Emeğin Gücü, Emekçinin Yanındayız...
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
Elmacık Atasu
Belkalper
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Socotab
Pepsi
Tuborg_Bira
Vakıf Zeytinlikleri
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
TavsanliUn
Tat
Taris
Tamek
Sırma Su
Sunel
Sibaş
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Doğuş Cips
Dr Oetker
Agthia
Elmacık Atasu
Belkalper
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Socotab
Pepsi
Tuborg_Bira
Vakıf Zeytinlikleri
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
TavsanliUn
Tat
Taris
Tamek
Sırma Su
Sunel
Sibaş
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Doğuş Cips
Dr Oetker
Agthia
27 Ocak 2020
KRİZ SUYU DA VURDU

İğneden ipliğe gelen zamlarla iyice artan hayat pahalılığı, yurttaşı en temel harcamalarından içme suyunda dahi tasarrufa itti.

KRİZ SUYU DA VURDU

İğneden ipliğe gelen zamlarla iyice artan hayat pahalılığı, yurttaşı en temel harcamalarından içme suyunda dahi tasarrufa itti.

İstanbul Gazoz Su Şerbet İmal Edenler ve Satanlar Esnaf Odası Başkanı Ahmet Turan Akkaya’ya göre, ülke genelinde son bir yılda ambalajlı ve damacana suya gelen kuruşluk zamlar toplamda yüzde 65’i buldu. İstanbul’da 2018’de belirlenen son fiyat uyarlamasına göre 19 litrelik bir damacana suyun 9.5 TL olduğunu söyleyen Akkaya, bu fiyatlara 3-4 lira hizmet bedelinin de ayrıca eklendiği söyledi. Şu an en ucuz damacana 11 TL’den satılırken, bazı markalar 19 TL’ye kadar çıkıyor. 2020 Mart’ta gelmesi beklenen yeni bir tarifeyle bu fiyatlar yeniden artacak.
 
Türkiye Su Arıtmacıları Derneği Başkanı Gökhan Hiçkorkmaz ise, hem daha ekonomik hem de sağlıklı bulunması sebebiyle arıtma cihazlarına talebin arttığını, satışlarının iki katına çıktığını söyledi.

DAHA EKONOMİK
 
4 kişilik bir ailenin haftada iki damacana su tükettiği düşünüldüğünde, yıllık masraf 1144-1976 TL arasında değişiyor. Yurttaş ise içme suyuna yıllık 2000 lirayı bulan harcama yapmaktansa, sağlıklı olduğuna dair belgeleri tam olan bir su arıtma cihazını 1800 TL’den alıp 7-8 sene kullanmayı seçiyor.
 
Hiçkorkmaz, şehir şebeke suyunun 1000 litresi ortalama 5 TL iken, 19 litrelik damacana suya birkaç ton su parası birden ödendiğine dikkat çekti. “Hem ekonomik hem daha sağlıklı bulunması sebebiyle ülke genelindeki aylık satışlar son 3 yılda 30 bin adetten 60 bin adede çıktı” diyen Hiçkorkmaz, “Türkiye’de halihazırda arıtma cihazı kullanan 2.5 milyon hane bulunuyor. Bu yıl bu sayının 3 milyonu bulmasını bekliyoruz” dedi. Talepteki bu artışın sektöre yönelen firma sayını da artırdığını aktaran Hiçkorkmaz, şöyle konuştu: 
 
“Biz de yalnızca İzmir’de faaliyet gösteren bir dernek iken, 7-8 ilde faaliyet gösterir olduk. İthal eden firmalar da artan taleple birlikte üretim yapmaya başladı. Bir de, yeraltı sularının pis olduğunu, belediyeler ne kadar temiz su ulaştırmaya çalışsa da, borulardan geçerek haneye ulaşan suların pis olduğunu gördü insanlar. Arıtma cihazı akan suyu anında temizliyor.” 
 
‘ARITMA’ İÇİN  BELGE SORUN
 
Su arıtma cihazlarına artan talep, tüketiciyi dolandıran ve sağlığını bozan cihazların satışını da artırdı. Türkiye Su Arıtmacıları Derneği Başkanı Gökhan Hiçkorkmaz, ülke genelinde satılan arıtma cihazlarının, tahmini yüzde 80’inin gerekli belgelere sahip olmadığına dikkat çekti. 
 
Hiçkorkmaz, şu uyarılarda bulundu: “Sağlıklı bir su arıtma cihazı en az 1800 TL’den başlar. Ancak gerekli belgelere sahip olmayan, satış sonrası muhatap bulamayacağınız ürünler 1200 TL’ye satılabiliyor. Pazarlamacılar insanların kapısına gelip ürünü ne kadar anlatırsa anlatsınlar. Tüketici, ürünün güvenilir olup olmadığına dair şu üç belgeyi sormalı: Hizmet Yeterlilik Belgesi, Marka Tescil Belgesi ve Satış Sonrası Hizmet Yeterlilik Belgesi. Bunlar varsa ürün güvenilirdir. Bakanlıktaki testlerden geçmiş demektir. Tüketiciyi kandırma lüksü yoktur.”
DİĞER HABERLER
ALIM GÜCÜNDEKİ UÇURUM BÜYÜYOR
ALIM GÜCÜNDEKİ UÇURUM BÜYÜYOR

Gıda fiyatlarında yıllık yüzde 20.6 artışla OECD şampiyonu olan Türkiye’de vatandaşların alım gücü giderek eriyor. 10 gıda ürünü için bizde asgari ücretlinin 20.6 saat çalışması gerekirken, İngiliz’in 2.27, Alman’ın ise 2.8 saat çalışması yeterli.

YARINLARIMIZI DA BUGÜNDEN TÜKETTİK
YARINLARIMIZI DA BUGÜNDEN TÜKETTİK

2003 yılından beri dış ticarette (İthalat – ihracat) açık veriyoruz. Dış ticaret açığının bir kısmı, turizm gibi hizmet gelirleri ile veya transfer gelirleri ile kapatılıyor. (2020 de bu alanda net gider oldu.) Geride cari açık kalıyor. Kısaca cari açık bir ülkenin dış cari ekonomik ilişkileri nedeni ile döviz olarak kaybettiği kaynaktır.

CARGILL İŞÇİLERİ 1000 GÜNDEN UZUN SÜREDİR NEDEN EYLEM YAPIYOR, ŞİRKET SUÇLAMALAR İÇİN NE DİYOR?
CARGILL İŞÇİLERİ 1000 GÜNDEN UZUN SÜREDİR NEDEN EYLEM YAPIYOR, ŞİRKET SUÇLAMALAR İÇİN NE DİYOR?

2018 yılında işten çıkarılan Cargill Türkiye işçilerinden sekizi, sendikal faaliyetleri nedeniyle Anayasa’ya aykırı olarak işlerine son verildiği gerekçesiyle 1000 günü aşkın süredir işe iade mücadelesi yürütüyor. BBC Türkçe’nin sorularını yanıtlayan şirket, mahkemece hükmedilen tüm tazminatların ödendiğini ve sorunların hukuken çözüldüğünü belirtse de işçiler, “bir daha hak aradıklarında işten kovulmamak için” Cargill’de yeniden işbaşı yapma mücadelesini sürdürmekte kararlı olduklarını söylüyor.

GIDADA ARACI VURGUNU
GIDADA ARACI VURGUNU

Pandemide Türkiye’de liberal ekonominin en acımasız şekilde kendini gösterdiği sektör gıda oldu. Aracıların çiftçileri istediği fiyatı zorladığı, marketlerin aynı anda aynı oranlarda zam yaptığı bu dönemde vatandaş ve çiftçiler yoklukla mücadele ediyor, tüketici dernekleri acil müdahale çağrısı yapıyor.

TEKGIDAIS

BEDAVA
İNCELE