GIDA DEVİ MONDELEZ’DEN 54 MİLYON DOLARLIK YATIRIM
Gebze’de bulunan fabrikasına yaklaşık 54 milyon dolarlık yatırım kararı alan Mondelez International Türkiye, bu yatırımla mevcut sistemine yeni şeker üretim hatları ekleyecek. İlave yatırımla üretimde 20 bin tonluk artış hedefleniyor.

Gıda sektörünün önemli firmalarından Mondelez, üretim hattını büyütüyor. Gebze’de yer alan fabrikasına yaklaşık 54 milyon dolarlık yatırım yapma kararı aldıklarını belirten Mondelez International Türkiye Sakız ve Şeker Kategorisi Pazarlama Lideri Bahadır Demir, yeni şeker üretim hatları ile mevcut üretim kapasitelerine ek 20 bin tonluk artış hedeflediklerini söyledi. Üretim tesislerinin 85 bin metrekarelik alanda yer aldığını aktaran Demir, yıllık 110 bin ton üretim kapasiteli tesislerinde yurtiçi ve ihracata yönelik üretim yaptıklarını bildirdi.
7 yılda 220 milyon TL
Türkiye’de Falım, First, TipiTip, Şıpsevdi ve Bubblicious’un yanı sıra Kent, Topitop, Missbon, Tofitave Jelibon gibi markaların üretimini yaptıklarını söyleyen Demir, Mondelez Türkiye’nin Mondelez International’ın odak pazarlarından birisi olduğunu belirtti. Bu doğrultuda da Türkiye’ye son 7 yılda 220 milyon TL’lik yatırım yaptıklarını duyuran Demir, “Söz konusu yatırımlarla Gebze fabrikamızdaki sakız ve şeker hatlarını genişletip tatlandırıcı hattı kurduk. Üç yıl önce Fransa’nın St. Genest’deki üretim hattını da Türkiye’ye taşıdık. Dünyanın bir numaralı sakız üretimine sahip Fransa gibi bir ülkeden Türkiye’ye böyle büyük bir üretimin taşınması tüm Avrupa’ya üretim yapma adına oldukça önemli bir adımdı. Bu yatırımla birlikte 2018 yılı itibarıyla Hollywood ve Trident sakızları üretimi ve ihracatını Türkiye’den gerçekleştirilmeye başladık” dedi.
Sakızda payı büyük
Sakız sektörü hakkında da konuşan Demir, genel anlamda sektörün istikrarlı bir büyüme gösterdiğini söyledi. Son birkaç yılda ciroda yıllık yüzde 12-13 seviyelerinde büyüyen bir pazar olduğunu kaydeden Demir, “Kategori bazında bakacak olursak da, buradaki büyüme yüzde 35 şekersiz, yüzde 45 tatlandırıcılı ve yüzde 21 şekerli sakızdan geliyor.
Türkiye’de sakız, şeker, çikolata ve bisküvi kategorilerinin toplam pazar büyüklüğü yaklaşık 12.8 milyar TL. Büyüklüğü 1 milyar TL olan sakız ve 800 milyon TL olan şeker kategorilerinde Mondelez International Türkiye olarak pazarın en önemli oyuncusuyuz. Sakız kategorisinde pazar payımız ise yüzde 49.4” diye konuştu.
Demir, son dönemde tüketim ve alışveriş alışkanlıklarının da değiştiğini aktardı. Ev dışı tüketimin yoğun olduğu sakız kategorisinin 2020 yılında karantinadan olumsuz etkilendiğini belirten Demir, bu nedenle büyümenin yüzde 2 seviyesinde kaldığım kaydetti. Demir, sakız sektörünün son 5 yılda yaklaşık yüzde 44 büyüdüğünü sözlerine ekledi.