İŞ YERİNDE KOVİD-19 ÖNLEMLERİ
İş yerimde Covid-19 pandemisi koşullarında alınması gerekli önlemlerin yeterince alınmadığını düşünüyorum. Maske kuralına uyuluyor ve işyeri maske sağlıyor, ancak lavabo ve tuvaletlerde önlemler yetersiz, yemekhanede maskesiz olarak birbirimize yakın oturuyoruz. Alınması gerekli önlemleri belirten bir kanun var mı?

6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu, işverenleri işçilerin işle ilgili sağlık ve güvenliğini sağlamakla yükümlü kılmıştır. Bu yükümlülük işçilere gerekli bilgilendirmenin yapılmasını, eğitim ve gerekli araç gerecin sağlanmasını da kapsamaktadır. Kovid-19 salgın tüm işyerleri için on aydır ortadan kaldırılamayan bir sağlık riskidir. 6331 sayılı yasaya göre işveren sağlık ve güvenlik tedbirlerini değişen şartlara uygun hale getirmekle de sorumludur.
Kovid-19 salgını patlak verdikten sonra önce Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı 2020 yılının Mart ayında “işyerlerinde Koronavirüse (Kovid-19) Karşı Alınması Gereken Önlemler’’ genelgesini çıkarttı. Genelgede, işyerinde acil durum planının ve risk değerlendirmesinin güncellenmesi, çalışma düzeninin sosyal mesafeyi sağlayacak şekilde olması, servis ve yemekhanelerde alınması gereken önlemler, araç-gerecin mümkün olduğunca ortak kullanımının önlenmesi, ateş ölçümü, işyerinde Kovid-19 vakası olması durumunda ne yapılması gerektiği gibi pek çok konuda ayrıntılı düzenleme yer aldı. Sağlık Bakanlığı’nın 1 Ekim 2020 tarihinde yayınladığı 459 sayfalık “Kovid-19 Salgın Yönetimi ve Çalışma Rehberi” ise farklı sektörlerde alınması gereken önlemlere ilişkin kurallara yer verdi.
İşverenler, her iki bakanlığın öngördüğü önlemleri eksiksiz uygulamakla yükümlüdür. İşyerinizdeki eksiklikleri çalışma arkadaşlarınızla birlikte saptayarak bunların giderilmesi isteğinizi çalışanların ortak talebi olarak işverene iletebilirsiniz.