Emeğin Gücü, Emekçinin Yanındayız...
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
25 Nisan 2012
KİMİN SÜRDÜRÜLEBİLİR YAŞAM PLANI VAR?

Zaman zaman sorarız kendimize, ya da dost toplantılarında açılır “Dünya nereye gidiyor?” konusu.

KİMİN SÜRDÜRÜLEBİLİR YAŞAM PLANI VAR?

       Zaman zaman sorarız kendimize, ya da dost toplantılarında açılır Dünya nereye gidiyor? konusu. Yıllar gelip geçer ve biz yine, her zaman olduğu gibi, ekonomik krizlerin, çatışmaların, savaşların, belirsizliklerin içinde olduğumuzu görürüz. Eşitsizliklerin azalacağına arttığı, doğal kaynakların giderek azaldığı, küresel ısınmanın çevre ve yaşam üzerindeki tahribatının her geçen gün daha fazla hissedildiği bir gezegen… 7 milyarın üzerinde bir dünya nüfusuna sahibiz ve her yıl 77 milyon artıyor. Su kıtlığı ciddi bir sorun, 2.8 milyar insan temiz suya erişemiyor. Son 8 bin yılda üretilen gıda miktarı önümüzdeki 40 yıl içinde üretilecek olana eşit. 2050 yılına gelindiğinde gıda üretimi bugünkü üretimin yüzde 70 fazlası olacak. Ve yine bu artış dünya nüfusunu eşit beslemeyecek; günümüz verilerine göre 1 milyar insan açlık yüzünden yaşamını kaybederken 1 milyar insan da aşırı kilolu olacak.

       Gördüğünüz gibi tablo hiç de umut vaat edici değil. Ve şimdiye kadar üzerinde anlaşılan yegâne konu bu durumun sürdürülebilir olmadığı… Radikal önlemler gerekiyor bildiğiniz gibi; yasa koyucuların, hükümetlerin uluslararası çerçevede uygulanabilir kararlar almasının pek de kolay olmadığını, Kyotodan başlayarak Durbana kadar uzanan süreçte gördük.

       Sürdürülebilir bir geleceğin şimdiden planlanması için yeni iş modellerinin yaratılmasından tutun, sorumlu üretim ve sorumlu tüketim gibi kavramların da herkes tarafından içselleştirilmesi gerekiyor.

       Burada durup, önceki gün katıldığım Unileverin Sürdürülebilir Yaşam Planından biraz bahsetmek istiyorum. Çünkü örnek olabilecek sorumlu bir iş modeli var karşımda. Ama önce Unilever hakkında küçük bir bilgi: Unilever gıda, ev ve kişisel bakım ürünleriyle 100den fazla ülkede faaliyet gösteren bir şirket. Tüm dünyada 267 fabrikası ve 171 bin çalışanı ile yılda 47 milyar Avro ciro yapıyor. Dolayısıyla sürdürülebilirlik adına koydukları hedefler ve bugüne kadar neleri gerçekleştirdikleri gerçekten önemli.

       Unileverin 2020 hedefi, işini 2 katına çıkarıp çevreye verilen zararı yüzde 50 azaltmak. Bu amaçla geçen yıl global düzeyde 2020 yılına kadar gerçekleşmesi planlanan 60 sosyal, ekonomik ve çevresel taahhütte bulundu. Bu taahütler arasında örneğin; tüm ürünlerin sera gazı etkisini yarı yarıya düşürmek, tarımsal hammadelerin yüzde 100ünü sürdürülebilir kaynaklardan sağlamak, 500 bin küçük çiftçi ve 75 bin küçük ölçekli dağıtıcının yaşam kalitelerini artırmak gibi maddeler bulunuyor. Ancak konunun önemli bir boyutu var. Unilever bünyesinde üretilen bir malın değer zinciri içinde karbon ayak izleri hammaddede yüzde 26, imalatta yüzde 3, ulaştırmada yüzde 2, atıklarda yüzde 1 iken zincirin içinde en büyük boyut yüzde 68 ile tüketicinin kullanımında.

       Bu yüzden 35 ülkeden sorumlu olan Unilever Türkiye, Rusya, Ortadoğu, Kuzey Afrika, Orta Asya ve Kafkasya Başkanı İzzet Karaca Tüketiciyi bilinçlendirmek çok önemli. Ne kadar çevreci çalışmalar ortaya koysak da hedeflerimizin 3te 2si tüketicinin bilinçli davranmasına kalıyordiyor. Başta da dediğimiz gibi, tüketim ve üretim alıkşanlıklarının değişmesi için alınması gereken uzun bir yol söz konusu. Bunun için zaman kaybetmeden yola koyulmak gerekiyor

DİĞER HABERLER
BARRY CALLEBAUT’TA TOPLU İŞ SÖZLEŞMESİ İMZALANDI
BARRY CALLEBAUT’TA TOPLU İŞ SÖZLEŞMESİ İMZALANDI

Sendikamız ile Barry Callebaut Türkiye arasında şubat ayında başlayan yeni dönem toplu iş sözleşmesi görüşmelerinde anlaşma sağlandı.

YOKSULLUK SINIRI 58.205 LİRA
YOKSULLUK SINIRI 58.205 LİRA

Açlık sınırı 19 bin 980 lira ile asgari ücreti 2.978 lira astı.

YÜKSEK FAİZ GELİR ADALETSİZLİĞİNİ BÜYÜTÜYOR
YÜKSEK FAİZ GELİR ADALETSİZLİĞİNİ BÜYÜTÜYOR

Prof. Dr. Hayri Kozanoğlu, yüksek faize dayanan bir politikanın ‘gelir ve servet adaletsizliğini derinleştireceğine’ dikkat çekti.

İŞÇİ SINIFLARI ENTERNASYONALİST DEĞİL, MİLLİYETÇİDİR
İŞÇİ SINIFLARI ENTERNASYONALİST DEĞİL, MİLLİYETÇİDİR

1 Mayıs, “işçi sınıflarının uluslararası düzeyde birlik, dayanışma ve mücadele günü”dür.