İŞTE ÜÇ OCAĞI SÖNDÜREN NEDENLER
Kaza yerini inceleyen TMMOB heyetine göre 3. köprüde ölümlerin nedeni ´taşeronlaşma´ ve hükümetten gelen ´işi hızlandırın talimatları´…
Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği (TMMOB) tarafından oluşturulan teknik heyet uzun uğraşların ardından 3 işçinin yaşamını yitirdiği 3. köprü inşaatındaki göçük alanını inceledi. Heyetin gözlemlerine göre kazanın nedeni "taşeronlaşma ve işin hızlandırılması talimatları…"
İnşaat alanını bugün de Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı müfettişleri inceleyecek. İnşaat mühendisi, mimar ve iş güvenliği uzmanı makine mühendisinden oluşan TMMOB heyeti uzun süren girişimlerinin ardından kazanın olduğu viyadük inşaatında inceleme yaptı.
Heyet incelemesinin ardından TMMOB İstanbul İl Koordinasyon Kurulu SEKRETERİ Süleyman Solmaz ile toplantı yaptı. Solmaz heyetin gözlem ve bulgularını aktardı. Heyetin incelemesine göre kaza iskele çökmesi nedeniyle yaşandı. Ancak iskelenin neden çöktüğü belirlenemedi.
İskelenin kurulması, temin edilmesi bir firmaya, beton döküm işi ise başka bir firmaya ait. Bu arada iskelenin kurulması işini alan firma başka bir taşeron firma ile çalışmış. Bu taşeron firma eğitime alınmış ve sertifikalandırılmış. İskeleyi de bu taşeron firma kurmuş. İskele kontrol edilmiş ve uygun olduğuna ilişkin rapor verilmiş. Sonrasında da iskele beton dökme işini alan firmaya teslim edilmiş.
Ayrıca iskeleler ilk kez 3. köprü inşaatında kullanılmış. İskelelerin üretim sertifikaları var. Ancak beton dökme aşamasında iskeleler çökmüş. TMMOB heyeti iskeleye bir çarpma olabilir mi ihtimali üzerinde durdu. Fakat şantiye şefi böyle bir şeyin söz konusu olmadığını heyete aktardı. İncelemeler hakkında bilgi veren Süleyman Solmaz, "Arkadaşlarımızın kazanın nedenine ilişkin vardıktan sonuç, taşeronlaşma ve işin hızlandırılması süreci. Bütün belgeler ve sertifikalar düzenlenmiş ama ne kadar reel olarak yapılmış tartışmalı" dedi.
Kim bilir neler gözden kaçtı
"Başbakan iki gün önce 3. köprü inşaatını inceliyor. Bu incelemenin ardından inşaatın tamamlanması sürecinin 1 yıl önceye çekilmesi talimatları verildiği konuşuluyor. Firmalar işleri hızlandırıyorlar. İşin hızlandırılması nedeniyle imalatta neler gözden kaçtı? Bilinmiyor" diyen Süleyman Solmaz, şirketlerin şimdiye kadar 3. Boğaz köprüsü inşaatı kapsamında 25 metre yüksekliğinde 19 tane daha ayak yaptıklarına dikkat çekti. Bu arada işçilerin yaşamını yitirdikleri viyadük inşaatında çalışmalar durduruldu. Bugün Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı müfettişlerinin de göçüğün meydana geldiği alanda inceleme yapacakları öğrenildi.