Emeğin Gücü, Emekçinin Yanındayız...
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
30 Haziran 2018
HER 100 LİRANIN 31’İ GIDAYA GİDİYOR

Tüketim harcamaları araştırmaları, en yoksul yüzde 10´luk kesimin harcadığı her 100 liranın 31 lirasını gıda için yaptığını, en zengin yüzde 10´luk kesimin 100 liralık harcaması içerisinde gıdanın aldığı payın ise 13 lirada kaldığını gösterdi.

HER 100 LİRANIN 31’İ GIDAYA GİDİYOR

Birleşik Kamu-İş Konfederasyonu Araştırma ve Geliştirme Birimi, Ankara’daki pazar ve marketlerden düzenli olarak derlediği fiyatları esas alarak yaptığı ‘halkın enflasyonu’ araştırmasının haziran ayı sonuçlarını açıkladı.

Tüketim harcamaları araştırmaları, en yoksul yüzde 10’luk kesimin harcadığı her 100 liranın 31 lirasını gıda için yaptığını, en zengin yüzde 10’luk kesimin 100 liralık harcaması içerisinde gıdanın aldığı payın ise 13 lirada kaldığını gösterdi.

YOKSUL EKMEĞE HARCIYOR
 
Araştırmaya göre aileler her 100 liranın 18.7 lirasını pirinç, ekmek, bulgur, buğday unu, makarna ve şehriye gibi ürünlere harcadı. Diğer ülkelere göre miktar olarak çok az tüketilmesine rağmen, dünyanın belki de en yüksek fiyatlarının geçerli olması nedeniyle et ve balık için yapılan harcamalar ise gıda harcamalarının yüzde 24.3’ünü oluşturdu. Süt, peynir, tereyağı ve diğer süt ürünleri ile yumurtanın gıda harcamaları içerisindeki payı ise yüzde 18’i buldu. Türkiye’de gıda için harcanan her 100 liranın 5.3 lirası tereyağı dışındaki yağlara, 8.2 lirası meyveye, 13.3 lirası sebzeye, 1.5 lirası bakliyata, 10.7 lirası ise diğer gıda ürünlerine ayrıldı. Türkiye İstatistik Kurumu’nun verilerine göre yoksullar gıda harcamalarının büyük bölümünü ekmek, tahıl ve sebzeye ayırırken, zenginlerin gıda harcamalarının büyük bölümünü et balık ve deniz ürünleri meydana getirdi.
 
Haziran ayında süt ve süt ürünleri ile yumurta harcamalarında ise yüzde 4.36 oranında yükseliş gözlendi. Katı ve sıvı yağ fiyatlarında yüzde 4.76 oranında artış kaydedildi. Meyve harcamalarının yüzde 10.55 oranında gerilediği haziran ayında sebze harcamalarında ise yüzde 61.49 gibi oldukça yüksek oranlı artış yaşandı. Sebze fiyatlarındaki artış kamuoyunda daha çok patates ve soğan üzerinden tartışılırken, biber, domates, taze fasulye, salatalık, patlıcan, marul gibi sebze fiyatlarında da çok yüksek orandı artışlar gözlendi. Bakliyat fiyatları yüzde 0.42 oranında azalırken diğer gıda fiyatlarında da yüzde 2.6 oranında yükseliş kaydedildi. Haziranda hem Türk lirasında yaşanan yüksek oranlı değer kayıpları, hem ramazan nedeniyle gıdaya olan talebin artması hem de seçim süreci gıda fiyatlarının önemli ölçüde artmasına neden oldu.
 
MEYVEDE PATLAMA
 
Araştırmaya göre 2018 yılının ilk altı aylık döneminde gıda harcamalarında yaşanan toplam artış ise yüzde 20.59’a ulaştı. Bu dönemde ekmek, un, bulgur, makarna harcamaları yüzde 16.79 oranında artış kaydetti. Et-balık fiyatları yüzde 12.69 oranında artarken, süt ve süt grubu ürünlerin fiyatlarında yüzde 11.94, yağ fiyatlarında yüzde 7.9, meyve fiyatlarında yüzde 38.43 artış gözlendi. Sebze fiyatlarında yüzde 46.7 artış kaydedilirken bakliyat fiyatlarında yüzde 8.6 oranında azalış yaşandı. Son altı ayda diğer gıda maddelerinin fiyatlarında ise ortalama yüzde 7.13 oranında artış oldu.
 
YÜZDE 30 ARTIŞ
 
Araştırmanın yapılmaya başlandığı Eylül 2017 ile Haziran 2018 aylarını kapsayan son 10 aylık dönemde ise gıda harcamalarında ortalama yüzde 29.6 oranında artış gözlendi. Bu dönemde ekmek, un, bulgur, makarna ve benzerlerinin fiyatlarında yüzde 17.63, et-balık fiyatlarında yüzde 7.89, süt ve süt ürünleri ile yumurta fiyatları yüzde 22.97 oranında artış gösterdi. Son on ayda katı ve sıvı yağ fiyatları yüzde 10.47 oranında arttı. Meyve fiyatları yüzde 27.67 oranında sebze fiyatları ise yüzde 115.21 oranında artış kaydetti. Bakliyat fiyatları yüzde 01.26 oranında azalırken diğer gıda fiyatları ise yüzde 18.82 oranında artış gösterdi.
DİĞER HABERLER
EN TEMEL GIDAYA ERİŞMEK BİLE LÜKS
EN TEMEL GIDAYA ERİŞMEK BİLE LÜKS

47 aydır artan gıda enflasyonu nedeniyle sağlıklı beslenmek lüks oldu.

PATRONLAR İÇİN YAŞAMAYACAĞIZ
PATRONLAR İÇİN YAŞAMAYACAĞIZ

1 Mayıs, 8 saatlik iş günü mücadelesinin bir sonucuydu. ABD’de daha kısa çalışma saatleri tekrar sendikaların gündeminde. Otomobil İşçileri Sendikası (UAW) 32 saatlik iş haftasını grev ve örgütlenme talepleri arasına aldı.

HALKIN ENFLASYONU YÜZDE 95.7
HALKIN ENFLASYONU YÜZDE 95.7

Türkiye’de 47 aydır yükselen gıda fiyatları ile halkın enflasyonu nisanda yüzde 95.7’ye ulaştı.

RASYONEL ZEMİN SLOGAN DÜZEYİNDE KALDI
RASYONEL ZEMİN SLOGAN DÜZEYİNDE KALDI

Mehmet Şimşek’in “Rasyonel zemine dönmek zorundayız” anlayışı iyi niyetli ve gerekli bir yaklaşımdır. Ne var ki Türkiye’de bugünkü koşullarda slogan düzeyinde kalmak zorundadır.