Emeğin Gücü, Emekçinin Yanındayız...
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
02 Temmuz 2014
PERAKENDEDE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK

Sustainable Brands Istanbul 2014 kapsamında, bu yıl ilk kez Sürdürülebilir Perakende Konferansı da düzenlendi.

PERAKENDEDE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK

Sustainable Brands Istanbul 2014 kapsamında, bu yıl ilk kez Sürdürülebilir Perakende Konferansı da düzenlendi.

 
ABD merkezli Sürdürülebilir Markalar Ağı’nın İstanbul ayağı olan Sustainable Brands Istanbul 2014, 28-29 Mayıs 2014 tarihlerinde 800 katılımcı, 15’i uluslararası olmak üzere 92 konuşmacı, 44 oturumla gerçekleşti. Sürdürülebilirlik Akademisi tarafından Sustainable Brands İstanbul 2014 çatısı altında bu yıl ilk kez düzenlenen Sürdürülebilir Perakende Konferansı’nda da, markaların ürün ve hizmetlerini son tüketici ile buluşturan perakendecilikte sürdürülebilirlik her yönüyle ele alındı.
 
Konferansın açılışını yapan Sürdürülebilirlik Akademisi Yönetim Kurulu Üyesi Semra Sevinç, perakende sektörüne neden ayrıca yer verdiklerini ve sektördeki sürdürülebilirlik uygulamalarının ekonominin geneline etkilerini açıkladı.
 
Konferans kapsamında gerçekleştirilen söyleşide Sürdürülebilirlik Akademisi Yönetim Kurulu Başkanı Murat Sungur Bursa’nın sorularını yanıtlayan Türkiye Perakendeciler Federasyonu Başkanı Mustafa Altunbilek, perakendeciler olarak kendilerine düşen rolün farkında olduklarını söyledi. Altunbilek, sürdürülebilirlik konusunda yapılması gerekenleri de şöyle sıraladı:
 
“Tedarikçilerimizden aldığımız ürünler konusunda bilinçli olmalıyız, müşterilerimizi bilinçlendirmeliyiz, çalışanlarımıza yatırım yapmalıyız,  kurumsallaşarak verimliliği ve karlılığı yakalamalıyız, Avrupa’daki gibi plastik poşetleri para ile sunmalı ve kullanımını özendirmemeliyiz.”  
 
Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından Başbakanlığa sunulan Perakende Yasa Tasarısı’na da değinen Altunbilek, sektörün sürdürülebilirliği için mağazaların Avrupa’daki gibi pazar günleri kapatılmasını desteklediklerini kaydetti.
 
Konferansta konuşan Hızlı tüketim sektörünün en önemli aktörlerinden Unilever’in Satış ve Müşteri Geliştirmeden Sorumlu Başkan Yardımcısı Cem Tarık Yüksel ise değişen alışverişçi davranışlarını, yeni nesil alışverişçinin markadan beklentilerini ve Unilever’in müşterileri ile sürdürülebilir bir ilişki kurması için nasıl politika belirlediğini anlattı.
 
Perakendecilere ürün ve hizmet sağlayan tedarikçilerin konuk olduğu oturumda ise karbon emisyonunun en önemli nedeni olan lojistik ayağında Ekol Lojistik Perakende Sektör Yöneticisi Alper Bilgi, mağazalarda en çok kullanılan ürünler olan plastik poşetlerdeki yenilikler hakkında BASF Plastikler Satış Müdürü Sevgül Keskin ve mağazaların demirbaşları olan raflar ve diğer ekipmanlar alanında önde gelen tedarikçilerden ÜÇGE’nin İcra Kurulu Üyesi Özden İnce, alanlarındaki sürdürülebilir uygulamaları anlattılar.
 
Envirosell’in Türkiye ortakları Burç Tutanç ve Melik Karabıyıkoğlu ise sunumlarında perakendecilere müşterileri ile sürdürülebilir bir ilişki kurmanın ipuçlarını verdiler. Müşterilerin satın alma kararlarının yüzde 70-80’inin mağaza içinde oluştuğunu belirten Tutanç ve Karabıyıkoğlu, ürün diziminden fiyatlandırmaya, müşterilere mesajların nasıl verilmesi gerektiği konusundaki görüşlerini paylaştılar. 
 
Satış Alanlarında Enerji verimliliği oturumunda konuşan Venesco Kurucu Genel Müdürü Arif Künar, Türkiye’nin ilk AVM’lerinden Carousel’in yatırımcısı Mermerler Holding Koordinatörü Mete Göknel ve Tesco Kipa Mühendislik Müdürü Cüneyt Güven de günde binlerce müşteriyi ağırlayan mağaza ve AVM’lerde enerji verimliliği uygulamalarını anlattılar.
DİĞER HABERLER
COCA COLA İÇECEK’TE TOPLU İŞ SÖZLEŞMESİ İMZALANDI
COCA COLA İÇECEK’TE TOPLU İŞ SÖZLEŞMESİ İMZALANDI

Sendikamız ile Coca Cola İçecek arasında şubat ayında başlayan yeni dönem toplu iş sözleşmesi görüşmelerinde anlaşma sağlandı.

DOĞUM SONRASI ÜCRETSİZ İZİN ASKI HALİDİR
DOĞUM SONRASI ÜCRETSİZ İZİN ASKI HALİDİR

Ulusal Bayram ve Genel tatil ücretine hak kazanabilmek bakımından işçi ve işveren arasında iş sözleşmesi ve çalışma ilişkisinin mevcut olması gerekir.

ÜCRETLİ ÇALIŞAN SAYISI MART AYINDA AZALDI
ÜCRETLİ ÇALIŞAN SAYISI MART AYINDA AZALDI

Ücretli çalışan sayısı martta aylık bazda yüzde 0,1 azalırken yıllık bazda yüzde 2,6 arttı.

ESKİDEN İŞÇİLER NASILDI?
ESKİDEN İŞÇİLER NASILDI?

Benim işçilerle doğrudan ilişkim 1972 yılında başladı. “Eski işçi” dediğimde benim bildiklerim bu yılların işçileridir. Ancak tabii ki daha öncenin işçileri de, “iyice eski işçiler” de var.