ANADOLU EFES’İN, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK RAPORU’NA PLATİN ÖDÜL
Anadolu Efes, Amerikan İletişim Profesyonelleri Ligi’nin (LACP) her yıl düzenlediği küresel çaptaki Spotlight İletişim Yarışması’nın Büyük Ölçekli Şirketler Sürdürülebilirlik Raporu kategorisinde birinci seçilerek Platin Ödülü kazanan 2013 Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayınladı.

Anadolu Efes, Amerikan İletişim Profesyonelleri Ligi’nin (LACP) her yıl düzenlediği küresel çaptaki Spotlight İletişim Yarışması’nın Büyük Ölçekli Şirketler Sürdürülebilirlik Raporu kategorisinde birinci seçilerek Platin Ödülü kazanan 2013 Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayınladı. En Gelişmiş Uygulamalar alanında ise Altın Ödül kazanan rapora göre, Anadolu Efes’in tasarruf ettiği enerji; 200 bin ailenin yıllık enerji ihtiyacını karşılıyor.
Anadolu Efes, sürdürülebilirlik taahhütlerini, performansını ve gelecek hedeflerini kapsayan 2013 Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayınladı. Şirketin sürdürülebilirlik ve kurumsal sorumluluk alanlarında 2013 yılı boyunca gösterdiği performansı ortaya koyan sürdürülebilirlik raporu, Anadolu Efes’in Türkiye, Rusya, Kazakistan, Gürcistan, Moldova ve Ukrayna operasyonlarını kapsıyor.
Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi’nin ve UNGC CEO Water Mandate inisiyatifinin de imzacısı olan Anadolu Efes’in İçecek Grubu Başkan Yardımcısı Hüseyin Akın; rapora ilişkin şu değerlendirmeyi yaptı:
“300 milyonu aşkın bir nüfusun yaşadığı son derece dinamik ve gelişen ekonomilerin bulunduğu bir coğrafyada sürdürülebilir bir yaşam için çalışıyoruz. 45 yıldır paydaşlarımız için değer üretme ve sürdürülebilir gelişimin devamlılığının korunması hedefleriyle hareket ediyoruz. ‘Daha İyi Bir Yaşam Sürdürmek’ söylemi ışığında inşa ettiğimiz Anadolu Efes Pozitif Etki Planı doğrultusunda uygulamalar geliştiriyoruz. 2013 yılında da karşılaşabileceğimiz her türlü sosyal, ekonomik ve çevresel risk ve fırsatları değerlendirerek sürdürülebilirlik performansımızın geliştirilmesine yönelik çalışmalarımıza devam ettik. Örneğin bira üretiminde 2008’e kıyasla ürün başına %10 daha az enerji tüketip %10 daha az emisyon ürettik. 2008-2013 yılları arasında elde ettiğimiz enerji tasarrufu; 200.000 ailenin yıllık enerji ihtiyacını karşılayabiliyor.”
Anadolu Efes’in su yönetimi, enerji ve emisyon yönetimi, değer zincirinin geliştirilmesi, ürün sorumluluğu, operasyonel güvenilirlik, toplumsal gelişim, yetenek yönetimi ve ambalaj yönetimi ana başlıklarında elde ettiği gelişmelere yer verilen sürdürülebilirlik raporundan bazı satır başları şöyle:
“Anadolu Efes, 2008’e kıyasla bira üretiminde %19, malt üretiminde %24 daha az su tüketti. Şirketin, 2008-2013 yılları arasında elde ettiği su tasarrufu 67 bin ailenin yıllık su ihtiyacını karşılıyor.
2008’e kıyasla bira ve malt üretiminde %24 daha az atık su üretti.
Şirket 2008’e kıyasla ürün başına %10 daha az enerji tüketip, %10 daha az emisyon üretti. 2008-2013 yılları arasında elde edilen enerji tasarrufu, 200 bin ailenin yıllık enerji ihtiyacını karşılıyor.
Aynı dönemde elde edilen sera gazı tasarrufuyla ise 138.490 ağacın ömrü boyunca bertaraf edebileceği emisyona eşdeğer miktarda sera gazı salınımı engellenmiş oldu.
Ambalaj yönetimi alanındaki çalışmaları kapsamında şirketin, 2008-2013 yılları arasında geri dönüşlü cam şişe kullanarak tekrar kullanım ile tasarruf edilen cam şişeler sayesinde yaklaşık 900 bin ağacın ömrü boyunca bertaraf edebileceği miktarda sera gazı salınımı engellenmiş oldu.
Birlikte daha iyi bir yaşam sürdürmek için çevreye saygılı operasyonlar yürüten Anadolu Efes, 2013 yılında, bira ve malt üretiminde oluşan katı atık ve yan ürünlerin %94,6 oranında geri kazanılmasını sağladı.
Yerel tedarik, çevre, sağlık, kültür-sanat, eğitim alanlarında proje ve sponsorluklarla, faaliyet bölgelerinde toplumsal hayatı desteklemeye devam etti. 2013 yılında yerel tedarik oranını harcama bazında %78’e yükseltti.
Şirket 2013 yılında fırsat eşitliği ilkesi ışığında mavi yakalı kadın çalışan oranını %12’ye, beyaz yakalı kadın çalışan oranını ise %36,4’e yükseltti.”
Anadolu Efes, 2013 Sürdürülebilirlik Raporu’yla Amerikan İletişim Profesyonelleri Ligi’nin (LACP) her yıl düzenlediği küresel çaptaki Spotlight İletişim Yarışması’nın Büyük Ölçekli Şirketler Sürdürülebilirlik Raporu kategorisinde birinci seçildi ve Platin Ödülün sahibi oldu. En Gelişmiş Uygulamalar alanında ise Altın Ödül kazandı.