Emeğin Gücü, Emekçinin Yanındayız...
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
17 Ekim 2011
MAKARNADA İTALYA’YI BİLE TEDİRGİN EDEN NOKTADAYIZ

Türkiye´nin başarısı, makarnanın anavatanı, dünya ihracat lideri İtalya´yı tedirgin etmeye başladı.

MAKARNADA İTALYA’YI BİLE TEDİRGİN EDEN NOKTADAYIZ

       Makarna ihracatında 400 bin tona doğru ilerleyen Türkiye’nin başarısı, makarnanın anavatanı, dünya ihracat lideri İtalya’yı tedirgin etmeye başladı. İtalyanlar liderliği kaptırmamak için pek çok pazarda Türkiye’ye zorluk çıkarıyor. Türkiye Makarna Sanayicileri Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Karakuş, ülkemizin makarna ihracatında çok önemli yol aldığını söyledi.

400 BİN TONA KOŞUYOR

       Sektörün 22 üreticisi ile 1 milyon 700 bin tonu bulan üretim kapasitesine sahip olduğunu anlatan Karakuş, kapasite kullanımının ise 850 bin ton civarında olduğunu ifade etti. Üretimin 450 bin tonunun iç tüketimde değerlendirildiğini vurgulayan Karakuş, "İhracatta da çok önemli bir noktadayız. Özellikle son 3 yıldır yakaladığımız bir ivme var. 2008’de 175 bin, 2009’da 215 bin, 2010’da da 295 bin ton ihracat yaptık. Bu yıl ihracatta 400 bin tona doğru ilerliyoruz. Gelişmeler, bu çıtayı yakalayacağımızı gösteriyor” dedi. Karakuş, Türkiye’den 5 kıtanın tamamına makarna ihraç ettiklerini vurgulayarak, şunları kaydetti: "En fazla ihracat Irak’a yapılıyor. Yine Afrika ve Uzakdoğu pazarı da ihracatta önemli yer tutuyor. Geniş bir coğrafyada geniş bir ülke hinterlandında ihracat potansiyeline sahibiz. Üretim kabiliyeti bakımından dünyada 5’inci sıradayız. Ama ihracatta makarnanın anavatanı İtalya’nın hemen ardından ikinci sıradayız" diye konuştu. İtalya’ya yaklaşabilecek tek ülke konumunda olduğumuzu kaydeden Mehmet Karakuş, şöyle devam etti:

SPAGETTİ İLK SIRADA

       "İtalyanlar bu nedenle tedirgin. İhracat potansiyeli, makine, teçhizat, kalite ve sürdürülebilir üretim anlayışımız bizi dünyada İtalya’nın yanında rekabetçi bir ülke durumuna getiriyor. Bu nedenle İtalyanlar Avrupa’da ve farklı pazarlarda bize güçlük çıkarıyorlar." İhracatın yüzde 90’ını spagetti olarak bilinen uzun kesme çeşitlerin oluşturduğunu belirten Karakuş, İtalya ile rekabet edebilmek için bu kapasitenin fazlalaştırılması gerektiğine dikkati çekti.

MAKARNAYI SADE TÜKETİYORUZ

       Mehmet Karakuş, dünyada makarnanın en fazla tüketildiği ülkenin İtalya olduğunu, bu ülkede kişi başı yıllık tüketimin 26 kilogram, Avrupa ülkelerinde ise 10-15 kilogram arasında olduğunu söyledi. Türkiye’de ise yıllık kişi başı tüketimin 6 kilogramda kaldığını dile getiren Karakuş, şunları kaydettii: "Ülkemizde makarna tüketimi istenilen seviyede değil. Makarnanın çok tüketildiği ülkelerde bir sos kültürü var. Her öğünde farklı farklı soslarla sofralara geliyor. Türkiye’de ise kalıplaşmış sos kültürleri var. Bu durum tüketimi olumsuz etkiliyor. Toplumun yüzde 55’i makarnayı sade tüketiyor. Sadece üzerine yağ gezdiriyor. Yüzde 30’u ise sos diye sadece domates, peynir, kıyma ve yoğurt ile tüketiyor. Dolayısıyla bu durum uzun soluklu, haftada 3-4 kez makarna yemeyi imkanlı hale getirmiyor.”

DİĞER HABERLER
ÇALIŞMA BAKANLIĞINA ÇAĞRI
ÇALIŞMA BAKANLIĞINA ÇAĞRI

Ürdünlü şirketin 2021’de satın aldığı Polonez fabrikasında, Türkiye Cumhuriyeti Anayasası hiçe sayıldı. Önce sendikalı 13 işçi, sonra ona destek olan 100 işçi ekmeklerinden edildi. Emekçiler, bu kanunsuzluğa göz yumulmamasını istedi.

POLONEZ’DE İŞÇİ KIYIMI
POLONEZ’DE İŞÇİ KIYIMI

İstanbul Çatalca’da Polonez fabrikasında Tekgıda-İş’e üye olmalarının ardından 22 Temmuz’da 13 kişiyle başlayan işten çıkarmalar önceki gün 100’ü aştı.

İŞ GÜVENCESİ VE İŞTEN ÇIKARMADA GEÇERLİ NEDENLER
İŞ GÜVENCESİ VE İŞTEN ÇIKARMADA GEÇERLİ NEDENLER

İşyerimizde yaşı ve özel durumu itibariyle işten ayrılmak isteyen bir kadın çalışanımız var. İşverenimiz bu kişiye tazminatlı olarak çıkış yapmak istiyor ve ödediği tazminatı kanuni olarak da göstermek istiyor. Bu durumda iş kanununun hangi maddesine istinaden çıkış işlemini yapabiliriz?

BASIN AÇIKLAMASINA ÇAĞRI
BASIN AÇIKLAMASINA ÇAĞRI

İstanbul Çatalca’da kurulu bulunan Polonez Fabrikasında işveren, daha iyi bir ücret alabilmek ve insana yaraşır koşullarda çalışabilmek için sendikaya üye olan işçilerden 13’ünü işten çıkardı.