Emeğin Gücü, Emekçinin Yanındayız...
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
24 Temmuz 2020
DÜNYADA 6’NCIYIZ, ZORLU DENİZDE YOL ALMA KASIMIZ GÜÇLÜ

Coca-Cola İçecek’in (CCI) “yabancı para cinsinden uzun vadeli temerrüt derecelendirmesi notu ve birincil teminatsız derecelendirme notu” arttı. “Yatırım yapılabilir” seviyeye çıktı.

DÜNYADA 6’NCIYIZ, ZORLU DENİZDE YOL ALMA KASIMIZ GÜÇLÜ

Coca-Cola İçecek CEO’su Burak Başarır, uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu Fitch Ratings’in bu ayın ilk günlerinde yaptığı açıklamayı keyifle okudu:

– Coca-Cola İçecek’in (CCI) “yabancı para cinsinden uzun vadeli temerrüt derecelendirmesi notu ve birincil teminatsız derecelendirme notu” arttı. “Yatırım yapılabilir” seviyeye çıktı.
 
Nota ve “görünüm”e baktı:
 
– Fitch, CCI’ın kredi notunu “BB”den “BBB-“ye yükseltti. Kredi notunun görünümünü ise “negatiften “durağan”a çevirdi.
 
CCI’ın Fitch’in değerlendirme raporuna da yansıyan durumunu irdeledi:
 
– Marka portföyümüz güçlü ve dengeli, Coca-Cola sisteminin güçlü ağı var, bilançomuz sağlam ve finansal politikalarımız disiplinli, etkin maliyet yönetimi ve güçlü likidite akışı söz konusu, Anadolu Grubu’nun bünyesinde olmak sinerji yaratıyor.
 
Raporda da altı çizilen şu noktaya odaklandı:
 
-Şirkette COVID-19 sebebiyle oluşan daralma ölçülü kalacak. MALİyet azaltma ve nakit koruma önlemleri 2020’yi telafi edecek. 2020-2023 döneminde düşük borçluluk sürdürülecek.
 
Burak Başarır’la Fitch’in not artırımını, COVID-19 sürecini, beklentilerini konuşmak üzere görüntülü platformda buluştuk. Başarır, CCI Kurumsal İlişkiler Direktörü Servet Yıldırım’ın da katıldığı sohbete şu mesajla başladı:
 
– Şoklara karşı dayanıklı yapıya sahibiz. Faaliyet gösterdiğimiz coğrafyanın gereklerinden hareketle zorlu denizlerde yol almak en güçlü kasımız.
 
10 ülkede 26 fabrikalarının bulunduğunu belirtip, sıraladı:
 
– Türkiye, Pakistan, Azerbaycan, Kazakistan, Irak, Ürdün, Kırgızistan, Suriye, Tacikistan, Türkmenistan.
 
Fitch’in CCI’ın notunu yükseltmesini şöyle yorumladı:
 
-Şirketimiz çok daha iyi bir derecelendirme seviyesi hak ediyor. İçinden geçtiğimiz bu zorlu süreç ve mücadele edilen koşullar altında “yatırım yapılabilir” seviye ile değerlendirilmek, gücümüzün tescili oldu.
 
Not yükselişinin yaratacağı olumlu etkiye dikkat çekti:
 
-Not artışı, CCI’ın yeniden daha fazla sayıda ve büyük yatırımcıya ulaşılabilir olmasına, gerektiğinde uzun vade ve daha düşük faizle borçlanmasına vesile olacak. Ülkemizi uluslararası piyasalarda en iyi şekilde temsili sürdüreceğiz.
 
Borsa İstanbul’da işlem gören hisseleriyle ilgili örnek verdi:
 
– CCI hisselerinde yabancı yatırımcı oranı yüzde 86 düzeyinde bulunuyor.
 
CCI’ın Coca-Cola dünyası içindeki yerinin altını çizdi:
 
– Coca-Cola’nın dünyada 6’ncı büyük şişeleyicisiyiz.
 
COVID-19 sürecine, en zorlu coğrafyalardaki faaliyetlere rağmen CCI’ın notunun “yatırım yapılabilir” düzeye çıkması ulaşılan başarıyı ortaya koyuyor…
 
15 yılda 2.5 milyar dolarlık yatırım yaptık
 
COCA-Cola İçecek CEO’su Burak Başarır, şirketin faaliyetlerinin ciddi yatırım gerektiren bir coğrafyada olduğunu anımsatıp, sürdürdü:
 
– Zorlu ama fırsatları da çok olan bir coğrafyada iş yapıyoruz. 10 ülkeye 15 yılda toplam 2.5 milyar dolar yatırım yaptık.
 
Yatırımın ne kadarının yurt dışı olduğunu merak ettim, hesapladı:
 
– Yarısı yurt dışında, yarısı ülkemizde gerçekleşti.
 
CCI’ın iş hacminde Türkiye’nin yüzde 47 ile ilk sırada yer aldığını bildirdi:
 
– Pakistan CCI sistemi içinde yüzde 27-28’le ikinci sırada yer alıyor.
 
10 ülkede ‘işten çıkarma yok’ sözü verdik
 
COCA-Cola İçecek CEO’su Burak Başarır, COVID-19 sürecini şöyle değerlendirdi:
 
– COVID-19’u 10 ülkede farklı evrelerde yaşadık. Çalışanlarımızın sağlığı ve refahı en önemli öncelik oldu.
 
8 bin 500 çalışanımıza "İşten çıkarma olmayacak" sözü verdik.
 
Türkiye’deki "kısa çalışma ödeneği"ni anımsattım, şu mesajı verdi:
 
– Başvuruda bulunmadık "ihtiyacı olan şirketler girsin" diye düşündük.
 
Bayi ve distribütörlerine dikkat çekti:
 
– Tüm paydaşlarımıza,
 
"Güçlü kal, yanındayız" dedik.
 
Tedarik zincirlerinin güçlü olduğunu belirtti:
 
– Hammadde temininde güçlük yaşamadık. Üretim ve dağıtımımız hiç durmadı.
 
‘Yeme-içme’de 15 bin kişiye destek verdik
 
COCA-Cola İçecek CEO’su Burak Başarır, yeme-içme sektörünün yaşadığı sıkıntıyı dikkate alarak destek programlarına girdiklerini belirtti:
 
– Metro Market’in "Küçük İşletmem" projesine dahil olup ürün desteğinde bulunduk.
 
"Ahbap" ile yaptıkları işbirliğini paylaştı:
 
– 15 binden fazla yeme-içme sektörü çalışanına alışveriş kartı desteği sağladık. Sektör dernekleri TÜRYİD ve TÜRES ihtiyaç sahiplerine ulaşmamıza destek oldu.
 
Daralma hızı yavaşladı
 
COCA-Cola İçecek CEO’su Burak Başarır, 2020’nin ilk çeyreğinde konsolide satış hacmini yüzde 4 artırdıklarını belirtti:
 
– Haziran ayı marttan daha iyi geçti. Daralma hızı yavaşladı. Temmuz ve ağustosun daha olumlu geçeceğini düşünüyoruz.
 
COVID-19’un tüm dünyada şok etkisi yarattığını anımsattı:
 
– 2020 yıl sonu belirsizliğini koruyor. 2021 de zorlu görünse de krizin etkilerini telafi edeceğimize inanıyoruz.
 
Senaryo uzmanı olduk, her hafta revize yapıyoruz
 
COCA-Cola İçecek CEO’su Burak Başarır, normalde ayda bir bütçelerini gözden geçirip, gerektiğinde revize ettiklerini belirtti:
 
– COVID-19 süreci tüm şirketleri senaryo uzmanı yaptı. Artık bütçeyi her hafta gözden geçirip, gelecek 3 ayı ve yılı tahmin etmeye çalışıyoruz.
 
Belirli aralıklarla stres testleri gerçekleştirdiklerini vurguladı:
 
– Bu testlere göre gereken aksiyonları belirleyerek en kötüsü için hazırlıklarımızı tamamladık.
 
‘Yeme-içme’ 2 milyar dolar kaybetti
 
COCA-Cola İçecek CEO’su Burak Başarır, salgın sürecinden en çok etkilenenlerden birinin yeme-içme sektörü olduğunu belirtti:
 
– Türkiye’de yeme-içme sektörü 100 milyar lirayı aşıyor. Nisan-mayıs döneminde 2 milyar dolarlık kayıp yaşandığı hesaplanıyor.
 
Haziran itibariyle normalleşmenin başladığına işaret etti:
 
– Ev dışı tüketim noktalarının yüzde 80’i açıldı. Müşteri trafiği yüzde 40-50 düzeyinde.
DİĞER HABERLER
EN TEMEL GIDAYA ERİŞMEK BİLE LÜKS
EN TEMEL GIDAYA ERİŞMEK BİLE LÜKS

47 aydır artan gıda enflasyonu nedeniyle sağlıklı beslenmek lüks oldu.

PATRONLAR İÇİN YAŞAMAYACAĞIZ
PATRONLAR İÇİN YAŞAMAYACAĞIZ

1 Mayıs, 8 saatlik iş günü mücadelesinin bir sonucuydu. ABD’de daha kısa çalışma saatleri tekrar sendikaların gündeminde. Otomobil İşçileri Sendikası (UAW) 32 saatlik iş haftasını grev ve örgütlenme talepleri arasına aldı.

HALKIN ENFLASYONU YÜZDE 95.7
HALKIN ENFLASYONU YÜZDE 95.7

Türkiye’de 47 aydır yükselen gıda fiyatları ile halkın enflasyonu nisanda yüzde 95.7’ye ulaştı.

RASYONEL ZEMİN SLOGAN DÜZEYİNDE KALDI
RASYONEL ZEMİN SLOGAN DÜZEYİNDE KALDI

Mehmet Şimşek’in “Rasyonel zemine dönmek zorundayız” anlayışı iyi niyetli ve gerekli bir yaklaşımdır. Ne var ki Türkiye’de bugünkü koşullarda slogan düzeyinde kalmak zorundadır.