Emeğin Gücü, Emekçinin Yanındayız...
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
Sibaş
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Doğuş Cips
Dr Oetker
Agthia
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
Sibaş
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Doğuş Cips
Dr Oetker
Agthia
13 Temmuz 2011
LİPTON, TÜRK ÇAYININ GELECEĞİ İÇİN YOLA ÇIKTI!

Her gün daha iyi bir gelecek yaratmak için çalışan Unilever’in, en büyük gıda markalarından Lipton, Türk çay tarımı ve geleceği için önemli bir adım atıyor.

LİPTON, TÜRK ÇAYININ GELECEĞİ İÇİN YOLA ÇIKTI!

Her gün daha iyi bir gelecek yaratmak için çalışan Unilever’in, en büyük gıda markalarından Lipton, Türk çay tarımı ve geleceği için önemli bir adım atıyor. Dünya genelinde, 2015 yılına kadar poşet çaylarda kullandığı çayların tamamını sürdürülebilir kaynaklardan sağlamayı taahhüt eden Lipton, Türkiye’de de harekete geçiyor ve 100 yıllık ekonomik ömrünün yaklaşık 70 yılını doldurmuş olan Türk çayının gelecek kuşaklara kalması amacıyla, dünyadaki uzmanlığını Karadeniz Bölgesi’ndeki çay üreticilerinin tutkusuyla birleştirerek ‘Sürdürülebilir Çay Tarımı’ projesini başlatıyor.

 

Lipton, global sürdürülebilirlik hedefleri doğrultusunda Türkiye’de de, özel sektörün lider ve uzman markası olarak, çay tarımının daha etkin ve verimli bir şekilde devam ettirilmesi ve çayın gelecek kuşaklara aktarılması amacıyla yola çıktı. Lipton, Türkiye’de 2015’e kadar fabrikalarında üretilen tüm çayların ve 2018’e kadar ise kullandığı çayların tamamını sürdürülebilir kaynaklardan sağlamayı taahhüt etti.

Lipton Sürdürülebilirlik Vizyonu

Bu proje için vizyonunu, sürdürülebilirliğin çay üretiminin ayrılmaz bir parçası olması ve çay üreticilerinin sürdürülebilirlik hakkında bilinçlenmesi olarak ortaya koyan Lipton; bu vizyon doğrultusunda bölgede sosyal, ekonomik ve çevresel boyutta bir çok proje ve uygulamayı hayata geçirmeyi hedefliyor.

15 bini aşkın çay üreticisine birebir eğitim

Lipton proje kapsamında, 15.000’den fazla çay üreticisini çay ekimi ve hasadı konusunda bilinçlendirerek, tarım uygulamalarını geliştirmeyi ve ekolojik dengeyi koruyacak uygulamaları yaygınlaştırmayı hedefliyor. Bu hedef doğrultusunda, 2014 sonuna kadar 550 Unilever çalışanı eğitici eğitimlerine tabi tutularak proje temsilciliğini üstlenecek. Çay üreticileri eğitimleri kapsamında proje temsilcileri 2014 sonuna kadar 15 bini aşkın çiftçiye birebir eğitim verecek. Teorik ve uygulamalı olarak gerçekleştirilecek 2000’i aşkın eğitimde, katılımcılar erozyon kontrolü, atık yönetimi, iş güvenliği, kayıt tutma, doğal hayatı koruma, gübreleme ve budama gibi çeşitli konularda doğru çay tarımı yöntemleriyle ilgili bilinçlendirilecek ve bilgilendirilecek.

Lipton, Bölge Ziraat Odaları ile işbirliği yaparak toprak analizi laboratuvarı kuruyor.

Türk çay tarımındaki en önemli eksiklerden biri olan, doğru gübre kullanımı konusuna eğitimlerinde geniş yer verecek olan Lipton, aynı zamanda bölge Ziraat Odaları ile işbirliği yaparak toprak analizi labratuvarı kuracak. Bu laboratuvar sayesinde, bölgenin en geniş kapsamlı toprak yapı haritası çıkarılacak. Toprak analizi sayesinde, doğru gübre miktarı ve çeşidi ile ilgili yönlendirme alacak olan çay üreticilerinin bu çalışma sayesinde cebine yaklaşık 3 milyon TL kalması hedefleniyor.

Lipton, Karadeniz’de çay toplayan kadınlara sağlık hizmeti sunacak.

Lipton, Sürdürülebilir Çay Tarımı Projesi’nin üç temel prensibinden biri olan sosyal boyut kapsamında, yöre halkının ve özellikle çay tarlalarında çalışan kadınların en büyük sağlık sıkıntısı olan bel, omur ve eklem ağrılarına yönelik bir sağlık projesini de hayata geçirecek. Proje kapsamında Karadeniz’de yaşayan yaklaşık 5.000 kadına sağlık hizmeti götürülmesi hedefleniyor.

Lipton, Karadeniz’deki çay tarımının geleceğini sertifikayla koruma altına alıyor.

Lipton uygulayacağı eğitim programının yanı sıra bölge halkının ve çiftçilerin hayatlarını olumlu yönde etkileyecek sosyal, ekonomik ve çevresel boyutta projeler geliştirmeyi hedefliyor. Bu sayede Lipton, bölgede yaşayan 60 bin kadar insanın ürünlerini, gelirlerini ve geçim kaynaklarını iyileştirecek, daha fazla kaynak tüketmeden çevreyi koruyacak ve 5000 bin yıllık tarihe sahip çay bitkisinin daha nice yıllar topraklarımızda yetişebilmesi için bu toprakları verimli kılacak. Lipton yaptığı tüm çalışmaların, uluslararası bağımsız bir sivil toplum kuruluşu olan Rainforest Alliance (Yağmur Ormanları Birliği) tarafından denetlenip, sertifikalandırılmasını hedefliyor. Böylece, Karadeniz’deki çay tarımının geleceğini sertifikayla koruma altına alarak binlerce ailenin geçim kaynağı olan çayın gelecek nesillere aktarılmasına katkı sağlıyor.

Lipton, milyonlarca çay severe sürdürülebilirlik sözü veriyor…

Lipton’un Sürdürebilir Çay Tarımı Projesi’ni tanıtmak üzere Rize’de düzenlenen basın gezisine katılan Unilever Türkiye CEO’su, Asya, Afrika, Orta ve Doğu Avrupa Başkan Yardımcısı İzzet Karaca, “Unilever olarak, dünyamızın sürdürülebilir geleceği için hiç durmadan kafa yoruyoruz. Bir yandan şirketimizi büyütürken, bir yandan da dünyanın doğal kaynaklarını koruyabileceğimiz yeni iş yapış modelleri üzerinde çalışıyoruz. Çünkü bizim için ‘bedeli ne olursa olsun büyümek’ gibi bir yaklaşım söz konusu olamaz. İşte bu nedenle sosyal, ekonomik ve çevresel olmak üzere sürdürülebilirliğin tüm aşamalarını kapsayan Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planı’nı hayata geçirdik. Sürdürülebilir Yaşam Planımızın 2020 yılına kadar tüm dünyadaki faaliyetlerimizi kapsayacak şekilde ’ürünlerimizin çevrede bıraktığı ayak izlerini yarı yarıya azaltmak, bir milyar insanın sağlık ve refahlarını artırmak için eyleme geçmelerine yardımcı olmak ve tarımsal hammaddelerimizin %100’ünü sürdürülebilir kaynaklardan almak şeklinde 3 hedefi var. Bu hedefler paralelinde doğrultusunda Lipton’un Sürdürülebilir Çay Tarımı Projesi büyük önem taşıyor. Türkiye’de 2018 yılına kadar tüm çay tedariğimizi sürdürülebilir kaynaklardan elde etmeyi amaçlıyoruz. Ülkemizde 200 binden fazla kişinin geçim kaynağı olan çay bitkisinin geleceği ve bu lezzetin gelecek kuşaklara taşınması anlamında Lipton Sürdürülebilir Çay Tarımı Projesi’nin çok önemli bir adım olduğuna inanıyorum.” dedi.

Lipton Global Marka Geliştirme Direktörü Michiel Leijnse ise Unilever’in dünya genelindeki siyah çayların yaklaşık %12’sini satın alan, dünyanın en büyük çay alıcısı olduğunu vurgularken, Lipton’un sürdürülebilirlik yolculuğunun 90’lı yıllarda başladığını belirtti. Lipton’un Türkiye’deki sürdürülebilirlik projesi ile ilgili olarak ise “Dünyanın en büyük 5. çay üreticisi olan Türkiye’nin dünyada çay tarımı açısından öneminin büyük olduğunu düşünüyorum. Türkiye başlattığı bu proje ile Batı Avrupa ve Kuzey Amerika dışında tüketicilere sertifikalı çay satan ilk ülke olacak. Bu da ayrıca çok gurur verici.” diye konuştu.

Rainforest Alliance (Yağmur Ormanları Birliği) Yönetim Kurulu Üyesi Annemieke Wijn Unilever’in sürdürülebilirlik konusundaki uzun vadeli kararlılığını takdir ettiğini belirterek şunları söyledi: “Sürdürülebilirliği işinin merkezine oturtmanın önemini bilen bir şirketle işbirliği yapmaktan dolayı çok mutluyuz. Unilever, çay tedarikçilerine Rainforest Alliance sertifikasyonu uygulamasını getirerek, dünya genelinde milyonlarca çay üreticisinin yararına olabilecek, benzeri görülmemiş bir adım attı. Şimdiyse Lipton’un Türkiye’deki çay tarımında fark yaratacağı bu proje ile hem Türk çay severlere sürdürülebilir kaynaklardan elde edilmiş çaylar sunacak hem de çay üreticilerine verilen eğitimler ile Karadeniz Bölgesi’ndeki çay tarımının Rainforest Alliance (Yağmur Ormanları Birliği) tarafından sertifikalandırılmasını sağlayacak.”

Unilever Türkiye Gıdadan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Seçkin projenin hedeflerini şöyle anlattı: “Türk çayının geleceği için yola çıktık. Dünya çay üretiminde beşinci, tüketim anlamında ise dördüncü en büyük çay pazarı olan ülkemizde, Karadeniz Bölgesi’nde 15 bini aşkın çay üreticisinin mahsulünü satın alıyoruz. Üç fabrikamızda 550’den fazla kişiye istihdam sağlıyor ve Karadeniz’de yaklaşık 60 bin kişinin hayatına dokunuyoruz. ‘Sürdürülebilir Çay Tarımı Projesi’ ile bu katma değeri çok daha yukarılara taşımayı ve 200 bin kişinin geçim kaynağı olan çay tarımının geleceğini garanti altına almayı hedefliyoruz. Türkiye’nin ilk ‘Sürdürülebilir Çay’ını Rize’de üretmekten ve Rainforest Alliance (Yağmur Ormanları Birliği) sertifikalı ilk çay üretimini gerçekleştirecek olmaktan gurur duyuyoruz. Bu proje kapsamında hedefimiz 15.000’den fazla çiftçiye birebir eğitim vererek, çaylarımızın dünyaca tanınan bağımsız bir organizasyon tarafından sertifikalanmasını sağlamak. Öte yandan proje kapsamında bölgedeki toprağı daha iyi tanımak ve doğru gübre uygulamasını yaygınlaştırmak amacıyla bölgedeki Ziraat Odaları ile işbirliği yaparak “Toprak Analizi Laboratuvarı” kuracağız. Bu sayede bölgede şimdiye kadar yapılmış en geniş kapsamlı toprak yapı haritasını çıkaracak ve doğru gübre kullanımı konusunda vereceğimiz eğitimlerle çiftçinin cebine yaklaşık 3 milyon TL bırakmış olacağız. Elbette ki, her şey bir gecede gerçekleşmeyecek ama bu yolda kararlıyız. Bu kararlılığımızın en büyük kanıtı ise çay paketlerimizin içerisinde yer alan sürdürülebilirlik taahhüdümüz. Bu taahhütle binlerce tüketicimize sürdürülebilirlik sözü vermiş oluyor, onları projemizin en önemli takipçileri yapıyoruz. Bu proje ile sektöre öncülük etmeyi hedefliyoruz. Çalışmalarımızın sektörde örnek olmasını ve tüm çay üreticilerinin bu konuda harekete geçmesini umut ediyoruz.

Unilever Türkiye Tedarik Zincirinden Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Nihal Temur projenin fabrikalardaki uygulama süreçleri ile ilgili olarak “Lipton çay fabrikaları, %100 doğal hammadde kullanımı, gübre olarak kullanılan süreç atıkları, sıfır kimyasal ve sıfır katkı maddesi kullanımı ile tamamen sağlıklı ürün üreten, çevre dostu üretim merkezleridir. Dünyanın ilk ISO 14001 belgeli yaş çay işleme tesisleri olan Lipton çay fabrikalarımız ile sektörde de öncü çalışmalara imza atıyoruz. Karbondioksit ve kükürtdioksit emisyonlarını düşürüyor, daha az enerji ile daha fazla üretim yapıyoruz.” dedi.

Rakamlarla Lipton:

  • Dünyada 150’den fazla ülkede tüketicileriyle buluşan
  • 2 milyar €’nun üzerinde satış rakamına sahip
  • En yakın rakibinin 3 katı pazar payına sahip lider çay markası

Rakamlarla Lipton Türkiye:

  • 25 yıldır Türk çay pazarına yatırım
  • Rize’de siyah çay üretimi yapan 3 fabrikaya 15 bini aşkın çay üreticisinden çay alımı
  • Karadeniz Bölgesi’nde toplam 329 çay alım evi
  • 2011 Mayıs ayı itibariyle yaklaşık 550 kişiye doğrudan istihdam
  • 60 bin kişiye dolaylı istihdam/katma değer
  • Lipton’un büyümesine en çok katkı sağlayan ülke (2010 verilerine göre)
  • %17’lik pazar payı ile özel sektörün lider markası
  • 1.5 milyar TL’ye yaklaşan toplam çay pazarının %17 ile 2. büyük markası
  • Bardak poşet çay pazarının %50 pay ile lider markası
  • Demlik poşet çay pazarının %55 pay ile lider markası
DİĞER HABERLER
ENFLASYON EN ÇOK EMEKÇİYİ VURUYOR
ENFLASYON EN ÇOK EMEKÇİYİ VURUYOR

TÜİK’in açıkladığı veriler de gösterdi, enflasyonun etkisini dar gelirliler daha fazla hissediyor.

PATRONLARIN KÜRSÜSÜNDEN ASGARİ ÜCRET MESAJLARI
PATRONLARIN KÜRSÜSÜNDEN ASGARİ ÜCRET MESAJLARI

Gözler bugün başlayacak olan asgari ücret maratonunda.

MİLYONLARIN GÖZÜ-KULAĞI ASGARİ ÜCRET TOPLANTISINDA
MİLYONLARIN GÖZÜ-KULAĞI ASGARİ ÜCRET TOPLANTISINDA

Türkiye’deki yaklaşık 7 milyon emekçiyi ilgilendiren asgari ücret maratonu bugün başlıyor.

İŞÇİNİN TALEP DOSYASI YÜKLÜ
İŞÇİNİN TALEP DOSYASI YÜKLÜ

Asgari Ücret Tesbit Komisyonu’nun toplantısına işçi kesimi yüklü bir dosya ile geliyor.