Emeğin Gücü, Emekçinin Yanındayız...
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
ANADOLU ETAP
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
ANADOLU ETAP
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
20 Mayıs 2024
ENFLASYONDA DÜŞÜŞ DÖVİZE BAĞLI

Tüketiciler mutfak ihtiyacına döndü, basta elektronik ve ev ürünleri olmak üzere gıda dışı alışverişler daraldı.

ENFLASYONDA DÜŞÜŞ DÖVİZE BAĞLI

Yüksek enflasyon tüketiciyi temel ihtiyaçlarına yönlendirdi. Gıda dışı alanlar yüzde 20 daraldı. Enflasyonda düşüşün döviz seviyesi ve üretimdeki artışa bağlı olduğu belirtildi

Dünyada yaşanan düşüşe karşılık Türkiye’de artmaya devam eden gıda fiyatları vatandaşın tüketimini ve bütçesini zorlarken, alışverişler mutfak ihtiyacına odaklandı. Başta elektronik ve ev ürünleri olmak üzere gıda dışı alışverişlerde yüzde 20’lik daralma yaşandığına işaret eden Carrefoursa CEO’su Kutay Kartallıoğlu, “Gıda enflasyonunda düşüş bekliyorum ama bu üretim kapasitesi ile alakalı. Türkiye’nin üretim kapasitesi maalesef yeterli değil. Gıdanın çok büyük bir kısmı döviz kurları ile hareket ediyor” diye konuştu.

İHTİYAÇLAR ERTELENİYOR

Tarım alanlarının küçüldüğünü ve çiftçinin kullandığı tohumdan yeme kadar birçok girdinin döviz ile hareket ettiğini kaydeden Kartallıoğlu şu değerlendirmeyi yaptı: “Ülkede ikame sektörler ne kadar gelişirse, tohum ne kadar ata tohumuna dönerse, dövizden ne kadar çok kurtulursak o zaman gıda enflasyonu düşebilir. Türkiye’de üretim artacak ki gıda enflasyonu düşsün. Bundan 20 yıl önce ekilebilir tarım alam 21 milyon dönümken, bugün nüfus çok daha fazlayken ekim alanı 16-17 milyon dönüme düşmüş. Bu uzun vadeli bir iş. Öyle kısa vadede düşecek bir gıda enflasyonu yok.” Müşterinin temel ihtiyaçlarına ve temel mutfak alışverişlerine döndüğünü, gıda dışı alanda yüzde 20’lik daralma yaşandığını kaydeden Kartallıoğlu, “11 milyon müşterinin datasından da görüyoruz. Enflasyon, müşterinin bütçesini, çalışan kesimi hiçbirimizi iyi etkilemedi. Harcanabilir gelir azaldı. Gıda dışı ürünler arasında en yavaş büyüme elektronik, ev ürünleri. Tüketici gıda dışı tarafındaki ihtiyaçları erteleme eğilimine girdi” diye konuştu.

Üretici fiyatları değişmediği sürece fiyat etiketlerini değiştirmediklerini ve ürünlere zam yapmadıklarını vurgulayan Kutay Kartallıoğlu, “Çalışanlarımızın en sevmediği iş fiyat etiketi değiştirmek. Bu yüzden müşterinin yüzüne bakamayan arkadaşlarımız var. Diğer oyuncu arkadaşlarımı da dahil ederek söylüyorum zam yapmak, fiyat etiketi değiştirmek kadar bize zul gelen başka bir iş yok” dedi.

Gıda dışı gelirlere odaklandı

Şirketin hedefleri ile ilgili de bilgi veren Kutay Kartallıoğlu, bayilerle birlikte 1.100 mağazayı geçtiklerini aktardı. Yeni iş alanları ile bayi sayısını artırırken bir dağıtım organizasyonu olma planını devreye aldıklarını kaydeden Kartallıoğlu, gıda perakendeciliği dışı gelirlerde hedeflerinin 5 yıl içinde yüzde 30-35’lere ulaşmak olduğunu söyledi. Restoran olarak hizmet veren Lezzet Arası ile catering işine gireceklerini aktaran Kartallıoğlu, CarrefourSA Profesyonel markası ile Antalya ve Bodrum’da otel ve restoranlara da hizmet vermeye başladıklarını açıkladı. Yıla 300 bayi ile başladıklarını anlatan Kartallıoğlu, bu sayının 420’yi geçtiğini sene sonunda ise 700’e ulaşmayı planladıklarını açıkladı.

KAYNAK Sözcü
DİĞER HABERLER
POLONEZ İŞÇİSİ HAKLARI İÇİN ANKARA’YA YÜRÜYOR
POLONEZ İŞÇİSİ HAKLARI İÇİN ANKARA’YA YÜRÜYOR

Ürdünlü işveren anayasayı çiğnedi; sendikaya üye işçileri işten attı. Yetkililer çözüm üretmedi. Çoğunluğu kadın 146 işçi, Ankara yürüyüşü için ilk adımı yarın atacak.

GIDAYA GÜVEN KALMADI
GIDAYA GÜVEN KALMADI

Sadece ihracattan dönen değil iç pazara üretilen ürünlerde de ilaç kalıntıları gündemde. Yurttaş Tarım Bakanlığı’ndan denetimi arttırmasını ve şeffaf olmasını istiyor.

ENFLASYONU DÜŞÜRECEĞİZ DİYE ÜRETEMEZ OLDUK
ENFLASYONU DÜŞÜRECEĞİZ DİYE ÜRETEMEZ OLDUK

Ekonomi yönetimi Orta Vadeli Program ve sıkılaşma adımlarıyla enflasyonu düşürmeye çalışsa da öngörüler bir türlü tutmadı, hayat pahalılığının azalması bir yana en temel ihtiyaç olan gıdada fiyatlar uçtu.

‘MUTFAKTAKİ YANGIN SÜRERKEN FAİZ İNDİRİMİ ERKEN BİR ADIM’
‘MUTFAKTAKİ YANGIN SÜRERKEN FAİZ İNDİRİMİ ERKEN BİR ADIM’

Yabancı bankaların birçoğu Merkez Bankası’ndan (TCMB) aralık ayında faiz indirim beklerken, ABD’li yatırım bankası Goldman Sachs ekonomistleri ‘mutfaktaki yangına’ dikkat çekti.