içecekler ile Aroma Ömer Duruk Doğal Kaynak Suyu markasıyla su pazarında yer alıyoruz.
 
Tüketiciye “Aroma’dan başkasını arama” sloganıyla seslenen Aroma’nın meyve suyu sektöründeki konumu ve sektöre katkıları konusunda neler söylersiniz?
 
Aroma olarak meyve suyu pazarını ürünleriyle yönlendiren bir firmayız. Dünya ve Türkiye meyve suyu trendini takip edip, zaman zaman bu trendi etkileyen Aroma’nın laboratuvarları bir okul gibidir. Örneğin % 100 meyve sularında iddialıyız. Bu ürünlerin geliştirilmesi aşamasında; meyve suları elma suyu ilavesi ile tatlandırılmıştır.  Bu ürünlerde meyve dışında hiçbir ilave olmadığından, meyvede olan ve insan sağlığı için önem taşıyan bütün vitamin ve mineraller bulunmaktadır.

Amacımız ihracat potansiyelimizi daha da artırmak

Aroma kaç ülkeye ihracat yapıyor? Yeni ihraç pazarları konusunda çalışmalarınız var mı?
 
50’nin üzerinde ülkeye ihracat yapıyoruz. Meyve suyu ve konsantrelerimizi yurt dışına yarı mamul olarak satıyoruz. Dünya markası olma yolunda ilerlerken, Avrupa’nın hemen tüm ülkelerine ürün gönderiyoruz. Almanya’dan Malta’ya Kanada’dan Dubai’ye kadar birçok ülkeye ihracatımız var. Geçen yıl Avrupa pazarında konsantre sektöründe yaşanan daralmayı fırsata çevirerek, Amerika’ya da ürün satmaya başladık ve önemli ölçüde ürün sattık. Mamul ürünlerin gelişimi için yurt dışındaki fuarlara katılıyoruz. Amacımız yurt dışındaki satış potansiyelini daha da arttırmak.
 
Meyve suyu sektöründeki gelişmeler ve hedeflerinize ilişkin neler söylersiniz?  Tüketici tercihleri bölgelere ya da ülkelere göre değişiyor mu?
 
Tüketici taleplerinde yaşanan değişimle meyve sularına olan talebin artmaya başladığını gözlemliyoruz. Bu doğrultuda bu yıl büyüme hedefliyoruz.
Obezite sorunundaki artışa paralel olarak şeker ilavesi içermeyen %100 meyve sularının tüketimi için çaba harcıyoruz. Yine okul kantinlerinde %100 meyve sularımız ile, şekersiz ürünlerimizle çocuklarımızın beslenmesi için çalışıyoruz. Sağlıklı ürün üretmeye dikkat ediyoruz.
Meyve suyunda tüketim tercihlerine bakıldığında Avrupa’da daha çok %100 meyve suyu tercih edilirken, Türkiye’de genellikle meyve nektarı tüketiliyor. Bir diğer deyişle bu iki kategorinin dağılımında ülkemizde tüketimin %90’ını meyve nektarı, %10’unu da %100 meyve suyu oluşturuyor. Avrupa’daki tüketim profiline baktığımızda ise tüketim tercihinin %60’lık oranla %100 meyve suyundan, %40’lık oranla ise meyve nektarından yana olduğu görülüyor.
 
Türk tüketicisinin meyve suyundaki tercihleri, dünya ile farklılık gösteriyor mu?
 
Dünya genelinde en çok tercih edilen tatlar %100 meyve suyu üretimine uygun olan portakal veya elma olarak karşımıza çıkıyor. Örneğin Avrupa’da meyve suyu ve nektarı pazarında en çok tercih edilen tatlar %40’lık pay ile portakal ve %15’lik pay ile elmadır.
ABD ve Avrupa’nın aksine, ülkemizde en çok tercih edilen tatlar ise şeftali, vişne ve kayısıdır. Tüketicilere sunulan tat çeşitliliği yüksek olmasına rağmen ülkemizde şeftali, vişne ve kayısı tatları, toplam tüketim tercihlerinin %70’ine yakınını oluşturuyor. Bunun arkasından karışık meyve suları tercih edilmeye başlanmıştır.
Sektörün en büyük sorunu; yanlış bilgilendirmeler
Meyve suyu sektörünün önündeki en büyük engel nedir? Türkiye’de meyve suyu tüketimini Avrupa ülkeleri ile kıyaslarsak nasıl bir sonuç çıkıyor?
Sektörümüzün en büyük sorunu, yanlış bilgilendirme. Tüketicinin yanlış yönlendirilmesi ve meyve sularının sağlıksız olduğu yönündeki yanlış algı oluşturulması, sektörümüzün büyümesinin önündeki en büyük engel.
Kişi başı meyve suyu tüketim rakamlarının gelişmiş ülkelerin gerisinde kalması da bu durumun kanıtı. Türkiye’de kişi başı meyve suyu tüketimi 10 litre, Avrupa’da bu rakam 25 litre civarında. Hedefimiz kişi başına tüketimi 15 litreye çıkarmak. Tüketiciler artık çok daha bilinçlenmeye başladı. Dünyada tüketicilerin sağlıklı beslenme trendini benimsemiş olmaları ve artık daha bilinçli olmaları dolayısıyla meyve suyu tüketimi artmaya başladı. Önümüzdeki dönemde tüketimin daha da artmasını ve sektörümüzün büyümesini bekliyoruz.
 
Çevreci yatırımları olan bir firmasınız. Bu yatırımlarınız hakkında bilgi verebilir misiniz?
 
Bu yıl içerisinde enerji sarfiyatını düşürmeye yönelik, çevreci yatırımlar hedeflerimiz arasında. Çevreci enerji tüketimi sağlayan makineler kullanıyoruz. Verimliliği %30 oranında arttırdık. Su tüketimini de azaltmaya çalışıyoruz.
Bursa’dan ulusala ve dünyaya açılmış bir firma olan Aroma, tamamen yerli sermaye ile kurulmuştur. Yerli sermaye yapısına sahip olmaktan gurur duyuyoruz. Bursa çiftçisine katkı sağlayan bir kuruluş olarak büyümeyi, yurt içinde ve yurt dışı satışlarımızı aynı oranda yapmayı planlıyoruz. Geniş ürün yelpazemiz ile tüm tüketim gruplarına hitap ediyoruz.
DİĞER HABERLER
SİGARADA MUTLU SON
SİGARADA MUTLU SON

Sendikamızla British American Tobacco (BAT) arasında sürdürülen Toplu İş Sözleşmesi (TİS) görüşmeleri anlaşma ile sonuçlandı.

ÖZSOY UNLU MAMÜLLER’DE TİS GÖRÜŞMELERİ BAŞLADI
ÖZSOY UNLU MAMÜLLER’DE TİS GÖRÜŞMELERİ BAŞLADI

Özsoy Unlu Mamüller Gıda (Bolca Mantı) işyerinde yeni dönem toplu iş sözleşmesi görüşmeleri, Tekirdağ’da yapılan toplantıyla başladı.

TÜFE’DE 2023’ÜN MADDE SEPETİ VE AĞIRLIKLAR NASIL DEĞİŞECEK?
TÜFE’DE 2023’ÜN MADDE SEPETİ VE AĞIRLIKLAR NASIL DEĞİŞECEK?

TÜİK yarın ocak ayı TÜFE oranıyla birlikte 2023’ün madde ağırlıklarını da açıklayacak. Elektrik, doğalgaz ve akaryakıtın ağırlığı artacak. Buna karşılık otomobil, kira, ekmek gibi kalemlerin ağırlığı düşecek.

SIRMA GRUP’TA TİS GÖRÜŞMELERİ BAŞLADI
SIRMA GRUP’TA TİS GÖRÜŞMELERİ BAŞLADI

Sırma Grup işletmesinde yeni dönem toplu iş sözleşmesi görüşmeleri, İstanbul’da yapılan toplantıyla başladı.