Emeğin Gücü, Emekçinin Yanındayız...
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
11 Temmuz 2011
KADIN ÇOCUK BAKSIN

Türkiye’de eğitimli erkek oranı artsa da hâlâ erkeklerin büyük çoğunluğu kadınları eve kapatmaktan yana

KADIN ÇOCUK BAKSIN

Türkiye’de eğitimli erkek oranı artsa da hâlâ erkeklerin büyük çoğunluğu kadınları eve kapatmaktan yana

Türkiye’de çalışma yaşındaki kadın nüfusu 27 milyon civarındayken, istihdam edilen toplam kadın sayısı sadece 6.4 milyon. Türkiye Kadın Girişimciler Derneği ve GFK’nin araştırmasına göre erkeklerin yüzde 58.7’si ‘çocuk büyütmeyi’ kadının temel görevi olarak görüyor.

Ekonomi Sevrisi – Türkiye Kadın Girişimciler Derneği (KAGİDER) ve GFK Türkiyenin Kadınların İş Gücüne Katılımı Kamuoyu Araştırmasına göre, çalışmak-para kazanmakkadınların yüzde 53.4ü tarafından kadının temel görevi olarak görülürken, bu oran erkekler arasında yüzde 42.5e düşüyor.

Araştırmaya göre kadının toplumdaki görevleri arasında çocuk doğurmak-büyütmek, ev işleriyle ilgilenmek, çalışmak-para kazanmakve sivil toplumda gönüllü işler yapmaköne çıkıyor. Kadın-erkek ayrımında bakıldığında çocuk ve ev işleriyle ilgili konularınkadınlara oranla erkekler arasında daha fazla kadının temel görevleri arasında sayıldığı tespit ediliyor.

Erkeklerin yüzde 58.7si çocuk büyütmeyikadının temel görevi olarak görüyor. Araştırmada öne çıkan çarpıcı tesbitler şunlar:

* Bekâr bir kadının çalışmasını destekleyenlerin oranı yüzde 89.3 iken evli-çocuklu bir kadının çalışmasını destekleyenlerin oranı yüzde 75.6.

* Her üç kişiden biri evli ve çocuklu bir kadının hangi koşulda olursa olsun isterse çalışabilmesi gerektiğini düşünüyor.

* Kentsel Türkiyenin yüzde 34.4ü kadının çocuğuna/çocuklarına aile büyüklerinden biri bakıyorsa çalışabileceğini düşünüyor. Kadınlar arasında her koşulda isterse çalışabilir diyenlerin oranı yüzde 38.4 iken bu oranın erkekler arasında yüzde 25.5e düştüğü görülüyor. Kadının çalışmasını kocasının iznine bağlayanların oranı da yüzde 25.8 ile erkekler arasında çok daha yüksek.

* Erkekler yüzde 26.8 ile erkekleri, kadınların ise yüzde 33.6 ile kadınları iş hayatında daha başarılı buluyor.

* Kadınlar için ideal olduğu düşünülen mesleklerin başında yüzde 65.8 ile öğretmenlik geliyor.

* Türkiyede çalışma yaşındaki (15 yaş üstü) kadın nüfusu 27 milyon civarında, toplam istihdam edilen kadın sayısı ise sadece 6.4 milyon.

DİĞER HABERLER
EN TEMEL GIDAYA ERİŞMEK BİLE LÜKS
EN TEMEL GIDAYA ERİŞMEK BİLE LÜKS

47 aydır artan gıda enflasyonu nedeniyle sağlıklı beslenmek lüks oldu.

PATRONLAR İÇİN YAŞAMAYACAĞIZ
PATRONLAR İÇİN YAŞAMAYACAĞIZ

1 Mayıs, 8 saatlik iş günü mücadelesinin bir sonucuydu. ABD’de daha kısa çalışma saatleri tekrar sendikaların gündeminde. Otomobil İşçileri Sendikası (UAW) 32 saatlik iş haftasını grev ve örgütlenme talepleri arasına aldı.

HALKIN ENFLASYONU YÜZDE 95.7
HALKIN ENFLASYONU YÜZDE 95.7

Türkiye’de 47 aydır yükselen gıda fiyatları ile halkın enflasyonu nisanda yüzde 95.7’ye ulaştı.

RASYONEL ZEMİN SLOGAN DÜZEYİNDE KALDI
RASYONEL ZEMİN SLOGAN DÜZEYİNDE KALDI

Mehmet Şimşek’in “Rasyonel zemine dönmek zorundayız” anlayışı iyi niyetli ve gerekli bir yaklaşımdır. Ne var ki Türkiye’de bugünkü koşullarda slogan düzeyinde kalmak zorundadır.