Emeğin Gücü, Emekçinin Yanındayız...
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
03 Mayıs 2017
ŞARKÜTERİDE 60 GRAMA TALİM

Pastırma, sucuk, salam gibi geleneksel et ürünlerinin artık 60 gramlık paketler halinde ve kampanya ile satılabiliyor.

ŞARKÜTERİDE 60 GRAMA TALİM

Pastırma, sucuk, salam gibi geleneksel et ürünlerinin artık 60 gramlık paketler halinde ve kampanya ile satılabiliyor. Sektörde yaşanan sıkıntıyla ilgili görüşlerini aktadar Polonez Genel Müdürü Andaç Günsoy, “Artık tüketici, üzerinde kampanya olmayan ürünleri de almıyor. Şarküteri ürünlerini yüzde 50 indirim veya bir alana bir bedava kampanyaları ile satabiliyoruz. Yüzde 20-30’luk indirimler bile satmaya yetmiyor” diye konuştu.

PAKETLER KÜÇÜLDÜ
 
Yılın ilk üç ayında kırmızı et fiyatlarında tüm tedbirlere rağmen düşüş olduğunu aktaran Günsoy, dana eti ürünlerinde yüzde 6, piliç eti grubunda ise yüzde 8’lik zam yaptıklarını ve mayıs ayı itibarıyla zamların raflara yansıyacağını dile getirdi. Geçen yılın ilk üç ayına oranla perakende satış noktalarında bir artış olduğunu bunun da pazarda göreceli bir büyüme etkisi yarattığını anlatan Günsoy, tüketicinin alışveriş alışkanlığındaki değişimleri şöyle değerlendirdi: “Artık normal fiyatından ürünleri satamıyoruz. Mutlaka ciddi bir kampanyası olması gerekiyor. Bu tip uygulamalarla ciro oluşabiliyor. Et fiyatlarından dolayı 370 gramlık sucuklar 250’ye, 250 gramlıklar 200’e geriledi. Salam jambon tipi ürünlerde çabuk tüketilebilecek 60 gramlık aç bitir ürünleri artık pazarı domine ediyor. Eskiden satılan ürünler 150-200 gram idi şimdi bu 60 grama indi. Bundan dolayı ton bazında pazarda bir geriye gidiş var. Kârlılıklar sektörde yüzde 1-3 seviyesinde ”
 
MALİYET FİYATA YANSIMADI
 
Andaç Günsoy, son iki yıldır piyasanın da stabil olduğunu çok fazla büyüme olmadığına işaret etti. 2015’e göre geçen yıl dana eti ve beyaz et fiyatlarında artış yaşandığını kaydeden Günsoy, döviz ve asgari ücretle birlikte maliyetlerin artış gösterdiğini aktardı. Artan maliyetlerin şirketler tarafından fiyatlara gerektiği kadar yansıtılamadığını aktaran Günsoy, “Yüzde 5-6 civarında fiyat artışı yapabildik, maliyetlerimiz ise son iki yılda yüzde 8 arttı. Geçen yıl 182 milyon TL’lik ciro elde ettik, sattığımız tonaj ise değişmedi. Piyasada da toplam olarak bakıldığında ciddi bir ciro artışı yansımadı. Piyasa stabil geçti ve perakende kısmında 1.5 milyar TL’lik bir büyüklük söz konusu” dedi.

YÜZDE 70”İ PAKETE GİRDİ
 
Piyasada 10 yıl öncesine kadar şarküteride açıktan satılan ürünlerin payı yüzde 60’a ulaşırken, bu rakam şimdilerde yüzde 70 paketli, yüzde 30 açıktan satılan ürün olarak değişti. Ürün bazında bakıldığında bu sektörün lideri açık ara sucuk ürün grubu oluştururken, ambalajlı sucuk satışı hâlâ yüzde 50 seviyesinde. Marmara, Akdeniz ve Ege Bölgeleri’nde tüketiciler sucuk, kavurma ve pastırma gibi geleneksel tatların yanı sıra salam, sosis, jambon ve füme etin en önemli tüketim bölgeleri. İç Anadolu Bölgesi’nde sucuk tüketimi açık ara önde giderken, sucuğu sırasıyla pastırma ve kavurma takip ediyor.
 
200 MİLYON LİRA CİRO HEDEFLİYOR
 
Şarküteri ürünleri dışında Polonez Brasserie konsepti ile restoran işine de giren şirket, İstanbul’da 3 şube ile faaliyet gösteriyor. Sektördeki düşüş üzerine yatırımlarda yönünü restoranlara çeviren Polonez’in alım gücü ve markası ile bir zincir kuracaklarını açıklayan Andaç Günsoy, şirketin ortakları arasında yer alan Tahincioğlu Grubu ile bu yıl en az 3 projeye imza atacaklarını aktardı. Günsoy, 3 AVM’ye gireceklerini dile getirdi. Özellikle dünya mutfağının sunulduğu Brasserie konseptine odaklandıklarını anlatan Günsoy, perakende tarafında ise 2017 için yüzde 10-12 arası büyüme ile 200 milyon TL ciro hedeflediklerini açıkladı.
DİĞER HABERLER
 ASGARİ ÜCRETLİ 2.681 TL KAYBETTİ
 ASGARİ ÜCRETLİ 2.681 TL KAYBETTİ

Yüksek enflasyon çalışanların, emeklilerin 4 ayda maaşlarını eritip kuşa çevirdi. Asgari ücretlinin alım gücü 14.321 liraya kadar düştü.

FACİADAN KİMSE SORUMLU DEĞİLMİŞ
FACİADAN KİMSE SORUMLU DEĞİLMİŞ

Erzincan-İliç’teki Çöpler Altın Madeni’nde toprak altında kalan dokuz işçiden ikisine daha ulaşıldı.

ASGARİ ÜCRETE YÜZDE 25 ZAM YAPILMASI GEREKİYOR
ASGARİ ÜCRETE YÜZDE 25 ZAM YAPILMASI GEREKİYOR

Asgari ücretlinin maaşı her gün daha da eri TÜİK’in enflasyon verileri, asgari ücretin yıl ortasında en az yüzde 25.4 oranında eriyeceğini ortaya koydu.

GIDA EMTİA FİYATLARI ARTIŞINI NİSANDA DA SÜRDÜRDÜ
GIDA EMTİA FİYATLARI ARTIŞINI NİSANDA DA SÜRDÜRDÜ

Birleşmiş Milletler Gıda ve Tarım Örgütü (FAO) verilerine göre, küresel gıda fiyatları endeksi art arda ikinci ayda da yükselerek nisan ayında 18,8’den 119’a çıktı.