Emeğin Gücü, Emekçinin Yanındayız...
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
30 Temmuz 2019
GEÇİM SIKINTISI EĞİTİMDE UÇURUMU ARTIRDI

Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) açıkladığı 2018 yılı tüketim harcamaları verileri, yüksek enflasyon ve düşük büyümenin ailelerin harcamalarını nasıl değiştirdiğine dair sonuçları da yansıtıyor.

GEÇİM SIKINTISI EĞİTİMDE UÇURUMU ARTIRDI

Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) açıkladığı 2018 yılı tüketim harcamaları verileri, yüksek enflasyon ve düşük büyümenin ailelerin harcamalarını nasıl değiştirdiğine dair sonuçları da yansıtıyor.

Yüzde 20’lik gelir gruplarına göre ailelerin tüketim harcaması kalıplarındaki oynamalar ile harcamalarındaki reel değişimi incelediğimizde öne çıkan sonuçları şöyle sıralayabiliriz:
 
* 12 aylık ağırlıklı ortalama enflasyona göre ailelerin ortalama tüketim harcaması 2018’de reel olarak sadece yüzde 0.15 arttı.
 
* Barınma ile alkol ve sigaranın harcamalar içindeki payı, tüm gelir gruplarında birden azaldı. Buna karşın gıda ile haberleşmenin payı tüm gelir gruplarında arttı.
 
* 12 aylık ağırlıklı ortalama enflasyona göre tüketim harcaması reel olarak azalan kalemlerin başını yüzde 6.66 ile ulaşım çekiyor. Ailelerin harcamalarım reel olarak kıstıkları diğer kalemler yüzde 3.44 ile barınma, yüze 3.07 ile ev eşyaları ve yüzde 0.61 ile giyim  ve ayakkabı.
 
* Haberleşme harcamaları ise yüzde 25.92 gibi açıklaması zor yüksek bir reel artış göstermiş.
 
* Gelir grupları içerisinde toplam tüketimi reel olarak azalan tek kesimin yüzde 0.90 ile en zengin yüzde 20’lik grup olması bir diğer dikkat çekici nokta. Bunda en zengin dilimin, otomobil satın alma ve kullanma harcamalarını da kapsayan ulaştırma harcamalarını yüzde 14.27 kısmış olmasının belirleyici rolü var. Ancak en zengin grup giyim-ayakkabı, mobilya-ev aletleri, barınma ve alkol-sigara harcamalarını da reel olarak kısmış.
 
* En yoksul yüzde 20’lik gelir diliminde yer alan ailelerin tüketimi reel olarak kıstıkları kalemlerin başını yüzde 26.32 ile eğitim çekiyor.
 
* Zorlaşan geçim koşullarında en yoksul kesimin en fazla kısıntıyı eğitimde yapmış olmaları, eğitimdeki zengin-yoksul uçurumunun, daha da artmasına yol açtı. En zengin yüzde 20 ile en yoksul yüzde 20’nin eğitim harcamaları arasında 2017’de 22.8 kat olan fark32.31 kata çıktı.
 
2018’de artan geçim sıkıntısı, en büyük tahribatı bozuk gelir dağılımını kalıcılaştıran eğitim uçurumunda yapmış gözüküyor.
 
DİĞER HABERLER
VEFAT VE BAŞSAĞLIĞI
VEFAT VE BAŞSAĞLIĞI

Sendikamızın Mustafa Kemalpaşa Şube Başkanı, uzun soluklu mücadele arkadaşımız Ömürlü Ulufer, yakalandığı hastalık dolayısıyla hayatını kaybetmiştir.

AÇLIK SINIRI ASGARİ ÜCRETİ AŞTI: YOKSULLUK SINIRI 61 BİN 418 LİRA
AÇLIK SINIRI ASGARİ ÜCRETİ AŞTI: YOKSULLUK SINIRI 61 BİN 418 LİRA

Türkiye’de açlık sınırı, asgari ücrete kıyasla 754 lira daha fazla olarak 17 bin 756 liraya yükseldi. Aynı dönemde yoksulluk sınırı ise asgari ücretin 3.4 katına ulaşarak belirlendi.

ALMANYA’DA ASGARİ ÜCRET 3 BİN EURO OLUYOR
ALMANYA’DA ASGARİ ÜCRET 3 BİN EURO OLUYOR

Almanya’da enflasyon yeniden corona ve Rusya-Ukrayna savaşı öncesi döneme döndü. Yıllık enflasyon mart sonu itibariyle yüzde 2, nisan sonu itibariyle yüzde 2.2 oldu.

COCA COLA İÇECEK’TE TOPLU İŞ SÖZLEŞMESİ İMZALANDI
COCA COLA İÇECEK’TE TOPLU İŞ SÖZLEŞMESİ İMZALANDI

Sendikamız ile Coca Cola İçecek arasında şubat ayında başlayan yeni dönem toplu iş sözleşmesi görüşmelerinde anlaşma sağlandı.