Emeğin Gücü, Emekçinin Yanındayız...
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
25 Nisan 2012
CAN DERDİNE DÜŞTÜK

Yurttaşların sağlık konusundaki endişesi 2008’de yüzde 39 iken bu yıl yüzde 52’ye fırladı.

CAN DERDİNE DÜŞTÜK

       Türkiye’de ‘Sigorta Sektörü Algı ve Bilinç Araştırması’na göre son 3 yılda yurttaşların sağlık ve depremle ilgili endişeleri arttı. Ekonomi ve enflasyonla ilgili endişeleri ise azaldı.

       Türkiyede 2008de mal ile ilgili endişeler ön plandayken, 2012de yurttaşların sağlık ve depremle ilgili endişeleri ekonomik endişeleri solladı. 2008’de gelecekle ilgili ilk endişelerinde sağlık yüzde 13lerde yer alırken 2012de bu endişe yüzde 21e yükseldi. Depremle endişesi yüzde 9dan yüzde 16ya yükselirken işsizlikle ilgili endişe ise yüzde 20den yüzde 17ye geriledi. Ekonomi ile ilgili endişe ise yüzde 21den yüzde 15e indi.

       Türkiye Sigorta ve Reasürans Şirketleri Birliğinin (TSRŞB) İDE Araştırma şirketiyle gerçekleştirdiği Türkiyede Sigorta Algısı II araştırmasının sonuçlarına göre son 3 yılda insanların ekonomi ve enflasyonla ilgili endişeleri azalırken sağlık ve depremle ilgili endişeleri dramatik boyutta artış gösterdi. Araştırmada şu tesbitlere yer verildi:

       * Yurttaşların gelecekle ilgili sağlık endişesi 2008de yüzde 39 iken 2012de bu yüzde 52ye fırladı. İşsizlik endişesi yüzde 49dan yüzde 44e gerilerken deprem endişesi yüzde 18den yüzde 31e yükseldi. Ekonomi ile ilgili endişe yüzde 49dan yüzde 38e gerilerken terör endişesi ise yüzde 29dan yüzde 26ya indi.

       * Sağlıkla ilgili endişeler Marmara ve Karadeniz bölgesinde öne çıkarken işsizlikle ilgili endişelerse Karadeniz Bölgesi’nde öne çıkıyor. Depremle ilgili endişeler, Marmara, Ege ve Akdeniz bölgelerinde daha yüksek. Enflasyon ise Doğu ve G. Doğu Anadolu bölgesi en çok endişe duyulan konu arasında başı çekiyor.

       * Sigorta yatırmama nedenleri içerisinde en çok ifade edilen neden, ödemekte zorlanacağım oldu. Bu oran 2008den 2012ye 6 puan düşüş gösterdi. İkinci sırada ise sosyal güvencenin yeterli görülmesi yer aldı.

       * Maddi durumun uygun olmaması, sigorta iptal ettirme nedenlerinin başında geliyor (Yüzde 47). Bunu prim ödemelerinin artması ve acenteden memnun kalınmaması izliyor.

       * Katılımcıların yarıdan fazlası şu anki ihtiyaçlarını düşündüklerinde (sahip olduklarının dışında) hiçbir sigorta ürünü satın almayacaklarını söylüyor. Hiçbir sigorta ürünü almayacaklarını söyleyenlerin oranı 2008’den 2012’-ye 2 kat artış gösterdi.

       Araştırmaya göre deprem endişesi, ilk sırada söylenmekle birlikte toplamda daha az katılımcı tarafından dile getiriliyor. Bu farklılığın muhtemel nedeni deprem ile ilgili yapılan iletişim ve konunun kamuoyu gündeminde kalmasından kaynaklanıyor.

DİĞER HABERLER
EN TEMEL GIDAYA ERİŞMEK BİLE LÜKS
EN TEMEL GIDAYA ERİŞMEK BİLE LÜKS

47 aydır artan gıda enflasyonu nedeniyle sağlıklı beslenmek lüks oldu.

PATRONLAR İÇİN YAŞAMAYACAĞIZ
PATRONLAR İÇİN YAŞAMAYACAĞIZ

1 Mayıs, 8 saatlik iş günü mücadelesinin bir sonucuydu. ABD’de daha kısa çalışma saatleri tekrar sendikaların gündeminde. Otomobil İşçileri Sendikası (UAW) 32 saatlik iş haftasını grev ve örgütlenme talepleri arasına aldı.

HALKIN ENFLASYONU YÜZDE 95.7
HALKIN ENFLASYONU YÜZDE 95.7

Türkiye’de 47 aydır yükselen gıda fiyatları ile halkın enflasyonu nisanda yüzde 95.7’ye ulaştı.

RASYONEL ZEMİN SLOGAN DÜZEYİNDE KALDI
RASYONEL ZEMİN SLOGAN DÜZEYİNDE KALDI

Mehmet Şimşek’in “Rasyonel zemine dönmek zorundayız” anlayışı iyi niyetli ve gerekli bir yaklaşımdır. Ne var ki Türkiye’de bugünkü koşullarda slogan düzeyinde kalmak zorundadır.