ÇAY PLARTFORMU 5 NOLU BİLDİRGESİ
Çay platformu, dönem sözcüsü Nevzat PALİÇ’in başkanlığında, sivil toplum örgütleri ve meslek kuruluşlarının geniş katılımıyla 30.01.2012 tarihinde saat 16:00’da ziraat odası toplantı salonunda bir araya gelmiştir.
Çay platformu, dönem sözcüsü Nevzat PALİÇ’in başkanlığında, sivil toplum örgütleri ve meslek kuruluşlarının geniş katılımıyla 30.01.2012 tarihinde saat 16:00’da ziraat odası toplantı salonunda bir araya gelmiştir.
Toplantıda, Çay Kanunu Taslağı ele alınmış ve görüşmeler sonucunda aşağıdaki hususların kamuoyuna açıklanmasına karar verilmiştir:
Ticaret borsası tarafından hazırlanan Çay Kanunu Taslağı, sivil toplum örgütleri ve meslek kuruluşlarının görüş ve önerileri dikkate alınarak hazırlanmamış olduğu ve amaç ve kapsam bölümünde belirtildiği gibi üst kurul oluşum eksenli bir çalışma olduğu için, çay platformu temsilcileri tarafından reddedilmiştir.
Platformun önerisi; 3092 sayılı Çay Kanunu’nda değişiklik yapılarak veya mevcut kanun genişleterek üreticiyi, işletmeciyi, tüketiciyi koruyan 15 madde halindeki çay eylem planındaki uygulamaları, Kanun içine yerleştirmek suretiyle yasalaştırmaktır.
ÇAYKUR’un gündeme getirdiği, organik gübre kullanılarak belirli bir zaman dilimi içerisinde organik çaya geçilmesi uygulaması, Platform tarafından desteklenmektedir.
Çay bitkisinin on yılda bir budanarak standart 20 santimetre dipte kalacak şekilde kesiminin kanunlaştırılarak uygulanmaya konması Çay Platformu tarafından olumlu karşılanmıştır.
ÇAYKUR’un 2012 yılı yaş çay alım kampanyası için, günlük kapasitesini 6500 tondan 8000 tona çıkaran teknolojik çalışmanın başlatılması Platform tarafından memnuniyetle karşılanmıştır.
Rize Dernekler Federasyonu, Ticaret Borsası işbirliği ve Ticaret Bakanı Sn. Hayati YAZICI’nın katkılarıyla düzenlenen, Türk Çayı’nın Markalaşması ve Uluslararası Tanıtımı 2023 Vizyonu Çalıştayı’nın çalışmaları Platform tarafından titizlikle takip edilmiştir. Başta çay üreticileri ve çalışanları olmak üzere, bölge ve ülke halkının refahına katkıda bulunmak ve çayımızı dünyada tanınan ve tercih edilen bir marka haline getirmek için, üretici eğitimi, markalaşma vizyonu eğitimi, çay ıslahı, ürün çeşitliliği, imaj ürün geliştirme, tüketici talep araştırması, ortak marka oluşturulması, işletme teknolojilerinin geliştirilmesi, doğru gübreleme, çaylıkları gençleştirme, üretici örgütlenmesi, kaliteye bağlı üretici destekleri, Çay Tanıtım Grubu’nun kurulması ve İhracatçı Birliği oluşturulması gibi faaliyetlerin öngörülmesi, Platformun görüşleriyle eşdeğerdir.
Başbakanımızın çaya ve ÇAYKUR’a karşı takındığı olumlu tavrı desteklemeyen, bu tutuma karşı çıkan kişi ve kuruluşları şiddetle kınıyoruz. Platform olarak hak ve menfaatlerimizin dışında hiçbir siyasi ve ideolojik çıkar peşinde olmadığımız gibi bu tür yaklaşımlara da şiddetle karşıyız.
Çay platformu, her zaman olduğu gibi ileri bir tarihte tekrar bir araya gelecek ve sektörle ilgili çalışmalarına devam edecek, oluşacak görüş ve öneriler kamuoyuyla anında paylaşılacaktır.
Kamuoyuna saygıyla duyurulur.
Nevzat PALİÇ
Dönem Sözcüsü