DIEGAO, IVAN’A RAKI İÇİRECEK
En hızlı gelişen pazar olarak gösterdiği Rusya’yı rakı ile fethedecek.
İngiliz içki üreticisi Diegao, Mey içkinin satış ve dağıtım ağından faydalanarak gelişen pazarlarda büyüyecek. Şirket, ÖTV artışları nedeniyle Türkiye pazarında yaşanan yüzde 6-7’lik düşüşü ihracatla telafi edecek.
Geçen şubatta Mey İçki’yi satın almak üzere TPG ile anlaşan Diegao, Mey’i 34 markasıyla bünyesine kattı. Portföyünde Johnnie Walker, J&B ve Baileys markaları bulunduran Diegao, bundan sonraki süreçte Mey İçki’nin rakı kategorisindeki gücünü kullanarak gelişmekte olan pazarlara yoğunlaşacağını açıkladı. Satışlarının yüzde 50’sini gelişmekte olan pazarlardan elde etmeyi planlayan şirket, en hızlı gelişen pazarı olarak gösterdiği Rusya’yı rakı ile fethedecek.
Diegao Avrupa Başkanı Andrew Morgan Mey-Diegao eşleşmesinin pazar ve iki şirket açısından önemli bir sinerji yaratacağını anlatarak önümüzdeki dönemlerde özellikle ‘Yeni Rakı’nın ortak portföyde kilit bir rol oynayacağını söyledi. Morgan, büyüyen ve gelişen piyasalarda bu satın almayla birlikte büyümeyi planladıklarını belirerek “Bugün Avrupa’daki satışlarımızın yüze 20’si gelişmekte olan pazarlardan geliyor. Hedefimiz büyüyen piyasalardan gelen satış oranımızı iki katına çıkarmak. Bölgemizde Avrupa’daki tüm satışların hızlı büyüyen pazarlardan geliyor. Bunlardan biri de Rusya” dedi.
Önümüzdeki dönemlerde de satın almaların devam edeceğini kaydeden Morgan, “Büyümekte olan piyasalara bakıyoruz. Daha yeni Çin alkollü içki işletmesini satın aldık. Çin’de çok önemli br kategori. Vietnam’da bir başka satın almayı tamamladık. Afrika ülkerinde de satın almalarımız devam ediyor. Tanzanya’da yeni bir satın alma gerçekleştirdik” dedi.