Emeğin Gücü, Emekçinin Yanındayız...
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
Sibaş
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Doğuş Cips
Dr Oetker
Agthia
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
Sibaş
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Doğuş Cips
Dr Oetker
Agthia
23 Aralık 2018
BU BÜTÇE HALKIN BÜTÇESİ DEĞİL

Çalışan kesim üstünde, işveren kesintileri dahil, vergi ve kesintilerin payı yüzde 37´dir. Bu oran Avrupa Birliği´nde yüzde 25´tir.

BU BÜTÇE HALKIN BÜTÇESİ DEĞİL

E-kitap’ta yüzde 1 olan KDV oranı, yeni yılda yüzde 18’e çıkarıldı. E-dergide 8 olan vergi oranı da yüzde 18’e çıkarıldı. Kitapta yüzde 8 oranı devam ediyor.

Avrupa’da ve dünyada kültür araçlarından ya hiç vergi alınmıyor veya düşük alınıyor. Söz gelimi Latin Amerika’da Şili dışında hiçbir ülke kitaptan KDV almıyor.
 
Geçtiğimiz Mart ayında bir televizyonda bir akademisyen "Bizde de şimdi okuma oranı arttıkça beni afakanlar basıyor. Ben daha çok cahil ve okumamış, tahsilsiz kesimin ferasetine güveniyorum bu ülkede" demişti. Tepkiler üstüne istifa etti ve fakat sonrasında ödül olarak YÖK denetleme kuruluna atandı.
 
Kitapta KDV artıran siyasi iktidarın ne yapmak istediği çok açık değil mi?
 
Dahası Türkiye’de vergiyi fakir-fukara veriyor.
 
Çalışan kesim üstünde, işveren kesintileri dahil, vergi ve kesintilerin payı yüzde 37’dir. Bu oran Avrupa Birliği’nde yüzde 25’tir.
 
Akaryakıtın üçte ikisi vergidir. Gelir vergisi, şirketlerin verdiği Kurumlar Vergisi ve gayrimenkul vergilerinin, toplam vergi gelirleri içindeki payı yüzde 26’dır. Vergi gelirlerinin yüzde 74’ü zengin ve fakirin aynı oranda ödedikleri, KDV, ÖTV ve diğer tüketim vergilerinden oluşuyor. (Aşağıdaki tablo.)
 
 
Bütçenin harcama kısmına gelince; 
 
2019 Merkezi Yönetim bütçe giderleri  teklifi 960.9 milyar liradır. (Aşağıdaki tablo.)
 
 
1- 2019 bütçesinde yatırımları gösteren sermaye ve sermaye transferlerin payı düşük. Yüzde 6.1 olarak çok düşük kalıyor. Kamu yatırımları özel yatırımlar içinde altyapı oluşturur ve sürükleyici olur. Yatırımların bu kadar kısılması, potansiyel büyümeyi olumsuz etkiler ve işsizliğin artmasına neden olur.
 
2- 2019 bütçe açığı 80.6 milyar lira olarak, bütçenin yüzde 7.8’i kadar öngörülmüştür. Bütçe açığı bazen bütçe politikası olarak kullanılabilir. Eğer durgunluk varsa, bütçe açığı talep artışı ve ekonomide canlanma yaratır.
 
3- 2019 bütçesinde faiz giderleri 117.3 milyar liradır. Devlet yatırım yapmak için borçlanıyorsa, borçlanmanın net katkısı olur. Ayrıca eksi reel faiz varsa, devlet tahvili ve hazine bonosu alanlar, devlete ilave gizli vergi ödemiş olurlar.
 
4- Bütçede katma değer yaratan ve yaratmayan harcamalar var. Personel harcamaları, mal ve hizmet alımları, yatırımlar, katma değer yaratır. Buna karşılık 960.9 milyar lira olan 2019 bütçesinin yüzde 40.8’ini cari transferler (391.3 milyar lira) oluşturuyor. Bu transferler içinde yalnızca tarımsal desteler, verimlilik artışı yaratır. Diğerleri katma değer yaratmaz. Bu transferler, zararları ve açıkları kapatmak ile siyasi iktidarın yardımlar dediği ve aslında seçimler için dağıttığı transferlerden oluşur. 
 
2019 bütçesinin beşte ikisinden fazlasını oluşturan cari transferlerin kaleminin bu kadar yüksek olması, bütçe kaynaklarının siyasi amaçla kullanılması ve çarçur edilmesi demektir. Bu haliyle 2019 bütçesinin ekonomik istikrarı bozucu etkisi daha yüksek olacaktır.
DİĞER HABERLER
SİGARADA MUTLU SON
SİGARADA MUTLU SON

Sendikamızla British American Tobacco (BAT) arasında sürdürülen Toplu İş Sözleşmesi (TİS) görüşmeleri anlaşma ile sonuçlandı.

ÖZSOY UNLU MAMÜLLER’DE TİS GÖRÜŞMELERİ BAŞLADI
ÖZSOY UNLU MAMÜLLER’DE TİS GÖRÜŞMELERİ BAŞLADI

Özsoy Unlu Mamüller Gıda (Bolca Mantı) işyerinde yeni dönem toplu iş sözleşmesi görüşmeleri, Tekirdağ’da yapılan toplantıyla başladı.

TÜFE’DE 2023’ÜN MADDE SEPETİ VE AĞIRLIKLAR NASIL DEĞİŞECEK?
TÜFE’DE 2023’ÜN MADDE SEPETİ VE AĞIRLIKLAR NASIL DEĞİŞECEK?

TÜİK yarın ocak ayı TÜFE oranıyla birlikte 2023’ün madde ağırlıklarını da açıklayacak. Elektrik, doğalgaz ve akaryakıtın ağırlığı artacak. Buna karşılık otomobil, kira, ekmek gibi kalemlerin ağırlığı düşecek.

SIRMA GRUP’TA TİS GÖRÜŞMELERİ BAŞLADI
SIRMA GRUP’TA TİS GÖRÜŞMELERİ BAŞLADI

Sırma Grup işletmesinde yeni dönem toplu iş sözleşmesi görüşmeleri, İstanbul’da yapılan toplantıyla başladı.