Emeğin Gücü, Emekçinin Yanındayız...
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
TEKGIDA-İŞ SENDİKASI
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
ATAKEY
FELDA IFFCO
PERFETTİ VAN MELLE
KRAFT HEİNZ
SAFE SPİCE
SAGRA
İZTARIM
DOĞANAY
KESKİNOĞLU
BARRY CALLEBAUT
BEL KARPER
Cargill
Doğadan
Tarım Kredi Birlik
Bolez Piliç
Badem Su
İzmir Su
Elmacık Atasu
Sek_Süt
Yudum_Yag
ORYANTAL TÜTÜN PAKETLEME
Olin_Yag
NuhunAnkaraMakarnasi
Nestle_Su
Pinar
Savola
Pepsi
Tuborg_Bira
Nestle cereals
Yepaş Ekmek
Yesaş
Mey
Nestle
Mauri_Maya
Lipton_Dosan
Mondelez
TtlTutun
TrakyaBirlik
Tat
Tamek
Sırma Su
Sunel
KristalYag
Knorr_Besan
Kent_Cadbury
Efes
ELİT Cikolata
Erikli_Su
Eti
Evyap
Ferrero
Filiz Makarna
Timtas
Kavaklıdere
ibb kent ekmek
Hayat Su
Haribo
Frito Lay
BAT
Barilla_Makarna
Banvit
Aroma
Ankara Fırınları
Akmina
Alpin Su
Bimbo QSR
Bolca Mantı
BUNGE YAĞ
Chipita Gıda Üretim A.Ş.
Coca Cola
Damla Su
Danone
Dr Oetker
Agthia
02 Haziran 2011
SOSYAL GÜVENLİK KURUMUNUN ‘ HİZMET STANDARTLARIMIZ’ BAŞLIKLI’

Sosyal Güvenlik Kurumu,3 kurumun( SSK,BAĞKUR,VE T.C EMEKLİ SANDIĞININ) Bir araya getirilmesi ile 2006 yılında kuruldu.Amaç: üç kurumda var olan farklı hizmet standartlarını tek hale getirmek ve uygulamanın bu şekilde yapılmak sureti ile hizmetin eşit ve her yerde aynı sürede yapılmasını sağlamaktı.

SOSYAL GÜVENLİK KURUMUNUN  ‘ HİZMET STANDARTLARIMIZ’ BAŞLIKLI’

      
Sosyal Güvenlik Kurumu,3 kurumun( SSK,BAĞKUR,VE T.C EMEKLİ SANDIĞININ) Bir araya getirilmesi ile 2006 yılında kuruldu.Amaç: üç kurumda var olan farklı hizmet standartlarını tek hale getirmek ve uygulamanın bu şekilde yapılmak sureti ile hizmetin eşit ve her yerde aynı sürede yapılmasını sağlamaktı


 Ancak: gelin görünki,bırakın üç kurumdaki hizmetleri standartlaştırmak,halen yeni şekli ile SOSYAL GÜVENLİK KURUMU kendi 81 il müdürlüğü arasında bile hizmetlerin aynı sürelerde yapılması açısından bir standart sağlayamamış durumdadır.Bunun kanıtı kendisine ait www.sgk.gov.tr. İnternet sayfasındaki ‘Hizmet Standartlarımız’ başlıklı bölümde kayıtlıdır.

         Bu başlık tıklandığında:

A) Sosyal Güvenlik kurumu kamu hizmet envanteri
B) Merkez kamu hizmetleri standartları tablosu
C) TAŞRA kamu hizmet standartları tablosu  başlıklı üç ana bölüm görülmektedir.

Biz,C bölümündeki TAŞRA kamu hizmet standartları tablosu başlıklı bölümü açtık.

     Bu sayfada kurum teşkilat yapısına göre yer alan 81il müdürlüğüne ait standart olması gereken işlemler ve bu işlemlerin sonuçlanma süreleri var,

         Biz, bu araştırma sırasında mümkün olduğu kadar muhtelif ve işlem yoğunluğu bakımından eşit sayıla bilecek  iller ile aynı işlemleri , hatta aylık bağlama gibi standartları zorlayabilecek konuları dışarıda bırakarak seçtik . İstanbul ,Ankara, İzmir ,Bursa Antalya gibi illeri bu araştırma kapsamına almadık Amacımız,araştırma esnasında mümkün olduğu kadar adil ve hakkaniyetli olmaya çalışmaktı . Ayrıca bu araştırmada illerdeki basit uygulamaları örnekledik. Bu araştırmayı sadece kurumun kendi internet sayfasındaki bilgilerden faydalanarak yaptık.

        Ancak,karşılaştığımız ve halen kurumun internet sayfasında kayıtlı olan veriler inanılmaz farklılıklar taşıyor,bu basit uygulamalardaki farklar bile SOSYAL GÜVENLİK KURUMUNUN  artık vatandaşlar arasında ‘SOSYAL GÜVENSİZLİK KURUMU’olarak algılanmasına sebeb olacak boyutlarda görülmektedir.Kendi düzenlediği internet sayfasında yer alan bu bilgileri herhalde görmeyen bir Kuruma da bu isim yakışır.Zamanın şartlarını bilmeden eski kurumları kötülemek çok kolay bir yol ,Ama daha ve halen kendi Kurumunun ayıplarını 5 yıldır düzeltemeyen bir teşkilat ve onu yönetenler,hiçbir şekilde ülke geneline güven veremezler.

    Gelelim  seçilen  örnek standart olması gereken üç işleme:
A) Banka ,PTT,Adres değişikliği işlemleri
B) Avukatlık staj süresi borçlanması işlemleri
C) Kadın sigortalıların  Doğum borçlanması işlemleri
   
     Bu üç işlemde de istenilen belgeler:Dilekçe, Avukatlar için baronun vereceği staj süresini gösteren belge ,Kadın sigortalıların ise sadece kurumun hazırladığı örnek dilekçeyi doldurmaları yeterlidir.

        Bu çok belirli ve basit işlemlerde bile bakınız tarafımızdan yukarıda belirttiğimiz ölçülerde seçilen illerin uygulama sürelerine,:

BANKA, PTT, ADRES DEĞİŞİKLİĞİ  işlemleri:

Adana SGK il müdürlüğünde :       1 günde sonuçlandırılıyor,
Aydın SGK il müdürlüğünde:            30 iş gününde(yanlış okumadınız)
Bilecik SGK il müdürlüğünde            20 günde,
Artvin SGK il müdürlüğünde             1 günde,
Burdur SGK il müdürlüğünde            20 günde,
Çorum SGK il müdürlüğünde             2  DAKİKA da ( yine yanlış okumadınız)
Çankırı SGK il müdürlüğünde            25  iş gününde,
Giresun SGK il müdürlüğnde              5  iş gününde,
Kırklareli SGK il müdürlüğünde          30 günde,
Manisa SGK il müdürlüğünde              1  günde,
Mardin SGK il müdürlüğünde              3  günde,
Rize SGK il müdürlüğünde                  7 iş gününde,
Tokat SGK il müdürlüğünde                15 günde,
Yozgat SGK il müdürlüğünde              1 günde,
               =    sıra :39 da                        30 günde ( anlaşılamadı?)
Bartın SGK il müdürlüğnde                  3 günde(sıra: 40)
                =                                            12 günde( sıra:21)
                 =                                           30 günde( sıra :21) sebebleri anlaşılamadı,
KarabükSGK il müdürlüğnde               3 DAKİKA ( sıra:35)
                 =                                           1 günde ( sıra :17)        ( her halde bir sebebi vardır? )
Osmaniye SGK il müdürlüğünde          10 günde,
Konya SGK il müdürlüğünde                30 DAKİKADA  Sonuçlandırılmaktadır.( yine yanlış okumadınız)

    Gördünüzmü ? ne standartlaşma ,

Gelelim AVUKATLIK STAJ SÜRESİ BORÇLANMASI  işlemlerine,

Adana SGK il müdürlüğünde her halde bu işlemler yapılmıyor bu başlıkta işlem yok
Aydın SGK il müdürlüğünde                                15 iş gününde sonuçlandırılıyor
Bilecik SGK il müdürlüğünde                               5 günde,
Artvin SGK il müdürlüğünde                                10 günde,
Burdur SGK il müdürlüğünde                               5 günde,
Çorum SGK il müdürlüğünde                                Bu başlıkta işlem yok,
Çankırı SGK il müdütlüğünde                                Bu başlıkta işlem yok,
Giresun SGK il müdürlüğünde                              5 iş gününde
Kırklareli SGK il müdürlüğünde                           7 günde,
Manisa SGK il müdürlüğünde                                 1 günde,
Mardin SGK il müdürlüğünde                                 15 günde,
Rize SGK il müdürlüğünde                                     1 iş gününde,
Tokat SGK il müdürlüğünde                                   10 günde,
Yozgat SGK il müdürlüğünde                                 1 günde,
Bartın SGK il müdürlüğünde                                   Bu başlıkta işlem yok,
Karabük SGK il müdürlüğünde                               Bu başlıkta işlem yok,
Osmaniye SGK il müdürlüğünde                            10 günde,
Konya SGK il müdürlüğünde                                  Bu başlıkta işlem yok,

     Sıra Geldi Kadın Sigortalıların DOĞUM BORÇLANMASI YAPILMASI İşlemlerine:

Adana SGK il müdürlüğnde                                       Bu başlıkta işlem yok,
Aydın SGK il müdürlüğünde                                     15 iş gününde,
Bilecik SGK il müdürlüğünde                                   10 günde,
Artvin SGK il müdürlüğünde                                    1 günde,
Burdur SGK il müdürlüğünde                                   5 günde,
Çorum SGK il müdürlüğünde                                   1 günde,
Çankırı SGK il müdürlüğünde                                   Bu başlıkta işlem yok,
Giresun SGK il müdürlüğünde                                  5 iş gününde
Kırklareli SGK il müdürlüğünde                               7 günde,
Manisa SGK il müdürlüğünde                                   Bu başlıkta işlem yok,
Mardin SGK il müdürlüğünde                                   2 günde,
Rize SGK il müdürlüğünde                                       1 iş gününde,
Tokat SGK il müdürlüğünde                                     10 günde,
Yozgat SGK il müdürlüğünde                                    Bu başlıkta işlem yok,
Bartın SGK il müdürlüğünde                                     15 günde,
Karabük SGK il müdürlüğünde                                 1 günde,
Osmaniye SGK il müdürlüğünde                              10 günde,
Konya SGK il müdürlüğünde                                    30 günde  yapılmaktadır.

Görüldüğü üzere, Sosyal Güvenlik Kurumunun koyduğu,veya koyupta herhalde unuttuğu bir standart var ,Ama en basit işlemlerde bile her İL MÜDÜRLÜĞÜ kendine göre bir standart tutturmuş gidiyor. Örneklerimizdeki basit işlemleri bile 2 dakikada yapan var ,30 dakikada yapan var, 1 günde yapan var, 3 günde yapan, 7 günde yapan, 15 günde ,hatta 30 günde yapan bile var.Ancak, hiç kimse ,2 dakikada işlemleri sonuçlandıranada ,30 günde sonuçlandıranada,nedenini sormuyor.Hatta samimi kanaatim odurki,Sosyal Güvenlik Kurumunda bu bilgilerden (Bakan,Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanı dahi ) haberdar olan kişi yoktur. Hani haberleri olsada sanırım yapacakları pek bir şey yok.

         İşte,   SOSYAL GÜVENLİK KURUMU nun sayfalarına taşıdığı ve adına‘Hizmet  Standartlarımız ‘   dediği bilgiler, VAH GİDİ VAH  ‘SOSYAL GÜVENSİZLİK KURUMU’

     İŞTE TÜRKİYEDE SOSYAL GÜVENLİĞİN HAZİN DURUMU
                                                                                                  
                                                                                                                         ÇETİN ZORLU
 

DİĞER HABERLER
SORUN ÇOK, ZAMAN YOK
SORUN ÇOK, ZAMAN YOK

Emekçilerin temsilcileri grev hakkından toplu sözleşmeye, düşük maaşlardan enflasyona birçok sorunu dile getirdi.

1996-1998 DÖNEMİNDE İŞVEREN SENDİKACILIĞI VE TİSK
1996-1998 DÖNEMİNDE İŞVEREN SENDİKACILIĞI VE TİSK

TEKGIDA-İŞ SENDİKA AKADEMİSİ 51.Cumhuriyet Hükümeti (II.Çiller Hükümeti) 5.10.1995-30.10.1995 tarihleri arasında, 52. Cumhuriyet Hükümeti (III.Çiller Hükümeti) 30.10.1995-6.3.1996 tarihleri arasında görevdeydi. 24 Aralık 1995 tarihinde gerçekleştirilen milletvekili seçiminde oyların yüzle 21,4’ünü alan Refah Partisi 158 milletvekili çıkardı. ANAP’ın oyu yüzde 19,6 (132 milletvekili) ve DYP’nin oyu yüzde 19,2 (135 milletvekili) düzeyinde kaldı. DSP oyların yüzde 14,6’sını (76 […]

YAPIŞKAN ENFLASYON, YOLDAN ÇIKARIYOR
YAPIŞKAN ENFLASYON, YOLDAN ÇIKARIYOR

Son vaka, Sosyal Güvenlik Kurumu’nda yaşanıyor. Emekli maaşı alabilmek için eşinden boşananların sayısındaki artıştan yola çıkan kurum; boşandığı eşiyle yaşamaya devam eden 2 bin 418 kişi belirledi.

İŞVEREN İMKÂNIYLA YAN İŞ MÜMKÜN MÜ?
İŞVEREN İMKÂNIYLA YAN İŞ MÜMKÜN MÜ?

Aynı anda veya çalışma sürelerini bölerek farklı işverenlere yönelik çalışma giderek yaygınlaştı. Çoğunlukla ekonomik gerekçelerle olsa da kişilerin farklı uzmanlık alanlarında faaliyet gösterme isteği de bunda etkili oluyor.